BMC
Gisterenavond de knoop doorgehakt en vandaag mocht ik deze al afhalen
Vervangt mijn Canyon Endurace die total loss werd verklaard na een aanrijding, lang getwijfeld om opnieuw een Endurace te bestellen maar toen kwam ik deze tegen.
Waarschijnlijk gaan er nog 1 of 2 spacers weg en dan laat ik de vorkbuis afzagen bij het eerste onderhoud, maar eerst zo al maar even rijden.
Vervangt mijn Canyon Endurace die total loss werd verklaard na een aanrijding, lang getwijfeld om opnieuw een Endurace te bestellen maar toen kwam ik deze tegen.
Waarschijnlijk gaan er nog 1 of 2 spacers weg en dan laat ik de vorkbuis afzagen bij het eerste onderhoud, maar eerst zo al maar even rijden.
Laatst gewijzigd door svenvs op 20 mar 2020 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Knap fietsje. Welke is het precies?
Less is bore
Erg mooi (2019 model is sowieso veel mooier als het 2020 model)
Die vorkbuis afzagen, dat is een enorm klusje. Kabels moeten volledig los, ben je minstens een uur mee bezig (als je weet wat je doet, al snel 2 uur als het de eerste keer is) mooi zijn, is altijd een beetje lijden
Die vorkbuis afzagen, dat is een enorm klusje. Kabels moeten volledig los, ben je minstens een uur mee bezig (als je weet wat je doet, al snel 2 uur als het de eerste keer is) mooi zijn, is altijd een beetje lijden
Waarom moeten de kabels los? Je stuur is toch onder het stuk dat je af zaagt? Of bedoel je om de spacer weg te kunnen nemen?TL@ schreef: ↑21 mar 2020 14:02 Erg mooi (2019 model is sowieso veel mooier als het 2020 model)
Die vorkbuis afzagen, dat is een enorm klusje. Kabels moeten volledig los, ben je minstens een uur mee bezig (als je weet wat je doet, al snel 2 uur als het de eerste keer is) mooi zijn, is altijd een beetje lijden
De kabels zitten naast de stuurbuis. Je kan dus niet zagen met de vork in de fiets.
Om de vork uit de fiets te krijgen, moet de kabel van de voorrem volledig los anders kan de vork niet naar beneden (de kabel zit immers door de vork), die van de achterrem kan eventueel blijven zitten maar dat maakt het niet eenvoudiger om de vork terug te steken.
Ik heb hem bij mijn fiets ineens op de juiste maat afgezaagd. Alles gemonteerd en bleek er achteraf nog een kraakt uit de voorkant van de fiets te komen. Alles terug open, bleken de remkabels ergens gekruist waardoor bij sterk sturen (45° en meer, dus niet echt wanneer je aan het fietsen bent) de kabels versprongen over elkaar, wat een onaangenaam geluid voortbracht. Alles intern is erg mooi maar het is de eerste keer wel gedoe (en dan zwijg ik nog over de kabels in het stuur te krijgen bij de ICS aero cockpit)
Ik begrijp wel dat fietsenmakers Etap leuker vinden
Eens klaar heb je er echter geen omkijken meer naar. Ik ben het meeste geknoei alweer vergeten en wil niks anders meer Het is echt een heerlijke fiets
Om de vork uit de fiets te krijgen, moet de kabel van de voorrem volledig los anders kan de vork niet naar beneden (de kabel zit immers door de vork), die van de achterrem kan eventueel blijven zitten maar dat maakt het niet eenvoudiger om de vork terug te steken.
Ik heb hem bij mijn fiets ineens op de juiste maat afgezaagd. Alles gemonteerd en bleek er achteraf nog een kraakt uit de voorkant van de fiets te komen. Alles terug open, bleken de remkabels ergens gekruist waardoor bij sterk sturen (45° en meer, dus niet echt wanneer je aan het fietsen bent) de kabels versprongen over elkaar, wat een onaangenaam geluid voortbracht. Alles intern is erg mooi maar het is de eerste keer wel gedoe (en dan zwijg ik nog over de kabels in het stuur te krijgen bij de ICS aero cockpit)
Ik begrijp wel dat fietsenmakers Etap leuker vinden
Eens klaar heb je er echter geen omkijken meer naar. Ik ben het meeste geknoei alweer vergeten en wil niks anders meer Het is echt een heerlijke fiets
Daar was ik zelf ook verbaasd over, nochtans een vrij courante maat (56) lijkt me. Ik dacht zelf even aan een RM02 One 2020, maar eerder deze week hoorde ik van een collega dat deze in de outlet stond bij zijn dealer voor nagenoeg dezelfde prijs, dus toen was het snel beslist.
De dealer doet dit als onderdeel van het eerste gratis onderhoud, dus dat laat ik aan hem over
Vond ik dus ook, kost iets meer maar dat ben ik nu al vergeten
Vandaag trouwens eerste ritje gedaan en lek na 35km, de reviews ivm mindere lekbestendigheid van Vittoria Corsa Control lijken dus bevestigd te worden.
Ik kwam er toen ook achter dat er geen plug in lever op de steekas zit zoals bij Canyon, dan maar even mijn vrouw gebeld. Net wel deze besteld: https://www.rosebikes.com/dt-swiss-rws- ... er-2667684
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Niet enkel fietsenmakers
Etap heeft enkel de Di2 kabeltjes minder en die zijn volgens mij niet zo moeilijk bij interne kabelloop, het is er als ik het goed heb ook maar één.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb de Force Axs eens goed bekeken vorige week, gemonteerd op een showroomfiets. Viel mij niet mee, lomp groot. Het principe blijft mooi, maar de uitwerking is niet helemaal fraai IMHO.
Less is bore