Trek
Of de sticker op de fiets klopt niet, hoogst onwaarschijnlijk...
Of ik kijk naar de verkeerde tabel maar een andere tabel voor dit model 2013-14 vind ik niet...
Of trek gebruikt zeer vreemde geometrie.
Ik ben 1m79 maar totaal niet soepel. Dus een maatje kleiner, rechtere houding, kortere bovenbuis kan allemaal geen kwaad. Bovenbuis 56cm is in theorie geschikt maar eigenlijk wat lang voor mij, heb dan ook kortere stuurpen gezet (fiets op foto is niet mijn fiets).
Nu heb ik een tweede fiets ridley 57 met quasi zelfde bovenbuislengte (56,5 vs 56cm) en die voelt toch stuk groter dan deze trek. Misschien owv bovenbuis (recht ipv schuin) en kleiner balhoofd (15 vs 17cm).
In ieder geval, hoe zit dat met Trek maten. Zeer verwarrend.
Heeft iemand de juiste tabel bij deze trek 4.5 madone van 2013-14 ?
Is er een plek waar je met de code op frame de maten kunt opvragen?
Of ik kijk naar de verkeerde tabel maar een andere tabel voor dit model 2013-14 vind ik niet...
Of trek gebruikt zeer vreemde geometrie.
Ik ben 1m79 maar totaal niet soepel. Dus een maatje kleiner, rechtere houding, kortere bovenbuis kan allemaal geen kwaad. Bovenbuis 56cm is in theorie geschikt maar eigenlijk wat lang voor mij, heb dan ook kortere stuurpen gezet (fiets op foto is niet mijn fiets).
Nu heb ik een tweede fiets ridley 57 met quasi zelfde bovenbuislengte (56,5 vs 56cm) en die voelt toch stuk groter dan deze trek. Misschien owv bovenbuis (recht ipv schuin) en kleiner balhoofd (15 vs 17cm).
In ieder geval, hoe zit dat met Trek maten. Zeer verwarrend.
Heeft iemand de juiste tabel bij deze trek 4.5 madone van 2013-14 ?
Is er een plek waar je met de code op frame de maten kunt opvragen?
Dit is de geometrie zoals in 2014 op de site van Trek stond:
Zie ook https://web.archive.org/web/20140507045 ... 2_compact/
Is het een Trek-sticker met de maat, of is het een los stickertje waar de maat op staat?
Zie ook https://web.archive.org/web/20140507045 ... 2_compact/
Is het een Trek-sticker met de maat, of is het een los stickertje waar de maat op staat?
Er staat geen maat op. Wel trek sticker met vijf cijfers. En tweede garantiesticker trek met barcode.
Toen ik bij fietsenmaker garantiecode opgaf verscheen in het systeem maat 52. Maar welke m52 heeft een bovenbuis van 56cm en zadelbuis van 54cm ??
Toen ik bij fietsenmaker garantiecode opgaf verscheen in het systeem maat 52. Maar welke m52 heeft een bovenbuis van 56cm en zadelbuis van 54cm ??
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Plaats dan eens een foto van jouw fiets, dan kunnen we gelijk zien of het wel past.
Een kleiner frame betekend ook een korter balhoofd waardoor je nog dieper komt te zitten, terwijl je zegt niet soepel te zijn...
Mt52 heeft vaak een bovenbuislengte van 53/53,5cm in aero uitvoering, in endurance uitvoering zo rond de 52cm.
Een kleiner frame betekend ook een korter balhoofd waardoor je nog dieper komt te zitten, terwijl je zegt niet soepel te zijn...
Mt52 heeft vaak een bovenbuislengte van 53/53,5cm in aero uitvoering, in endurance uitvoering zo rond de 52cm.
Geen, of het moet een H1 geometrie zijn maar ik kan niet vinden of die bij de 4.5 ook beschikbaar was en als ik al een geometrie vind van de H1-modellen dan hebben die een vergelijkbare bovenbuis als de H2 modellen.
De sticker ziet er zo uit:
Als die er niet meer op zit dan kan ik met de meetwaarden die je hebt niet anders dan concluderen dat het om een 56 frame gaat.
Afgesteld zoals op foto.scottpch schreef: ↑26 feb 2020 12:39 Plaats dan eens een foto van jouw fiets, dan kunnen we gelijk zien of het wel past.
Een kleiner frame betekend ook een korter balhoofd waardoor je nog dieper komt te zitten, terwijl je zegt niet soepel te zijn...
Mt52 heeft vaak een bovenbuislengte van 53/53,5cm in aero uitvoering, in endurance uitvoering zo rond de 52cm.
- Zadelhoogte op basis van gestrekt been, pedaal in verlengde van zadelbuis, met hiel op de pedaal.
- Zadel staat 2cm naar achteren (er staat een maatregel gedrukt van -2 tot +2cm, je kunt wel nog verder schuiven).
- Zadel krijg ik niet 100% waterpas, is ofwel iets naar boven of iets naar onder.
- Stuurpen 8cm (stond 10cm op maar dat vind ik te ver strekken).
- Compact stuur 42cm breed (op mijn andere fiets staan een groter stuur dat ik te lomp vind).
Mijn lengte 1m79 en binnenbeen 85cm.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je hebt overduidelijk een model 2013.
Als je balhoofdbuis 17 cm is dan heb je een maat 56
Als ik de foto van je fiets zie is dit voor jou geen verkeerde maat. Mocht je ooit een nieuwe fiets willen aanschaffen kijk dan eens naar een Domane, deze heeft in dezelfde maat een kortere reach voor een hogere stack.
Hier een test van je de Trek Madone 4.5 model 2013 (heeft juist dezelfde kleur als de jouwe). Ook de afmontage is (bijna) identiek.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Precies zoals Luc zegt, past niet onaardig.
Ga je een kleiner frame nemen dan heb je nog meer spacers onder je stuur nodig, die toren die er nu onder zit is al behoorlijk, en je drop wordt dan nog groter.
Ga je een kleiner frame nemen dan heb je nog meer spacers onder je stuur nodig, die toren die er nu onder zit is al behoorlijk, en je drop wordt dan nog groter.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Klopt, en wij zeggen dan dat het frame te racy is voor jouw houding omdat je te veel spacers nodig hebt!
Dus kun je beter kijken naar een Endurance model, die zijn gemaakt voor een comfortabelere houding, niet naar een aero of racier model, die hebben nl een kortere balhoofdbuis om dieper te kunnen zitten.
Dus kun je beter kijken naar een Endurance model, die zijn gemaakt voor een comfortabelere houding, niet naar een aero of racier model, die hebben nl een kortere balhoofdbuis om dieper te kunnen zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
Als de Madone nu goed aangepast is zou ik eerst vooral lekker gaan fietsen. Een nieuwe fiets kan later altijd nog en je weet nu waarop je moet letten.