Het geluid om de economie niet meer te laten dalen en nu er voor te kiezen om gewoon "aan de slag"te gaan en hetleven weer zijn gewone beloop te laten en dat je dit virus moet benaderen als een gewoon griepvirus dat bv 2 jaar terug(2018) aan 10.000 mensen het leven heeft gekost....begint steeds luider op te komen.
Maar we kunnen niet gewoon aan de gang ....want er is een maximale einde aan de opvangkapaciteit op de IC. Welke steeds de laatste dagen wordt opgeschaald. Nu ruim 1000 ic bedden bezet en ze houden al rekening mee, dat het wel de 2500 bedden kunnen worden.Ook de reguliere patienten moeten plaatst houden.
Nu snap ik
niet dat er nog hoogleraren en invloedrijke mensen pleiten om dit virus en de slachtoffers daarvan rationeel te bekijken.
Dat kan helemaal niet ...........omdat ik al kan berekenen als burger........ dat je nu al een tekort aan ic bedden hebt.
Als je nu alle lockdowns en maatregelen opheft die zijn ingesteld...om het virus tegen te gaan ..................
.......dan kan je op je vingers uitrekenen ........dat er een ontzettend groot aantal IC bedden nodig zal zijn om het grote aantal toenemende patienten te kunnen opvangen en die zullen er komen.... als we weer gewoon naar school/werk/winkels/openbare ruimtes gaan.
Het kan dus nooit.Want we hebben dus geen ic bedden genoeg en we kunnen nu wel door blijven jammeren van hoe dat kan.........het is zo,later maar eens over die oorzaak praten/evalueren.
En we willen onze kinderen, ouders,vrouwen, mannen,bekenden,collegaś en wie dan ook niet opofferen.
Wie stuurt nu zijn geliefden met deze risicoś naar drukke plaatsen? of gaat zelf dat risico aan? als de maatregelen worden opgeheven.
Ik zie daarom ook totaal niet in ,welke mogelijkheid er is ,om op een andere manier de toestroom van patienten aan te kunnen dan deze.
Kortom: We zullen dit wel moeten aanvaarden.
we kunnen niet anders.
Etisch niet en praktisch niet ..omdat we niet genoeg ic bedden hebben.