Trainen en corona.
Als ik ga hardlopen dan is dat voor mij gewoon nodig. Verder loop ik juist op hele rustige plekken om maar niemand tegen te komen.
Ik woon overigens in het Noorden van het land. Vrij stil en landelijk gebied.
In mijn geschetste situatie zat die vent gewoon fout. Mij de huid vol schelden sloeg nergens op. Ik heb overigens niks tegen hem gezegd.
Ik woon overigens in het Noorden van het land. Vrij stil en landelijk gebied.
In mijn geschetste situatie zat die vent gewoon fout. Mij de huid vol schelden sloeg nergens op. Ik heb overigens niks tegen hem gezegd.
Waarom?
Exemplarische vergoelijking van eigen gedrag die je de laatste tijd heel veel zie. Iedereen heeft een excuus/reden.
Weinig mensen geven toe dat ze ook wel weten dat binnen blijven het devies is maar dat ze er gewoon geen zin in hebben. Dat zou ik nou eens verfrissend vinden in plaats van al dat slappe geneuzel van ja, maar...
- Marcopfiets
- Forum-lid
Ok ik heb een recht stuur, dan doe ik mijn helm wel even af :pMarkVeenstra schreef: ↑07 apr 2020 11:14makkelijk.., helm, lycra pakje.., en bij voorkeur met een krom stuur. Maar ik gok dat als je aan 2 van de 3 eisen voldoet, ze je ook wel als wielrenner aanmerkenaloisvonesterhazy schreef: ↑07 apr 2020 10:54 Wat is trouwens een wielrenner? Kan ik dit weekeinde dan wel op mijn ligfiets gaan fietsen op desbetreffende weggetjes?
- Marcopfiets
- Forum-lid
Tja niet iedereen is zo conformistisch als jij. Wat vervelendJoseba schreef: ↑07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.
Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.
Als jij jezelf binnensluit, dan blijven wij op verantwoorde manier buiten bewegen (tips genoeg over hoe in dit topic). Wel zo goed voor de mentale en fysieke gezondheid.Joseba schreef: ↑07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.
Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Omdat slapen en eten en drinken ook gewoon nodig zijn voor mij.
Hardlopen is voor mij ook een ontlading van stress en zorgt voor een stuk welbevinden.
Dat gezeur dat je binnen moet blijven zitten van jou mag nu ook wel een keertje stoppen. De laatste keren dat ik onze volksleiders op TV heb gezien gaven ze aan dat je gewoon naar buiten mag om te bewegen en te sporten zolang je de regel van 1,5 meter maar blijft toepassen. Als ik buiten ben om hard te lopen passeer ik iedereen op minimaal 3 tot 4 meter ALS ik al iemand tegen kom. Dus hou aub op met dat moraliserende toontje.
Hardlopen is voor mij ook een ontlading van stress en zorgt voor een stuk welbevinden.
Dat gezeur dat je binnen moet blijven zitten van jou mag nu ook wel een keertje stoppen. De laatste keren dat ik onze volksleiders op TV heb gezien gaven ze aan dat je gewoon naar buiten mag om te bewegen en te sporten zolang je de regel van 1,5 meter maar blijft toepassen. Als ik buiten ben om hard te lopen passeer ik iedereen op minimaal 3 tot 4 meter ALS ik al iemand tegen kom. Dus hou aub op met dat moraliserende toontje.
-
- Forum-lid HC
Nu weten we het wel Joseba. 5x dezelfde post en het wordt wel duidelijk hoor. Waar iedereen zich vastklampt aan de 'frisse neus'-regel, vind jij de 'blijf zoveel mogelijk thuis'-regel belangrijker.Joseba schreef: ↑07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.
Ben het deels met je eens hoor. Iedereen loopt te zeuren dat ze buiten liepen en ontzettend veel mensen tegen kwamen. Dat heeft een heel hoog pot-verwijt-de-ketel gehalte, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze een eigen interpretatie er op na hielden. Hoe ouder hoe erger lijkt het.
Ik vind dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je elke dag 2u+ op de fiets gaat zitten en je raakt besmet, dan is dat je eigen schuld. Als je gedurende die 2u iemand anders besmet, dan mag je naar alle waarschijnlijkheid aannemen dat die persoon zich ook niet aan de binnen blijven regel hield. Het wordt pas vervelend als je mensen gaat besmetten die verplicht buiten moeten zijn, maar ik heb het idee dat dat soort contactmomenten al wel geminimaliseerd zijn (ook al fiets ik regelmatig, mijn enige sociale contact is een wekelijks bezoekje aan de supermarkt).
Zoals eerder aangegeven kun je prima buiten zijn en niemand tegenkomen. Je kunt m.i. zelfs prima 300km+ fietsen, alleen doe het dan niet op zondagochtend in het Amsterdamse Bos of op de Posbank maar maak je rondje lekker op maandagmorgen.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 07 apr 2020 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
+1
Het regeringsadvies "Blijf zoveel mogelijk binnen. Je kunt naar buiten voor een frisse neus" is enigszins multi-interpretabel. Een beetje zelf nadenken blijft (gelukkig!) van belang.
Het regeringsadvies "Blijf zoveel mogelijk binnen. Je kunt naar buiten voor een frisse neus" is enigszins multi-interpretabel. Een beetje zelf nadenken blijft (gelukkig!) van belang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Geen haar beter dan alle motorrijders, park, strand en bouwmarkt bezoekers dus. Ik heb niet de illusie dat dat verandert hoor. Ook niet door mijn tegengeluid ( wat natuurlijk genadeloos de kop in moeten worden gedrukt en als moralistisch worden weggezet).
Maar doe er niet zo schijnheilig over.
Maar doe er niet zo schijnheilig over.
-
- Forum-lid HC
Overigens weet ik (ongeveer) waar RVV woont en ben daar zelf opgegroeid. Al zou hij het willen dan kwam die nog geen 3 mensen tegen tijdens een rondje hardlopen .
Schijnheilig? Waar heb jij dan gelezen in dit topic of elders op het fiets forum dat ik vind dat anderen niet naar buiten mogen? Ik stoor mij er totaal niet aan. Waar ik mij wel aan stoor is dat automobilisten een aanslag op mijn leven plegen als ik aan het hardlopen of aan het fietsen ben. Dat staat verder los van de Corona crisis.
Wat ik dagelijks ervaar is dat mensen zich heel goed houden aan de social Distance regel. En je hebt het zelf in de hand of je de drukte op zoekt.
Dus nee, ik ga niet naar bouwmarkten, tuincentra of de stadse drukte in van Groningen. En er is ook niet echt veel meer over hé. Alle horeca en recreatie is (terecht) gesloten. Massa toerisme kan niet meer. Maar met zandzakken voor de deur jezelf opsluiten in de kelder met Netflix en het fietsforum is echt het andere uiterste.
Wat ik dagelijks ervaar is dat mensen zich heel goed houden aan de social Distance regel. En je hebt het zelf in de hand of je de drukte op zoekt.
Dus nee, ik ga niet naar bouwmarkten, tuincentra of de stadse drukte in van Groningen. En er is ook niet echt veel meer over hé. Alle horeca en recreatie is (terecht) gesloten. Massa toerisme kan niet meer. Maar met zandzakken voor de deur jezelf opsluiten in de kelder met Netflix en het fietsforum is echt het andere uiterste.