Ah dat verklaard wel een hoop ja. Ik kijk natuurlijk tijdens een klim alleen maar op mijn GarminMartinDDV schreef: ↑11 feb 2020 12:06 Perspectief kan een hoop doen:
https://www.dumpert.nl/item/7838393_b214d00d
Ik heb niet de indruk dat de video's van BR met teveel zoom zijn opgenomen. Dus wellicht kijk je tijdens het klimmen in de echte bergen gewoon teveel naar de weg vlak voor je!
BigRingVR - real life video training
Ons plan is om, hopelijk binnen een paar maanden, te gaan beginnen met aangekondigde ritten. Dan kun je een rit aanmaken, met een omschrijving etc. Als je daar dan aan meedoet start iedereen om dezelfde tijd.
Dit willen we dan ook weer combineren met challenges, zodat het leuker (en socialer) wordt om die te rijden.
het wordt met relatief hoge snelheid vanaf een auto opgenomen bij soms 45kmh denk ik. Wanner je dan hard bergop fietst met 15kmh gaat het beeld op 1/3 snelheid in slow motion.
Dat is wat ik ook jammer vind aan de manier van opnemen van BigRingVR. Omdat vanuit een auto gefilmd wordt kunnen ze niet met goed fatsoen nog langzamer zonder het andere verkeer te veel te hinderen?
Ja ik denk dat ik daardoor het gevoel heb dat het beeld veel trager gaat dan ik in het echt ervaar. Daarmee is het voor mij niet realistisch genoeg en doe ik liever workouts en groepritten etc op Zwift.BartNL schreef: ↑11 feb 2020 22:06het wordt met relatief hoge snelheid vanaf een auto opgenomen bij soms 45kmh denk ik. Wanner je dan hard bergop fietst met 15kmh gaat het beeld op 1/3 snelheid in slow motion.
Dat is wat ik ook jammer vind aan de manier van opnemen van BigRingVR. Omdat vanuit een auto gefilmd wordt kunnen ze niet met goed fatsoen nog langzamer zonder het andere verkeer te veel te hinderen?
@BartNL: Dat punt is eerder aan de orde gekomen in deze thread:.
Ik kan me voorstellen dat het door voortschrijdende techniek steeds eenvoudiger zal worden om met een hogere FPS te filmen. Dat maakt je natuurlijk een stuk flexiber bij het aanpassen van de snelheid bij het afspelen. Dan kunnen zowel snelle als langzame fietsers voldoende frames per seconde krijgen, zodat het beeld minder vaak schokkerig is. Hiermee los je het overigens alleen op voor de omgeving die je ziet en niet voor andere auto's, fietsers of wandelaars. Die zullen dan nog steeds in slow-motion lijken te gaan.
Het is dus een afweging tussen het stabiel filmen (vanaf een auto) of op realistische snelheid (op de fiets).ibooij schreef: ↑16 okt 2019 21:31 Er is hier een aantal factoren van belang. Het liefst zouden we inderdaad op (gemiddelde) fietssnelheid filmen. Maar dan wel vanaf een stabiel platform. We willen niet de beelden hebben zoals bijvoorbeeld Fulgaz ze heeft. Dat vinden we veel te onrustig.
Het is duidelijk iets waar we aan werken omdat er nog verbetering te halen is. 10 a 15 per uur rijden met de auto is helaas op veel plaatsen niet haalbaar. Daar moeten we een ander soort voertuig voor gebruiken.
...
Bedankt in ieder geval voor deze feedback. Nogmaals, we zijn aan het kijken hoe we de filmsnelheid kunnen verbeteren, zonder in te boeten op andere kwaliteiten.
Ik kan me voorstellen dat het door voortschrijdende techniek steeds eenvoudiger zal worden om met een hogere FPS te filmen. Dat maakt je natuurlijk een stuk flexiber bij het aanpassen van de snelheid bij het afspelen. Dan kunnen zowel snelle als langzame fietsers voldoende frames per seconde krijgen, zodat het beeld minder vaak schokkerig is. Hiermee los je het overigens alleen op voor de omgeving die je ziet en niet voor andere auto's, fietsers of wandelaars. Die zullen dan nog steeds in slow-motion lijken te gaan.
qua FPS zit het volgens mij al wel goed d.w.z. ik ervaar de FPS niet als storend maar puur de slow-motion van voetgangers en vooral wielrenners in beeld.MartinDDV schreef: ↑12 feb 2020 08:48 Ik kan me voorstellen dat het door voortschrijdende techniek steeds eenvoudiger zal worden om met een hogere FPS te filmen. Dat maakt je natuurlijk een stuk flexiber bij het aanpassen van de snelheid bij het afspelen. Dan kunnen zowel snelle als langzame fietsers voldoende frames per seconde krijgen, zodat het beeld minder vaak schokkerig is. Hiermee los je het overigens alleen op voor de omgeving die je ziet en niet voor andere auto's, fietsers of wandelaars. Die zullen dan nog steeds in slow-motion lijken te gaan.
Eerlijk gezegd stoor ik me daar al amper meer aan. Wellicht gewoon een kwestie van gewenning, want inmiddels rijd ik alweer een jaar met BigRing. Maar goed, zo heb je in elke trainer-software wat minpuntjes. Zo kreeg ik in Zwift jeuk van het uitdelen en ontvangen van die onzinnige duimpjes....
Die voer je zelf in toch? Althans, ik wel.