Gazelle
Chique! lijkt mij typisch een fietsje dat bewijst dat het niet allemaal topmateriaal hoeft te zijn om plezier te beleven aan een opknapprojectje
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Thanks! Dat is voor mij ook echt de hobby; alles uit elkaar halen en poetsen, onderdelen polijsten en marktplaats afstruinen naar passende onderdelen die ik dan weer opknap.
Ja, hij is mooi geworden. Ik moet die van mij ook weer eens rijdbaar maken.
Zeker een geslaagd project zo! En inderdaad, als je wat minder deftige onderdelen gebruikt is het aan het einde van de rit ook beter voor je portemonnee gebleken. Gewoon een mooie fiets zo, en bedenk maar dat destijds ook niet iedereen ging voor Super Record of Dura Ace.
-
- Forum-lid
Beste mensen,
Ik heb een gazelle in de schuur staan die ik niet helemaal thuis kan brengen. Hopelijk kan iemand mij meer vertellen...
Er zitten stickers op dat een Champion Mondial AA Super is. Dat zegt niet alles, want ik herken de details niet. Zie foto's
Op de bottombracket shell staat: Roto italy. Ook staat er gazelle op met als framenummer: 32713... Dat zou betekenen dat het frame in 1981 gemaakt is, maar dat klopt weer niet met de kabelloop door de bovenbuis...
Bovendien zou het frame van Columbus aelle buizen zijn gemaakt... Kan dat zo zijn?
Hoor graag jullie mening!
Ik heb een gazelle in de schuur staan die ik niet helemaal thuis kan brengen. Hopelijk kan iemand mij meer vertellen...
Er zitten stickers op dat een Champion Mondial AA Super is. Dat zegt niet alles, want ik herken de details niet. Zie foto's
Op de bottombracket shell staat: Roto italy. Ook staat er gazelle op met als framenummer: 32713... Dat zou betekenen dat het frame in 1981 gemaakt is, maar dat klopt weer niet met de kabelloop door de bovenbuis...
Bovendien zou het frame van Columbus aelle buizen zijn gemaakt... Kan dat zo zijn?
Hoor graag jullie mening!
-
- Forum-lid
Nog een foto van de voorvork:
-
- Forum-lid
Vaak zijn gazelle frames later terug gegaan de de fabriek om gemoderniseerd te worden en opnieuw gespoten te worden , dit zou bij uw frame ook het geval kunnen zijn geweest .
-
- Forum-lid
Zoiets had ik ook in gedachten, vanwege de kleurcombinatieVaak zijn gazelle frames later terug gegaan de de fabriek om gemoderniseerd te worden en opnieuw gespoten te worden , dit zou bij uw frame ook het geval kunnen zijn geweest .
-
- Forum-lid
hhmm, ik zit niet op facebook...Peter Cijs op facebook zal uw vraag zeker kunnen beantwoorden
Voor een super frame zou de "seat stay" een uitholling voor het achterwiel moeten hebben.
De staande vork zou moet ook op een andere manier op de seat stay moeten aansluiten.
Een foto van het totaalplaatje zou helpen. Als ook van het knooppunt seat stay met bovenhuis.
De staande vork zou moet ook op een andere manier op de seat stay moeten aansluiten.
Een foto van het totaalplaatje zou helpen. Als ook van het knooppunt seat stay met bovenhuis.