Dan ben ik nu heel nieuwsgierig aan het worden. Hier een foto.
Colnago
Star is jarenlang de benaming van een type vork geweest bij Colnago naar blijkbaar dus ook (heel kortstondig) een crossframe.
Als de prijs ook ook leuk is en hij past zou ik hem kopen. Een Colnago rijdt altijd prima en je weet nooit wat zo'n zeldzaam exemplaar nog ooit gaat opbrengen...
Campagnolo Ultra Dork
Thanks voor de info!Ernie C. schreef: ↑10 feb 2020 20:45Star is jarenlang de benaming van een type vork geweest bij Colnago naar blijkbaar dus ook (heel kortstondig) een crossframe.
Als de prijs ook ook leuk is en hij past zou ik hem kopen. Een Colnago rijdt altijd prima en je weet nooit wat zo'n zeldzaam exemplaar nog ooit gaat opbrengen...
Geen idee of de fiets hier 100% thuishoort, maar toch even showen
Betreft een Colnago Primavera uit 2009 (toch ook al weer 11 jaar geleden)
Ondanks dat er in die periode volop de overgang werd gemaakt naar carbon bleef Colnago toch bij zijn succesrecept met aluminium frame, weliswaar afgewerkt met een kenmerkend, kaarsrecht carbon voorvork. De fiets doet qua gewicht dan ook zeker niet onder voor de carbon fietsen uit zijn tijd.
Ondanks het feit dat er ook een eerder 'beperkte' Shimano Tiagra groepsset op zit (wat voor mij als koersliefhebber wel voldoende is) is het een puur genot om op te rijden. Voor mij de ideale combinatie tussen comfort, snelheid en balans.
Het is nog steeds in zijn oorspronkelijke staat (weliswaar met een nieuwe ketting en nieuwe banden) met slechts enkele kleine krasjes op het frame.
Wat ik graag nog zou aanpassen naar de toekomst toe zijn echter wel de wielen. Hier is de grootste besparing van Colnago op de fiets geweest. Het betreft de Shimano WH-R500.
Conclusie van de dag: het is een elegante, klassevolle fiets die veel kan bieden ondanks enkele besparingen en opofferingen. Voor mij ideaal als beginnend wielertoerist.
Betreft een Colnago Primavera uit 2009 (toch ook al weer 11 jaar geleden)
Ondanks dat er in die periode volop de overgang werd gemaakt naar carbon bleef Colnago toch bij zijn succesrecept met aluminium frame, weliswaar afgewerkt met een kenmerkend, kaarsrecht carbon voorvork. De fiets doet qua gewicht dan ook zeker niet onder voor de carbon fietsen uit zijn tijd.
Ondanks het feit dat er ook een eerder 'beperkte' Shimano Tiagra groepsset op zit (wat voor mij als koersliefhebber wel voldoende is) is het een puur genot om op te rijden. Voor mij de ideale combinatie tussen comfort, snelheid en balans.
Het is nog steeds in zijn oorspronkelijke staat (weliswaar met een nieuwe ketting en nieuwe banden) met slechts enkele kleine krasjes op het frame.
Wat ik graag nog zou aanpassen naar de toekomst toe zijn echter wel de wielen. Hier is de grootste besparing van Colnago op de fiets geweest. Het betreft de Shimano WH-R500.
Conclusie van de dag: het is een elegante, klassevolle fiets die veel kan bieden ondanks enkele besparingen en opofferingen. Voor mij ideaal als beginnend wielertoerist.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus nu is Bianchi Zweeds, Pinarello Frans en Colnago Arabisch.
Persoonlijk vind dat de charme van zo'n bedrijf toch een beetje verloren gaat met zo'n overname.
Ik ben sowieso benieuwd hoeveel bedrijven in Arabische en Chinese handen gaan vallen de komende maanden.
Persoonlijk vind dat de charme van zo'n bedrijf toch een beetje verloren gaat met zo'n overname.
Ik ben sowieso benieuwd hoeveel bedrijven in Arabische en Chinese handen gaan vallen de komende maanden.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Persbericht in het Engels.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!