Racefiets budget 5k-6k suggesties
De Helium SLX Disc Force Etap AXS is er vanaf €6.999.
In fietsleasing (BE) moeten ze minimaal 10% korting geven op de totaal prijs. Dus dat word wat nipt om binnen zijn beoogde budget te blijven.
De Noah Aero + (vorige model Noah Fast maar met geintegreerde cockpit) is wel te verkrijgen met Force Etap AXS voor €5.899 dus deze is wel binnen budget.
Zo ook net een nieuwe Noah Fast Disc Force Etap AXS besteld (Dreambuilder config met upgrade naar Forza R45 wielen , Quarq powermeter en custom kleuren) via fietsleasing (volledig zelf betalen via bruto/netto loonruil) en op alles 10% korting. Totaal prijs was €8.800 (inclusief verplicht ART2 slot), na kortingen nog €7.700 en gaat mij +- €85 netto per maand kosten met als rest overname +- €1.700.
Na 3j gaat deze mij dus maximaal €5.000 gekost hebben wat een mooie korting zal opgeleverd hebben
Daarbovenop krijg ik nog €0,23/km als ik met de fiets ga werken en blijf ik mijn bedrijfswagen behouden
(Wel voordeel alle aard op de wagen, maar dus niet op de fiets)
In fietsleasing (BE) moeten ze minimaal 10% korting geven op de totaal prijs. Dus dat word wat nipt om binnen zijn beoogde budget te blijven.
De Noah Aero + (vorige model Noah Fast maar met geintegreerde cockpit) is wel te verkrijgen met Force Etap AXS voor €5.899 dus deze is wel binnen budget.
Zo ook net een nieuwe Noah Fast Disc Force Etap AXS besteld (Dreambuilder config met upgrade naar Forza R45 wielen , Quarq powermeter en custom kleuren) via fietsleasing (volledig zelf betalen via bruto/netto loonruil) en op alles 10% korting. Totaal prijs was €8.800 (inclusief verplicht ART2 slot), na kortingen nog €7.700 en gaat mij +- €85 netto per maand kosten met als rest overname +- €1.700.
Na 3j gaat deze mij dus maximaal €5.000 gekost hebben wat een mooie korting zal opgeleverd hebben
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Daarbovenop krijg ik nog €0,23/km als ik met de fiets ga werken en blijf ik mijn bedrijfswagen behouden
*Giant Contend SL1 Disc 2017 - Shimano 105
*Ridley Noah Fast Disc - Sram Force Etap AXS
-
- Forum-lid
pieterm schreef: ↑25 feb 2020 13:24 De Helium SLX Disc Force Etap AXS is er vanaf €6.999.
Na 3j gaat deze mij dus maximaal €5.000 gekost hebben wat een mooie korting zal opgeleverd hebben![]()
Daarbovenop krijg ik nog €0,23/km als ik met de fiets ga werken en blijf ik mijn bedrijfswagen behouden(Wel voordeel alle aard op de wagen, maar dus niet op de fiets)
Via welke leasing maatschapij gaat dit bij u ? Bij ons zal het via o2o verlopen. dus op het totaal bedrag moeten ze nog 10% geven ?
Bij ons op het werk werken ze voor de fietsleasing samen met KBC Auto Lease (dezelfde als voor onze auto’s) https://www.kbc.be/corporate/nl/produc ... asing.html.Kevindecon schreef: ↑25 feb 2020 16:37 Via welke leasing maatschapij gaat dit bij u ? Bij ons zal het via o2o verlopen. dus op het totaal bedrag moeten ze nog 10% geven ?
Alle dealers die in de lijst staan bij KBC Autolease zijn verplicht om minimaal 10% korting (meer mag altijd) te geven op de offerte die we moeten bezorgen aan KBC.
De lease prijs wordt daarna berekend op basis van de offerte en de verplichte diensten (pechverhelping via VAB, verzekering tegen schade/diefstal en een jaarlijks onderhoud bij de dealer waar de fiets werd aangeschaft)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar dan valt iets als Canyon toch gewoon af.., Ik kan mij niet voorstellen dat zij als fabrikant én dealer, voor individuele consumenten even 10% korting geven omdat een leasemaatschappij dat gaat eisen.
Voor een gewone fietsenmaker kan dat anders zijn.., zeker als hij toch vaak al dat soort kortingen op de adviesprijzen geeft. Maar dan verwacht ik eigenlijk dat een fiets die adviesprijs 6.000 heeft, al in die winkel voor een 5.500 oid te koop wordt aangeboden. Dat deze fietsenmaker op de bon voor de leasemaatschappij gewoon de oorspronkelijke 6.000 zal zetten. Ze zijn gekke henkie ook niet (behalve als ze echt van hun voorraad af moeten)
Voor een gewone fietsenmaker kan dat anders zijn.., zeker als hij toch vaak al dat soort kortingen op de adviesprijzen geeft. Maar dan verwacht ik eigenlijk dat een fiets die adviesprijs 6.000 heeft, al in die winkel voor een 5.500 oid te koop wordt aangeboden. Dat deze fietsenmaker op de bon voor de leasemaatschappij gewoon de oorspronkelijke 6.000 zal zetten. Ze zijn gekke henkie ook niet (behalve als ze echt van hun voorraad af moeten)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon valt sowieso al af gezien ze geen lokale officiële dealers hebben en enkel aan online verkoop doen. De fiets moet "aangekocht" worden via een officiële merkdealer (365 geaccepteerde KBC Auto Lease fiets dealers in BE) gezien die daarna ook enkel daar zijn onderhoud mag krijgen (wat ook in de lease prijs inbegrepen zit).MarkVeenstra schreef: ↑26 feb 2020 08:04 Maar dan valt iets als Canyon toch gewoon af.., Ik kan mij niet voorstellen dat zij als fabrikant én dealer, voor individuele consumenten even 10% korting geven omdat een leasemaatschappij dat gaat eisen.
Bij KBC Auto Lease heb je de keuze uit volgende merken van racefietsen:
BMC, Cannondale, Cube, Eddy Merckx, Giant, Koga, Liv, Ridley, Scott, Specialized, Thompson en Trek.
Daarnaast nog een lijst van merken van stadsfietsen of electrische fietsen/speed pedelecs.
Dat kan zijn, maar ik spreek over het geval van fietsleasing bij KBC Auto Lease (kan enkel over mijn ervaring spreken).
Bij O2O.be (zoals waarbij @Kevindecon) over spreekt is het dan weer wel mogelijk om Canyon te leasen blijkbaar.
Klopt volledig
Bij mijn werkgever kan er op vrijwillige basis op ingestapt worden en het kost hen ook niks (behalve wat administratie), gezien het lease bedrag via een bruto/netto loonruil volledig door de werknemer betaald wordt waardoor het dus heel voordelig uitkomt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wat zijn de voorwaarden bij uitdiensttreding? Moet jij dan van je werkgever de (lease)Overeenkomst overnemen, houdt je werkgever deze en dien je aan hem een vergoeding te betalen? Ik kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat een werkgever met allerlei fietsen of overeenkomsten wil blijven zitten.
Hoe is dat geregeld.
Hoe is dat geregeld.