Super! Ik zal je een bericht sturen.
Retro / oudere fietsen
Dit topic lijkt me het meest geschikt zonder de intentie te hebben het te hi jacken
In al de jaren dat ik met klassieke fietsen bezig ben geweest zie je veel langskomen mooie en minder mooie fietsen.
Je ziet wel eens een fiets dat je denkt als ze nu een dit of dat wel/niet hadden gedaan dan was het helemaal af ..
Daarom loop ik met het idee rond van het beste en het mooiste van wat ik gezien heb te combineren in een klassiek stalen fiets voor de zonnige zondag middag zeg maar (en niet als ram fiets)
Ik vind verchroomde bewerkte lugs heel erg mooi ala llewellynhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 7760739050
wel eens ooit zon mooie stuurpen gezienhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 1613186081
Afin een fiets in deze geest zeg maar
Helaas is dit niet reel gezien de kosten
Blijft over
Colnago arabesque
Plus:
Wel mooi, maar heeft echter alleen maar de headtube die het apart maakt
Is wel een colnago
Min:
Te duur en zo speciaal is het spuitwerk nu ook weer niet
Tommasini sintesi/tecnos
Plus:
Heeft net als de arabesque ook alleen maar de headtube die het apart maakt
Spuitwerk is wel wat aparter en custom werk is ook mogelijk zij het beperkt
Prijstechnisch veel beter dan colnago
Min:
Is 'maar' een toma en geen colnago
Of een frameset van nederlandse bodem
Plus:
Je kan met de bouwer al je wensen doornemen en custom lugs zijn ook van de plank leverbaar
Maatwerk mbt je fietswensen etc etc is mogelijk
Je kan helemaal zelf je spuitwerk / chroom etc bepalen dus maximaal gaan qua wensen
Min:
De naam op de buis..
Kortom alles heeft zn voor en nadelen
Aangezien ik de wijsheid ook niet in pacht hebt daarom deze vraag
Geef je 2 centen
In al de jaren dat ik met klassieke fietsen bezig ben geweest zie je veel langskomen mooie en minder mooie fietsen.
Je ziet wel eens een fiets dat je denkt als ze nu een dit of dat wel/niet hadden gedaan dan was het helemaal af ..
Daarom loop ik met het idee rond van het beste en het mooiste van wat ik gezien heb te combineren in een klassiek stalen fiets voor de zonnige zondag middag zeg maar (en niet als ram fiets)
Ik vind verchroomde bewerkte lugs heel erg mooi ala llewellynhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 7760739050
wel eens ooit zon mooie stuurpen gezienhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 1613186081
Afin een fiets in deze geest zeg maar
Helaas is dit niet reel gezien de kosten
Blijft over
Colnago arabesque
Plus:
Wel mooi, maar heeft echter alleen maar de headtube die het apart maakt
Is wel een colnago
Min:
Te duur en zo speciaal is het spuitwerk nu ook weer niet
Tommasini sintesi/tecnos
Plus:
Heeft net als de arabesque ook alleen maar de headtube die het apart maakt
Spuitwerk is wel wat aparter en custom werk is ook mogelijk zij het beperkt
Prijstechnisch veel beter dan colnago
Min:
Is 'maar' een toma en geen colnago
Of een frameset van nederlandse bodem
Plus:
Je kan met de bouwer al je wensen doornemen en custom lugs zijn ook van de plank leverbaar
Maatwerk mbt je fietswensen etc etc is mogelijk
Je kan helemaal zelf je spuitwerk / chroom etc bepalen dus maximaal gaan qua wensen
Min:
De naam op de buis..
Kortom alles heeft zn voor en nadelen
Aangezien ik de wijsheid ook niet in pacht hebt daarom deze vraag
Geef je 2 centen
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tommasini uiteraard
'Maar een Toma' is maar net hoe je het bekijkt. Colnago's zie je dagelijks rijden. Een Tommasini is veel zeldzamer. Kwalitatief is het gewoon minimaal gelijkwaardig en durf ik te stellen dat een Tecno met zijn oversized buizen veel lekkerder fiets.
Verder is buiten de bewerkte lugs bij het balhoofd nog genoeg mooi vakmanschap te bewonderen bij mijn Tecno.
Prijsverschil tussen een Tecno en een Arabesque zie ik niet echt btw.
Een Somec Rex vind ik ook super, een Cinelli Super Corsa ook maar die laatste is misschien wat te strak voor jou.
'Maar een Toma' is maar net hoe je het bekijkt. Colnago's zie je dagelijks rijden. Een Tommasini is veel zeldzamer. Kwalitatief is het gewoon minimaal gelijkwaardig en durf ik te stellen dat een Tecno met zijn oversized buizen veel lekkerder fiets.
Verder is buiten de bewerkte lugs bij het balhoofd nog genoeg mooi vakmanschap te bewonderen bij mijn Tecno.
Prijsverschil tussen een Tecno en een Arabesque zie ik niet echt btw.
Een Somec Rex vind ik ook super, een Cinelli Super Corsa ook maar die laatste is misschien wat te strak voor jou.
Campagnolo Ultra Dork
+1 voor de TommasiniErnie C. schreef: ↑06 apr 2020 22:04 Tommasini uiteraard
'Maar een Toma' is maar net hoe je het bekijkt. Colnago's zie je dagelijks rijden. Een Tommasini is veel zeldzamer. Kwalitatief is het gewoon minimaal gelijkwaardig en durf ik te stellen dat een Tecno met zijn oversized buizen veel lekkerder fiets.
Verder is buiten de bewerkte lugs bij het balhoofd nog genoeg mooi vakmanschap te bewonderen bij mijn Tecno.
Prijsverschil tussen een Tecno en een Arabesque zie ik niet echt btw.
Een Somec Rex vind ik ook super, een Cinelli Super Corsa ook maar die laatste is misschien wat te strak voor jou.
Het blijft grappig hoe andere over zaken denken dan ik zelf doe wat niet erg is daarom was de post ook bedoelt.
Er is mi toch best wel een fors bedrag tussen een sintesi waar ik dan voor zou gaan en een arabesque mi toch wel 1000 euros en dan is een toma wel een erg aantrekkelijk alternatief.
Het is niet eenvoudig omdat ook een toma niet geheel aan mn wensen voldoet, maar zie dit maar als een 1e stap er zijn vele overwegingen die meetellen.
Nogmaals ik heb nogal een zwak voor iets als die bewerkte lugs van die llewellyn en in dat opzicht is ook een toma maar een slap aftreksel
Ik denk dat ik het meer vanuit de artistieke kant bekijk dan het rijgedrag of historie van n merk.
Afin de tijd zal het wel leren waar het op uit komt
In ieder geval is een ieder van jullie zn mening gewaardeerd bedankt daarvoor
Sharing = caring
Er is mi toch best wel een fors bedrag tussen een sintesi waar ik dan voor zou gaan en een arabesque mi toch wel 1000 euros en dan is een toma wel een erg aantrekkelijk alternatief.
Het is niet eenvoudig omdat ook een toma niet geheel aan mn wensen voldoet, maar zie dit maar als een 1e stap er zijn vele overwegingen die meetellen.
Nogmaals ik heb nogal een zwak voor iets als die bewerkte lugs van die llewellyn en in dat opzicht is ook een toma maar een slap aftreksel
Ik denk dat ik het meer vanuit de artistieke kant bekijk dan het rijgedrag of historie van n merk.
Afin de tijd zal het wel leren waar het op uit komt
In ieder geval is een ieder van jullie zn mening gewaardeerd bedankt daarvoor
Sharing = caring
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijft helemaal niet grappig ... tenenkrommende taalfouten en dito gebrek aan hoofdletters en interpunctie. Geldt trouwens ook voor de website die je noemt in de voettekst. Ik ben weg.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018