De meest opvallende koers ooit
Annemiek van Vleuten op het WK in Yorkshire.
Het WK voor mannen in Yorkshire (Mads Pedersen), ondanks dat daar geen wilhemus klonk.
De epische comeback van Landis, gevolgd door zijn epische afgang; die etappe staat symbool voor een hele serie edities van de Tour-de-France.
De giro overwinning van Mentjov (Menchov? Mentchov? Mentsjov?), en dan met name het lekrijden in de laatste tijdrit.
Het WK voor mannen in Yorkshire (Mads Pedersen), ondanks dat daar geen wilhemus klonk.
De epische comeback van Landis, gevolgd door zijn epische afgang; die etappe staat symbool voor een hele serie edities van de Tour-de-France.
De giro overwinning van Mentjov (Menchov? Mentchov? Mentsjov?), en dan met name het lekrijden in de laatste tijdrit.
Ja dat was ook een mooie!.
Extra dimensie wegens part-of-the-family: de overwinning van Greg (Van Avermaet) in de wegkoers op de 2016 Olympische Spelen. Winnen op een parcours dat het zijne niet is. Zoals in elke koers die hij rijdt: strijdend tot voorbij het gaatje, zelfs wanneer de koers ogenschijnlijk gereden is. Aan de rekker en steeds terugvechtend. Spannend koersverloop en finale kilometers die me nog steeds een hartaanval kunnen bezorgen.
Extra dimensie wegens part-of-the-family: de overwinning van Greg (Van Avermaet) in de wegkoers op de 2016 Olympische Spelen. Winnen op een parcours dat het zijne niet is. Zoals in elke koers die hij rijdt: strijdend tot voorbij het gaatje, zelfs wanneer de koers ogenschijnlijk gereden is. Aan de rekker en steeds terugvechtend. Spannend koersverloop en finale kilometers die me nog steeds een hartaanval kunnen bezorgen.
-
- Forum-lid
+1. Muisde er heel langzaam tussenuit, gaatje werd steeds groter.
Zat in Assen voor de tv te schreeuwen, denk dat Joop het in Italië heeft kunnen horen.
Mijn slechthorende pa vroeg of het wat zachter kon......
Parijs-Roubaix met Hennie Kuiper ook legendarisch.
Opvallend in negatieve zin, Vino die de olympische wegwedstrijd koopt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
Knalde onderuit toch op van die gladde steentjes???
In het verlengde daarvan, Tijdrit van Rasmussen in de tour waarin hij driemaal viel.
https://www.youtube.com/watch?v=q3OQAX90sFA
Edit: nu linkje met beeld.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Door een lekke band, toch? Of kreeg hij een lekke band door de val? In ieder geval is het de fietswissel van de eeuw, hij was nog niet uitgeschoven of hij had al een nieuwe fiets onder zijn kont.uninvitedguest schreef: ↑19 mar 2020 16:25Knalde onderuit toch op van die gladde steentjes???
In het verlengde daarvan, Tijdrit van Rasmussen in de tour waarin hij driemaal viel.
https://www.youtube.com/watch?v=-CVZDGE7RSk
- robbebopper
- Forum-lid HC
Lemond met aerohelm en tijdritstuur.
Fignon met paardenstaart en studentikoos brilletje.
Daarna ging iedereen vrij snel overstag richting aerodynamisch materiaal
Fignon met paardenstaart en studentikoos brilletje.
Daarna ging iedereen vrij snel overstag richting aerodynamisch materiaal
Die is vooral leuk omdat de mecanicien een bekende is. Daar hebben we het nog vaak over gehad.uninvitedguest schreef: ↑19 mar 2020 16:25Knalde onderuit toch op van die gladde steentjes???
Verder eens net TL@, die etappe van de Gendt was legendarisch. Die nomineer ik
Verder de RVV die Nuyens won totdat ik erachter kwam wat een ongelofelijke eikel dat is. (Raar dat dat zwaarder weegt dan dat iemand achteraf aan de doping bleek te zitten.)
Maar op één komt voor mij P-R van Knaven, vooral omdat dat de enige echte hel was die ik gezien heb.
Campagnolo Ultra Dork
Vooral recente koersen in jullie lijstjes.
Vroeger gebeurden nochtans meer opvallende prestaties dan nu.
Je kan dan natuurlijk niet rondom Merckx bijvoorbeeld:
De Ronde Van Vlaandere in 69; Merckx valt aan op 70 km van het einde en wint met meer dan vijf minuten voorsprong op de tweede (Gimondi)
of
De tour van 69, de etappe over de Tourmalet waar Merckx glorieus in de aanval trekt op 140 km (!) van de finish, terwijl hij al minuten voorstaat in het classement.
of
De sneeuwetappe in 68 in de Giro
of
Luik Bastenaken Luik in 69
of
etc.
Merckx doet in al die koersen zijn inspanning alleen, over grote afstanden en rijdt z'n tegenstanders op vele minuten.
Vroeger gebeurden nochtans meer opvallende prestaties dan nu.
Je kan dan natuurlijk niet rondom Merckx bijvoorbeeld:
De Ronde Van Vlaandere in 69; Merckx valt aan op 70 km van het einde en wint met meer dan vijf minuten voorsprong op de tweede (Gimondi)
of
De tour van 69, de etappe over de Tourmalet waar Merckx glorieus in de aanval trekt op 140 km (!) van de finish, terwijl hij al minuten voorstaat in het classement.
of
De sneeuwetappe in 68 in de Giro
of
Luik Bastenaken Luik in 69
of
etc.
Merckx doet in al die koersen zijn inspanning alleen, over grote afstanden en rijdt z'n tegenstanders op vele minuten.