Ik heb gelukkig weinig moeite om alleen te gaan fietsen en dat doe ik dan ook, in tegenstelling tot een aantal van mijn fietsmaatjes die nog steeds met een man of 4 gaan fietsen. Wij hebben een eigen whatsapp groep met ca. 20 leden waarvan een man of 8 harde kern welke gemiddeld 4x per week fietsen. Probeerde ze op andere gedachten te brengen maar weinig suc6, het is HUN leven, zucht........ Doe er nu verder maar het zwijgen toe, hou er niet zo van anderen terecht te wijzen en/of de moraalridder uit te hangen maar als iedereen er zo over denkt dan word het helemaal niets.....
Gisteren heerlijk gefietst vanuit Eygelshoven (Kerkrade) richting oosten door fraaie Duitse dorpjes en dwars door de akkers en velden, echt schitterend. Het was wel angstvallig stil, echt bizar! Soms kom je toch terecht op een provinciaal stukje weg zonder fietspad waar je gewoon mag fietsen. Kwam ook een aantal wandelaars tegen op diezelfde weg!! De wandelaars die ik ben tegen gekomen houden zich aan de regels (befehl ist befehll
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
) Ze mogen nog met 2 naar buiten maar ook als compleet gezin.
Ik ben ook voor een totale lockdown maar denk niet dat het hier in het anarchistische Nederland echt helpt, het zit in de landsaard en mentaliteit om het gezag te ondermijnen. Tot zolang het duurt profiteer ik er nog van om 3 tot 4x per week in mijn eentje voorlopig een fraai stukje te gaan fietsen en wanneer het niet meer kan dan moet ik maar weer op mijn fietstrainer stappen om met Rouvy, Bkool of Kinomap te gaan fietsen virtueel.