De meest opvallende koers ooit
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Er zijn een aantal momenten die me wel bijstaan, bijvoorbeeld de ingekorte etappe waar Bjarne Riis toen tekeerging in de Tour die hij won. Verder de Tour duels tussen Ullrich en Armstrong.
Meer recent, de overwinning van Matthieu van der Poel in de Amstel Gold Race, dat was een wedstrijd waar ik sinds jaren weer eens op het puntje van mijn stoel zat.
Dan wil ik ook nog La Course noemen, waar Van Vleuten in de laatste 100m nog over Van der Breggen sprintte na een lang gevecht.
Meer recent, de overwinning van Matthieu van der Poel in de Amstel Gold Race, dat was een wedstrijd waar ik sinds jaren weer eens op het puntje van mijn stoel zat.
Dan wil ik ook nog La Course noemen, waar Van Vleuten in de laatste 100m nog over Van der Breggen sprintte na een lang gevecht.
Het is al eerder gezegd: zonder doping was dit maar een saai topic
- ophetkantje
- Forum-lid
Ze zijn al eerder genoemd. Voor mij zijn er 3 die memorabel zijn
MvdPoel in AGR
Erik Dekker in Parijs Tours 2004
en Steven Rooks en Stephen Roche in Luik Bastenaken Luik
Deze zijn mij het mest bijgebleven als momenten op zich
Maar er is er een die daar boven uit steekt: de Tour winst van Greg Lemond op Fignon in de laatste allesbeslissende tijdrit,Dat is voor mij echt het moment wat ik nooit zal vergeten.
Verder alle overwinningen van Bernard Hinault en Greg Lemond en hun onderlinge duels, maar dat was meer, omdat ik fan was en niet de momenten op zich.
MvdPoel in AGR
Erik Dekker in Parijs Tours 2004
en Steven Rooks en Stephen Roche in Luik Bastenaken Luik
Deze zijn mij het mest bijgebleven als momenten op zich
Maar er is er een die daar boven uit steekt: de Tour winst van Greg Lemond op Fignon in de laatste allesbeslissende tijdrit,Dat is voor mij echt het moment wat ik nooit zal vergeten.
Verder alle overwinningen van Bernard Hinault en Greg Lemond en hun onderlinge duels, maar dat was meer, omdat ik fan was en niet de momenten op zich.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Was hem eigenlijk al vergeten, maar dan mag de overwinning van Jan Janssen op Herman van Springel in de TT als laatste etappe van de tour van 1968 ook niet ontbreken in dit rijtje memorabele koersen.ophetkantje schreef: ↑20 mar 2020 10:45 Maar er is er een die daar boven uit steekt: de Tour winst van Greg Lemond op Fignon in de laatste allesbeslissende tijdrit,Dat is voor mij echt het moment wat ik nooit zal vergeten.
1 dag in de gele trui gereden, maar wel de tour winnen.
Leuk topic, komt een hoop oh, ja naar boven.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Breukink magistraal op Alpe d'Huez in 1990.
https://www.youtube.com/watch?v=CJZQuFY2YMo
Of Jelle Nijdam in 1991, wat een power had die man in z'n benen.
https://www.youtube.com/watch?v=x9MMFqJPjpY
https://www.youtube.com/watch?v=CJZQuFY2YMo
Of Jelle Nijdam in 1991, wat een power had die man in z'n benen.
https://www.youtube.com/watch?v=x9MMFqJPjpY
De dolk staat op scherp!
Mooi deze trip down memory lane. Dank voor het delen van deze momenten, ik blijf zeker volgen.
Ben pro-actief volger en beoefenaar van de wielersport sinds Jopie in 1980....mijn moment echter.. Mathieu in de laatste 5 km van de Amstel Gold Race. Nog maar ongeveer 40x bekeken... Geen woorden voor.
Ben pro-actief volger en beoefenaar van de wielersport sinds Jopie in 1980....mijn moment echter.. Mathieu in de laatste 5 km van de Amstel Gold Race. Nog maar ongeveer 40x bekeken... Geen woorden voor.
Die staat bij mij ook heel hoog, Vooral dat contrast tussen Fignon (op een bijna-normale koersfiets, geen helm, fladderend paardenstaartje) en de futuristische Lemond (ligstuur, aerohelm, dicht achterwiel). Mooi contrast tussen twee verschillende fietsculturen. Ik weet zelfs nog waar ik het zag. We waren op verjaardagvisite in Arnhem, maar voor deze tijdrit moest de televisie aan.ophetkantje schreef: ↑20 mar 2020 10:45
Verder was ik in die tijd groot fan van Breukink. Dus veel van zijn hoogte- en dieptepunten staan me nog goed bij. Die klimtijdrit in de Tour van '90 waarin hij zich letterlijk het snot voor de ogen reed. En de hongerklop in de Giro van '89.
Giro 2018, Froome in aanval in de 19e etappe met Dumoulin er achter met Pinot . Yates die er door zakt. Ik had s middags vrij genomen om te kijken.
Roubaix lijkt wel vaak terug te komen in deze lijstjes.
Dan nomineer ik de beste Roubaix die ik zelf gezien heb, de Tour Etappe naar Roubaix (2014?) waarin Froome nog voor de kasseien tegen de grond lag en Nibali enorm goed vooruit ging, schitterende ettape ondanks dat ze gewonnen werd door een Nederlander
Dan nomineer ik de beste Roubaix die ik zelf gezien heb, de Tour Etappe naar Roubaix (2014?) waarin Froome nog voor de kasseien tegen de grond lag en Nibali enorm goed vooruit ging, schitterende ettape ondanks dat ze gewonnen werd door een Nederlander