Paris Roubaix challenge 2020
-
- Forum-lid
Ik ga voor 145km. Eerste keer. Ben erg benieuwd. Rijdt het gros op een racer of iets anders? Heb een stalen graveller met 32mm bandjes. Lijkt me geen overbodige luxe, dan heb je nog iets van comfort. Of is het goed te doen op een racefiets van carbon met 28mm bandjes? Wie heeft ervaring?
Michiel
-
- Forum-lid
Het is zeker goed te doen is op een racefiets. Ik deed het op een Carbon Ultimate cf met rigida wielen en 25 mm conti’s op 5,5 bar. Ging perfect. 0 keer lek en prima controle.
-
- Forum-lid
Ben - wellicht ten onrechte - wat bang voor mn wielen (FFWD40). Voorwiel is de velg van gescheurd, rijd al maanden op een reservewiel van Bontrager, een oudje. De stalen graveller rijdt prima op t asfalt, is wat zwaarder, maar zo heel veel hoogtemeters zitten er niet in, geloof ik.
Michiel
Ik heb hem vorig jaar gedaan met 42mm gravel banden (tubeless, ergens wel lek gereden want latex aan het frame, niet gevoeld )
Ik vind het al zwaar met deze banden, ik zou hem echt niet willen doen met gewone 28mm banden.
Traag ging het zeker niet, ik had net geen 30km/u gemiddeld (volledige afstand)
Ik vind het al zwaar met deze banden, ik zou hem echt niet willen doen met gewone 28mm banden.
-
- Forum-lid
30 gemiddeld...... Dat gaat m niet worden bij mij. Maar ik ga wel voor de breedste banden die ik heb (32mm). Dat bolt prima op de weg, die eerste kilometers. En daarna geeft het iets meer comfort. Uiteindelijk gaat het toch wel pijn doen, ben ik bang, ongeacht de banden die je gebruikt......TL@ schreef: ↑04 mar 2020 10:34 Ik heb hem vorig jaar gedaan met 42mm gravel banden (tubeless, ergens wel lek gereden want latex aan het frame, niet gevoeld )
Michiel
Nou inderdaad.. Ik beleef steken op 27,5.. Helemaal kapot die laatste 20km door alle tegenwind