Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Colnago CX-1 vs Ridley Helium vs ?

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 28 feb 2010 15:40

chris1981 schreef:Hallo allemaal.

Mijn huidige fiets gaat dit jaar het veld ruimen voor een nieuw 2010 model.
Momenteel heb ik twee verschillende frames in gedachten, te weten; Ridley Helium of de Colnago CX-1.
Beide frames zou ik laten afmonteren met een Campa Record groep en Fulcrum Racing 1 wielen.
Andere (onderbouwde) suggesties voor frames en afmontage zijn zeer welkom.

Ik ben 1,86 lang en weeg 85 kg. De fiets wil ik gaan gebruiken voor ca. 200 km woon-werkverkeer per week (over klinkers en asfalt) en toertochten in clubverband of met vrienden tussen de 100 en 200 km per week.

Graag jullie mening/advies,

Groeten,
Christian

Het zou wel eens kunnen dat die ridley helium op het moment een van de betere fietsen is in het profpeloton . Ooit zijn ze bij ridley begonnen met de damocles die toen niet zo heel stijf was . Daarna zijn ze met de noa gekomen die wel stijf was maar niet zo heel licht . En om ook aan deze eigenschap te voldoen zijn ze met de helium op de markt gekomen . Heb al van een paar profs gehoord dat dit een van de betere fietsen is of was waar dat ze opgefietst hadden en het frame alle eigenschappen bevat die een goede fiets moet hebben .
Plus dat je de painting zelf kan samenstellen zoals jezelf wil .
Al vind ik hem zelf in deze sobere samenstelling uit 2008 of 2009 nog altijd het mooist , en hij zal zo ook niet veel meer dan 6kg wegen denk ik .
http://www.entro.com.sg/images/ridley09 ... carbon.gif

gijs01
Forum-lid

gijs01 01 mar 2010 23:07

Is er iemand die iets objectiefs kan zeggen over de frames van ridley vs de CX-1?
welke is beter?

AM-classic, kun jij je licht er eens over laten schijnen?
Camerig is prachtig!

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 02 mar 2010 20:11

Ik denk niet dat je echt over beter slechter kan spreken.

chris1981
Forum-lid

chris1981 02 mar 2010 20:53

Wat een reacties ineens!
Het lijkt er op dat jullie bijna allemaal voor de CX-1 zouden gaan, maar ik heb het idee dat er heel veel op emotie voor het Italiaanse merk gekozen word.

Nu maakt het mij absoluut niet uit of ik op een Italiaanse, Belgische, Amerikaanse of Franse fiets rij ik wil gewoon een heel goede fiets, merkentrouw ken ik nl. niet.
De Helium of de CX-1 zijn de fietsen die mijn vaste FM mij adviseerde (mede omdat hij dealer is van Colnago en Ridley) maar ik sta zeker open voor andere merken. Dan gaat mijn FM maar zoeken waar ie dat frame vandaan haalt, ik laat het hem toch opbouwen.
Dus wanneer er nog mensen zijn met goede alternatieven zal ik die zeker overwegen,
Afgelopen weekend sprak ik iemand die met een Look 585 Optimum rijd, hij was daar erg enthousiast over.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 02 mar 2010 20:58

Ik denk dat alle andere frame`s in dezelfde prijsklasse een optie zijn.
De vraag is wat vind JIJ mooi?

dizzz
Forum-lid

dizzz 02 mar 2010 21:05

PPPPPPffffffffffffffffffff bla bla bla

Levert het je wat op van trek zo te promoten???

Ik zelf heb een pinarello Fp7 chorus 11 speed. En raad eens!!

Super tevreden !!!!!

Koop wat je zelf wil. Iedereen tevreden stellen gaat niet dus begin met jezelf.
i w@nn@ be @ngelin@ jolie\'s lover for 1d@y or 2 or 3 or ...

Plaats reactie