Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Op m'n nieuwe fiets zat ook een 52/36 combi, terwijl ik jaren met 50/34 gereden heb.
Ik heb de 52 eraf gegooid en een 50 gemonteerd, de 36 heb ik laten zitten.
Zo hou ik een mooiere/betere/rechtere kettinglijn tov de 52.
Wanneer er bergen of heuvels opdoemen, neem ik m'n andere fiets die een lichter verzet aankan.
Ik heb de 52 eraf gegooid en een 50 gemonteerd, de 36 heb ik laten zitten.
Zo hou ik een mooiere/betere/rechtere kettinglijn tov de 52.
Wanneer er bergen of heuvels opdoemen, neem ik m'n andere fiets die een lichter verzet aankan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Het verschil tussen 50/34 en 52/36 vind ik ook klein. Heb fietsen met beide verzetten. De cassette kan dan wel weer verschil maken. Een 12/25 kan weer net anders uitpakken dan bv een gangbare 11/28. Die laatste kan weer net wat gaatjes in het bereik opleveren.
Bij de 50/34 heb ik het liefst de 12-25 en bij 52/36 de 11-28. Maar goed, waar gaat het helemaal over?
Bij de 50/34 heb ik het liefst de 12-25 en bij 52/36 de 11-28. Maar goed, waar gaat het helemaal over?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Op het vlakke maakt het ook niet zoveel uit, 52 of 50, alleen wanneer je met een 12/25 cassette rijdt krijg je bij 52/19 een schuinere kettinglijn en dus meer frictie en slijtage.
Daarom voor mij een 50 voorblad icm met een 12/25 cassette en een rechtere kettinglijn...
Ga je met een 11/28 of 11/30 dan mis je het 18 kransje op het vlakke wat ontzettend irritant is!
Daarom voor mij een 50 voorblad icm met een 12/25 cassette en een rechtere kettinglijn...
Ga je met een 11/28 of 11/30 dan mis je het 18 kransje op het vlakke wat ontzettend irritant is!
Dat is omdat SRAM een cassette aflevert met een 10 als kleinste kransje. Zo heb je een veel breder bereik dan met een 11fietsvriend schreef: ↑11 feb 2020 20:22
Wat ik zo opmerkelijk vind is dat Sram de Forcegroep met een andere verhouding in de crank aflevert: 48x35 en 46x33.
Ik gebruik de HideMyBell hiervoor. Die hebben een speciale variant voor de H36. Kost wat, maar het werkt prima. Je krijgt er gelijk adapterplaatjes bij voor alle mogelijke computers. Ook gelijk een prima bel en ik ben ook blij met de Go-Pro adapter aan de onderzijde. Daar hang ik een lamp aan in de donkere maanden.
En nee, ik heb geen aandelen
En nee, ik heb geen aandelen
Heb zelf een Ultimate disc opgebouwd.
Helemaal naar mijn eigen zin met iets bredere velgen dan Canyon standaard levert en een Sram Etap HRD 11sp groep uit de sale.
Het totaalgewicht is 7,7 kg. Dat is echt gewicht met accessoires en pedalen, per onderdeel op de weegschaal nagewogen.
Het opbouwen ging heel goed, ondanks dat het mijn eerste fiets met hydraulische discs was.
Het ontluchten (dat deed ik dus voor het eerst) heb ik met hulp van Serge moeten doen.
Daar zijn blijkbaar wat trucjes voor die je niet op YouTube vindt.
Tijd voor wat foto's:
Helemaal naar mijn eigen zin met iets bredere velgen dan Canyon standaard levert en een Sram Etap HRD 11sp groep uit de sale.
Het totaalgewicht is 7,7 kg. Dat is echt gewicht met accessoires en pedalen, per onderdeel op de weegschaal nagewogen.
Het opbouwen ging heel goed, ondanks dat het mijn eerste fiets met hydraulische discs was.
Het ontluchten (dat deed ik dus voor het eerst) heb ik met hulp van Serge moeten doen.
Daar zijn blijkbaar wat trucjes voor die je niet op YouTube vindt.
Tijd voor wat foto's:
Laatst gewijzigd door loos op 20 feb 2020 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Gewicht zadel?
Fizik Antares R1, 160 gram. Fiets net even met een koffer weegschaal in zijn geheel nagewogen: 7,7 kg.