Sinds vanmiddag heb ik mij aangemeld en zal ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Paul en ik ben 38 jaar oud. Woonachtig in Velserbroek, tussen Haarlem en IJmuiden. Al twee jaar ben ik in het bezig van een Trek 7.3 fitness bike en daarmee fiets ik gemiddeld 2 x 40 km per week, mits het redelijk weer is. Hij staat dus nu alweer een hele tijd in de schuur. Via een fietsenplan en met inruil van m'n huidige fiets ben ik nu op zoek naar een mooie beginners racefiets. Mijn eerste blikken gaan richting het merk Cube en Trek. Vooral de Cube Aerial en Peloton lijken me mooie fietsen om te beginnen. Uiterlijk gaat m'n voorkeur naar de Aerial want die is mooi zwart, de Peloton is modieus wit en ik weet niet of dat wel iets iets voor een bijna veertiger, hahaha. Ik werk in Amsterdam en dat is om precies te zijn 18,2 kilometer. Dat is zeker te fietsen. Dat zou ik ook heel graag willen, echter loop ik 3-ploegendienst en zou dat bijvoorbeeld resulteren in vertrektijden van 05:00 in de ochtend. Maar dat is een knop die ik wellicht moet omzetten. Eigenlijk wel ideaal om van je woon-werk-verkeer een sport te maken. Ik heb nog geen keuze gemaakt in de fietsen, dus mochten jullie een tip hebben, dan hou ik me aanbevolen. Als ik het helemaal in m'n bol krijg van het fietsen wil ik wellicht ook nog een mtb aanschaffen. We'll see. Ik wil het fietsen ook zeker gebruiken om wat fitter te worden een een aantal kilo's kwijt te raken, hahaha. Bij deze mijn voorstelronde, wie volgt, groet Paulus.
Hallo
-
- Forum-lid
zeekabouter
Welkom hier Paulus! Als ik op een dergelijke afstand van mijn werk zou wonen, dan zou ik het wel weten. Ideaal om te fietsen! Helaas is in mijn geval de afstand woon - werk > 50 km.
Zoek je trouwens een nieuwe (race)fiets, of gebruikt? En moet het echt een kabouterfietsje zijn of een echte grote-mensen-fiets?
Zoek je trouwens een nieuwe (race)fiets, of gebruikt? En moet het echt een kabouterfietsje zijn of een echte grote-mensen-fiets?
... más allá ...