Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Vraag:
Ik heb nieuwe FFWD F4D wielen met Schwalbe One Pro Tubeless banden.
Daarnaast een tire booster pomp om band goed te plaatsen.
Nu kan de booster tot 11 bar en ik zie op meerdere plekken uitleg dat je de booster tot max moet 'oppompen' en dan moet gebruiken.
Mijn velg heeft echter max. van 8.5 bar en de banden hebben aangeraden druk van 5 - 6.5 bar.
Kan er probleemloos 11 bar in 'knallen'? Lijkt mij niet, maar ik check het graag voordat ik het ga proberen.
Ik heb nieuwe FFWD F4D wielen met Schwalbe One Pro Tubeless banden.
Daarnaast een tire booster pomp om band goed te plaatsen.
Nu kan de booster tot 11 bar en ik zie op meerdere plekken uitleg dat je de booster tot max moet 'oppompen' en dan moet gebruiken.
Mijn velg heeft echter max. van 8.5 bar en de banden hebben aangeraden druk van 5 - 6.5 bar.
Kan er probleemloos 11 bar in 'knallen'? Lijkt mij niet, maar ik check het graag voordat ik het ga proberen.
Je kan ook stoppen met de luchtpers zodra je niet meer plop plop plop hoort? Zit er geen hendel op?
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Er zit een hendel op, maar stel ik dat ik pas stop bij 10 bar, omdat Plop Plop Plop dan pas gestopt is, maak ik dan geen schade?
Gebruik de booster al een tijdje. In de praktijk zit er 4 tot 5 bar in een 25 mm band. Dus ver van de kritische druk. Komt zo als hiervoor aangegeven door de ontsnappende lucht en doordat de lucht in de booster verdeeld wordt over een groter volume. En dus de druk lager wordt.
Een vraag:
Ik ben voor de eerste keer aan de slag gegaan met monteren van tubeless (Schwalbe Pro One) banden. Ik heb een Schwalbe Tire-Booster aangeschaft en (60mm) Muc-Off Tubeless ventielen. Ventielkern er uit gedraaid, maar krijg met geen mogelijkheid de kop van de tire-booster op het ventiel gedraaid.
Is er iemand die dezelfde combinatie gebruikt? Zie ik iets over het hoofd? Ik wil niet te lomp doen want vrees dat ik de draad van de booster-kop of ventiel stuk maak.
Goede tips? Dank, M.
Edit: Zonder de adapter van de tire-booster past het prima op het ventiel als de ventielkern er nog in zit, maar daar heb ik niks aan want dan gaat de lucht er veel te langzaam in. Maar met de adapter past het niet op het ventiel zonder ventielkern.
Ik ben voor de eerste keer aan de slag gegaan met monteren van tubeless (Schwalbe Pro One) banden. Ik heb een Schwalbe Tire-Booster aangeschaft en (60mm) Muc-Off Tubeless ventielen. Ventielkern er uit gedraaid, maar krijg met geen mogelijkheid de kop van de tire-booster op het ventiel gedraaid.
Is er iemand die dezelfde combinatie gebruikt? Zie ik iets over het hoofd? Ik wil niet te lomp doen want vrees dat ik de draad van de booster-kop of ventiel stuk maak.
Goede tips? Dank, M.
Edit: Zonder de adapter van de tire-booster past het prima op het ventiel als de ventielkern er nog in zit, maar daar heb ik niks aan want dan gaat de lucht er veel te langzaam in. Maar met de adapter past het niet op het ventiel zonder ventielkern.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Waarom moet de ventielkern eruit?
Om latex door het ventiel de band in te krijgen?
Latex toevoegen doe ik altijd door een stukje van de band met bandenlichters van de velg te wippen en door die opening latex toe te voegen.
Daarna weer sluiten, de compressor erop en klaar is Kees.
Om latex door het ventiel de band in te krijgen?
Latex toevoegen doe ik altijd door een stukje van de band met bandenlichters van de velg te wippen en door die opening latex toe te voegen.
Daarna weer sluiten, de compressor erop en klaar is Kees.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14492
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zonder kern komt er sneller meer lucht in de band. Dat is bij sommige banden net het verschil of het wel of niet lukt.
Inderdaad, met de ventielkern er in gaat het (bij mij) veel te langzaam om de band er in te laten ploppen.wasbeer2006 schreef: ↑24 feb 2020 13:07 Zonder kern komt er sneller meer lucht in de band. Dat is bij sommige banden net het verschil of het wel of niet lukt.