Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2020 19:42

Ja leuk, immune Übermenschen......
#lieverniet
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 31 mar 2020 19:46

Oja nog ff wat, over een tijdje breken er van zelf wel ongeregeldheden uit.. misschien niet direct in Europa maar in (arme) landen die voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van toerisme. Daar is geen vang net, mensen zijn arm en hebben geen spaargeld....
Eens kijken hoe de stemming in zuid Europa is als er 3 maanden geen inkomsten zijn door de lockdown , dan kan de stemming snel omslaan.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 31 mar 2020 19:55

Met een beetje geluk krijg je gelijk, en dan kun je dat hier mooi komen halen.

:roll:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2020 19:58

robbebopper schreef: 31 mar 2020 19:55 Met een beetje geluk krijg je gelijk, en dan kun je dat hier mooi komen halen.

:roll:
Zo interpreteerde ik de opmerking niet.
Ik zie er vooral een enorme zorg in doorklinken :-(. De zuidelijke economieën zijn al niet supersterk, ander temperament&cultuur dan hier, inkomsten uit toerisme waarschijnlijk zeer laag deze zomer.... alle ingrediënten voor een potentieel explosieve situatie :-(
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 31 mar 2020 20:24

Vroeger zeiden ze dat regeren vooruit zien was, dat is deze dagen (jaren) al niet meer. Waan van de dag voert de boventoon. Economische worden we naar het ravijn gevoerd en (bijna) niemand die er over na denkt.
En nogmaals in Nederland staan we met 10 - 0 voor op de rest van de wereld, ja lastig afgelopen weken, thuis werken, hier en daar een aanpassing. Vakantie geld gaat waarschijnlijk niet op aan vakantie die jaar kunnen nu even voor de gederfde inkomsten gebruiken. Maar voor heelveel andere landen en hun inwoners een totaal ander verhaal.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2020 20:36

Ik hoop toch dat er in de 2e helft van 2020 nog wel een vakantie in zit eigenlijk...... zo'n reset-momentje heeft vrijwel iedereen nodig, zeker na zo'n stressvolle periode als de huidige.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 31 mar 2020 20:40

mao schreef: 31 mar 2020 20:24 Vroeger zeiden ze dat regeren vooruit zien was, dat is deze dagen (jaren) al niet meer. Waan van de dag voert de boventoon. Economische worden we naar het ravijn gevoerd en (bijna) niemand die er over na denkt.
En nogmaals in Nederland staan we met 10 - 0 voor op de rest van de wereld, ja lastig afgelopen weken, thuis werken, hier en daar een aanpassing. Vakantie geld gaat waarschijnlijk niet op aan vakantie die jaar kunnen nu even voor de gederfde inkomsten gebruiken. Maar voor heelveel andere landen en hun inwoners een totaal ander verhaal.
Daar kan ik me wel bij aansluiten. Ik zit er nog steeds in van 'laat het vooral niet te lang duren' en 'erger dan dit zal het wel niet worden'. Dan heb ik het vooral over het missen van (buitenlandse) evenementen, clubritten en dat het thuiswerken eindelijk voorbij is. Dan zijn behoorlijke luxe problemen waar ik gelukkig ook niet wakker van lig. Voor veel andere landen (buiten Europa) kan zelfs een afgezwakte variant al schadelijkere gevolgen hebben.

i-mac

i-mac 31 mar 2020 21:24

mao schreef: 31 mar 2020 19:46 Oja nog ff wat, over een tijdje breken er van zelf wel ongeregeldheden uit.. misschien niet direct in Europa maar in (arme) landen die voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van toerisme. Daar is geen vang net, mensen zijn arm en hebben geen spaargeld....
Eens kijken hoe de stemming in zuid Europa is als er 3 maanden geen inkomsten zijn door de lockdown , dan kan de stemming snel omslaan.
In Spanje hebben ze er jammer genoeg al ervaring mee. Met de bankencrisis is daar zeer veel armoede bijgekomen. En veel Belgen, Nederlanders, Duitsers, Engelsen, enz ... waren er als de kippen bij om huizen/appartementen te kopen aan zeer lage prijzen.
Bovendien heeft Spanje ook veel te hoog boven zijn stand geleefd toen. Er zijn daar volledige vliegvelden gebouwd, die tot op vandaag nooit één vliegtuig hebben ontvangen. En veel van die zaken kwamen er met Europees geld.

Een solidair Europa, ja. Maar zoals het de voorbije jaren werd geleid, neen. De fout is gebeurt toen men de voormalige oostblok landen erbij wou hebben. Uiteraard om de Russen te jennen. Maar de meerwaarde voor Europa? Men had het gewoon moeten houden bij 16 landen. Dat was op zich al moeilijk om te besturen.

Nog iets anders. Het komende weekend krijgen we mogelijks lente. Ik ben eens benieuwd wat dit zal geven in Vlaanderen. Want nu al merk jee veel meer wandelaars en fietsers. Met 19° in het zicht, zal het een overrompeling worden op sommige plaatsen. Ik heb nu al te doen met de agenten die dit allemaal in goede banen moeten leiden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2020 21:34

Ja, die “angst” heb ik ook wel voor komend weekend. Door de weeks zal het wel meevallen, maar vooral voor komende zondag zal het wel een uitdaging worden.
Houdt de mensen maar eens binnen op rokjesdag..... :like:
Less is bore

hayes

hayes 31 mar 2020 21:59

Had ik eigenlijk ook nog niet bij stilgestaan, ik was vooral aan het denken waar ik zelf een ritje zal maken.
Ik rij sowieso bijna altijd solo en zoek rustige wegen op. Dit weekend nog meer dan anders dus. Ik mis wel m'n ritjes in Noord-Frankrijk. Daar ging anders zowat 50% van de ritjes naartoe. Betere wegen, wat meer variatie dan in de Westhoek (betonbanen!).

Ik vrees dat reizen er nog niet meteen inzit. Het ene land/werelddeel heeft sneller z'n piek en neemt andere maatregelen dan z'n buur. Afrika komt nog aan de beurt en daar zal het idd echt niet fraai worden vrees ik. En no way dat bv China z'n grenzen binnen enkele maanden wijd open zet voor Europeanen. Armere landen zullen dat misschien wel doen en er de gevolgen van dragen. Als de VS het één à twee maanden later dan Europa onder controle krijgt, zal Europa ook heel voorzichtig zijn met Amerikanen, enz...

M'n zomerreis heb ik al vrede mee dat het niets wordt. In november gaan we altijd een weekje naar Nederland. Ik heb toch de stille hoop dat dat al weer vrij zal mogen.

DDX
Forum-lid HC

DDX 31 mar 2020 22:34

https://www.pwn.nl/over-pwn/pers-en-nie ... a?nid=1368
De ruim 100 watertappunten door heel Noord-Holland worden in de winter afgesloten om ze te beschermen tegen vorst. In andere jaren werden de tappunten half april weer in gebruik genomen. Dit jaar loopt dat anders. De aangescherpte hygiëneregels in tijden van corona zorgen er voor dat de tappunten voorlopig dicht blijven. Bij het gebruik van de tappunten is het namelijk onvermijdelijk om handcontact te hebben met de knop.

Het is nog niet bekend wanneer de watertappunten weer in gebruik worden genomen.
Ok maar moet je met dezelfde redenatie van handcontact met een de knop stoplichten dan ook niet aanpassen ?
Vandaag ook weer 3 knoppen moeten indrukken, vraag me nogsteeds af of ik dan niet beter door rood kan rijden. (de 3 plekken waar ik knop moest indrukken was het best druk met auto's)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2020 22:44

DDX schreef: 31 mar 2020 22:34 https://www.pwn.nl/over-pwn/pers-en-nie ... a?nid=1368
De ruim 100 watertappunten door heel Noord-Holland worden in de winter afgesloten om ze te beschermen tegen vorst. In andere jaren werden de tappunten half april weer in gebruik genomen. Dit jaar loopt dat anders. De aangescherpte hygiëneregels in tijden van corona zorgen er voor dat de tappunten voorlopig dicht blijven. Bij het gebruik van de tappunten is het namelijk onvermijdelijk om handcontact te hebben met de knop.

Het is nog niet bekend wanneer de watertappunten weer in gebruik worden genomen.
Ok maar moet je met dezelfde redenatie van handcontact met een de knop stoplichten dan ook niet aanpassen ?
Vandaag ook weer 3 knoppen moeten indrukken, vraag me nogsteeds af of ik dan niet beter door rood kan rijden. (de 3 plekken waar ik knop moest indrukken was het best druk met auto's)
Om nog maar te zwijgen over de kraan dichtdraaien na het handen wassen...
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten