Vandaag geklust aan de fiets
Dat is zo, een meet/reken foutje. Ik heb 5mm te weinig eraf gehaald.
Het idee was sowieso om na een paar groefritjes de uiteindelijke maat te zagen.
En ik moet nog wat vinden op de Most bearing cover. Ik vind de aero variant niet zo smakelijk, liever een ronde.
Het idee was sowieso om na een paar groefritjes de uiteindelijke maat te zagen.
En ik moet nog wat vinden op de Most bearing cover. Ik vind de aero variant niet zo smakelijk, liever een ronde.
Ik zaag altijd af op voorvorkhoogte, en knal er dan een 5 mm spacertje bovenop om te zorgen dat er nog compressie mogelijk is.
maar de echte vraag is natuurlijk:
optie 1:
je schakel kabel achter gaat rechts je frame in.
je schakel kabel voor gaat links je frame in.
nu lopen de kabels parallel voor je stuur en schuren ze langs je frame.
optie 2:
je schakel kabel achter gaat links je frame in.
je schakel kabel voor gaat rechts je frame in.
nu kruisen de kabels voor je stuur, ze schuren niet tegen je frame. maar nu kruisen de binnenkabels in het frame.
altijd bij aflevering zit het als opt1 en bouw ik alles om naar opt2.
en jullie?
optie 1:
je schakel kabel achter gaat rechts je frame in.
je schakel kabel voor gaat links je frame in.
nu lopen de kabels parallel voor je stuur en schuren ze langs je frame.
optie 2:
je schakel kabel achter gaat links je frame in.
je schakel kabel voor gaat rechts je frame in.
nu kruisen de kabels voor je stuur, ze schuren niet tegen je frame. maar nu kruisen de binnenkabels in het frame.
altijd bij aflevering zit het als opt1 en bouw ik alles om naar opt2.
en jullie?
Voor gaat links en achter gaat rechts en tegen het schuren kan je doorzichtige plakkers op de schuurplekken van je frame plakken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag gezien dat mijn koersfiets zonder wielen was opgehangen.
Dat kan natuurlijk niet. Dus ik wil er terug wielen in stoppen. Merk ik dat er nog 4 achterwielen in de garage hangen en geen voorwiel. Waar zijn al die renners in huis met mijn voorwielen naar toe?
Dat kan natuurlijk niet. Dus ik wil er terug wielen in stoppen. Merk ik dat er nog 4 achterwielen in de garage hangen en geen voorwiel. Waar zijn al die renners in huis met mijn voorwielen naar toe?
dwz, gelijk aan de top stuurpen,
met de expander erop en een 5mm spacer, heb je (3mm) genoeg ruimte om je topcap aan te trekken.
dus ik moet top stuurpen min5mm nemen, want ik wil die 5mm spacer niet op mijn stuur.
Vandaag de SRM opengemaakt om nieuwe batterij in te solderen. Kijken of ik er morgen tijd voor heb om de klus te doen, en hopen dat het werkt. Joetjoep filmpjes zeggen dat het niet erg ingewikkeld is. Vanavond de batterijen binnen gekregen à € 7,- / stuk.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Vandaag de batterijen vervangen - even solderen en voilà ... de SRM doet het weer. Calibreren was ook zo gebeurd, nu nog even op de weg een goede calibratie doen. 2 reserve batterijen op voorraad - dus we kunnen er weer tegenaan. Het moeilijkste was nog wel het deksel terug monteren want dat zit erg strak op de 2 O-ringen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless