Past mijn band niet?
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Ben ik nou gek ?
Ik heb een 622x18 wiel en 18mm 622 banden gekocht, heb al vaker een bandje erop gelegd en weet dat je de kant die er al op ligt naar het midden moet duwen voor meer ruimte. Maar dit keer krijg ik de band er gewoon echt niet op.
Ik heb de cycling network video bekeken over moeilijke banden maar ik kom niet verder.
Ik hoop op een gouden tip of dat ik word gewezen op dat ik toch iets over het hoofd gezien heb en de verkeerde banden heb besteld want ik begrijp er niks meer van
Groeten!
Ik heb een 622x18 wiel en 18mm 622 banden gekocht, heb al vaker een bandje erop gelegd en weet dat je de kant die er al op ligt naar het midden moet duwen voor meer ruimte. Maar dit keer krijg ik de band er gewoon echt niet op.
Ik heb de cycling network video bekeken over moeilijke banden maar ik kom niet verder.
Ik hoop op een gouden tip of dat ik word gewezen op dat ik toch iets over het hoofd gezien heb en de verkeerde banden heb besteld want ik begrijp er niks meer van
Groeten!
Je hebt nu het laatste dat er op moet, bij het ventiel. Volgens mij kun je hem beter eerst bij het ventiel er om leggen en het tegen over het ventiel als laatste.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Het kan aan mij liggen, maar ik snap het principe niet dat je tegenover het ventiel moet eindigen.
Ik eindig altijd op 1/6 naast het ventiel namelijk, dat is in mijn ogen beter. Dan zit namelijk de band volledig in het diepste deel van de velg, waardoor je het meeste vlees overhoudt. Bij de velg kan namelijk de hieldraad niet naar het midden van de velg.
Ik eindig altijd op 1/6 naast het ventiel namelijk, dat is in mijn ogen beter. Dan zit namelijk de band volledig in het diepste deel van de velg, waardoor je het meeste vlees overhoudt. Bij de velg kan namelijk de hieldraad niet naar het midden van de velg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Ja idd ook geprobeerd bij ventiel te eindigen.. Zeep tip ook gezien maar ik kom niet eens in de buurt van zeep.. zo vreemd dit..
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Geen tubeless banden, bedankt voor de tip!
Wat bij mij altijd werkt: eerst de binnenband wat oppompen, zo goed erop leggen als mogelijk, beginnend bij ventiel*. Als het niet verder kan, laat je de band af.... dan lijkt bij mij of de band zich wat beter op de velg zet. Nadien duw je de band hard in de richting naar waar hij nog op moet. Voor het laatste stuk rol je de band over de velg met je hand. Dat gaat iets beter met een paar lichte werkhandschoenen.
En ik bEn een softie die kantoorwerk doet; niks kracht in de handen en toch lukt het steeds...
Walter
* als je bij ventiel eindigt heb ik de indruk dat je meer kans hebt de binnenband te pletten onder de buitenkant...
En ik bEn een softie die kantoorwerk doet; niks kracht in de handen en toch lukt het steeds...
Walter
* als je bij ventiel eindigt heb ik de indruk dat je meer kans hebt de binnenband te pletten onder de buitenkant...
Wat bedoel je te zeggen met deze zin?sjoerdkoolen schreef: ↑25 mar 2020 11:43 Zeep tip ook gezien maar ik kom niet eens in de buurt van zeep.. zo vreemd dit..
Je moet juist niet bij het ventiel eindigen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je rekt eerst de band een beetje op, steek deze onder je voet en dan rek je de band op.
Je begint aan de overzijde van het ventiel en hou de hieldraden van de band in het midden (= diepste stuk = kleinste diameter) van de velg. Goed aantrekken en dan moet het normaal lukken, zelfs zonder bandenlichters en/of bandenmontagetang.
Als je begint aan de kant van het ventiel kan je de hieldraden daar onmogelijk in het midden van de velg houden. En gebruik je niet het voordeel dat de velg daar de kleinste diameter heeft.
Je begint aan de overzijde van het ventiel en hou de hieldraden van de band in het midden (= diepste stuk = kleinste diameter) van de velg. Goed aantrekken en dan moet het normaal lukken, zelfs zonder bandenlichters en/of bandenmontagetang.
Als je begint aan de kant van het ventiel kan je de hieldraden daar onmogelijk in het midden van de velg houden. En gebruik je niet het voordeel dat de velg daar de kleinste diameter heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend