Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 07 apr 2020 16:03

:-)

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 16:05

Joseba schreef: 07 apr 2020 15:48
Ongetwijfeld komt er nu weer een hele lijst aan argumenten waarom dat natuurlijk totale kolder is. Nog ruimte en capaciteit zat in ziekenhuizen 👍
Haha, dat dus... Denk inderdaad dat mijn punt wel duidelijk is. We gaan zien of we de verantwoordelijkheid kunnen dragen. Vandaag in ieder geval weer 243 minder zorgbehoevenden.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 apr 2020 16:13

Als je punt het ontlasten van de zorg is, dan snijdt dat weinig hout. Maar in plaats van daar nu tegenargumenten voor te gaan formuleren ga ik nu even lekker een stukkie hardlopen. Met kids en vrouw (die overigens werkzaam is "in de frontlinie")
:twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 apr 2020 16:17

53x11 schreef: 07 apr 2020 16:13 Als je punt het ontlasten van de zorg is, dan snijdt dat weinig hout. Maar in plaats van daar nu tegenargumenten voor te gaan formuleren ga ik nu even lekker een stukkie hardlopen. Met kids en vrouw (die overigens werkzaam is "in de frontlinie")
:twisted:
Maar wel afstand houden ;) anders zou Joseba ongerust kunnen worden.
@Joseba, misschien de stijging van het aantal IC-patienten in de gaten houden. Is wat meer up to date.

Marcopfiets
Forum-lid

Gebruikersavatar Marcopfiets 07 apr 2020 16:19

Joseba schreef: 07 apr 2020 16:05
Joseba schreef: 07 apr 2020 15:48
Ongetwijfeld komt er nu weer een hele lijst aan argumenten waarom dat natuurlijk totale kolder is. Nog ruimte en capaciteit zat in ziekenhuizen 👍
Haha, dat dus... Denk inderdaad dat mijn punt wel duidelijk is. We gaan zien of we de verantwoordelijkheid kunnen dragen. Vandaag in ieder geval weer 243 minder zorgbehoevenden.
Dan is je eigen morele overwicht dus net even wat belangrijker dan piëteit met de nabestaanden van deze mensen wiens overlijden je op cynische wijze te meerdere eer een glorie van je morele superioriteit in de strijd werpt.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 07 apr 2020 16:31

Joseba schreef: 07 apr 2020 15:25 Werkdruk: ja
Stress: soms (is ondernemerstress een speciaal soort stress?)
Jonge kids: nee (überhaupt geen kids)
Goede gezondheid: ja

We kunnen het allemaal best, willen niet. Zelf ben ik 20 maart teruggekomen van twee weken Tenerife en heb sindsdien mijn trainingen op de Neo afgewerkt (om maar weer even on topic te gaan). Bovendien is het meer onderhoud dan gericht trainen want alle cyclo's waar ik voor ingeschreven stond zijn toch geannuleerd. Enige wat mogelijk nog gaat is de Otztaler hoewel ik daar ook sterk mijn twijfels over heb.

Mensen in de "frontlinie" (waar we wel allemaal voor staan te klappen en krijten) hebben ook benadrukt om vooral zoveel mogelijk binnen te blijven. Ik vind het niet zo moeilijk om mezelf even (!) wat kleiner en minder belangrijk te maken ten behoeve van een collectieve maatschappelijke doelstelling en ben daar overduidelijk in de minderheid, ook hier.
In februari was er al Corona op Tenerife. Toen moest jij nog die kant op gaan.
:roll:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 16:32

Jans schreef: 07 apr 2020 16:17 , misschien de stijging van het aantal IC-patienten in de gaten houden. Is wat meer up to date.
Beter de grafieken op deze pagina bekijken. Daar is de vervuiling uitgehaald die gecreerd wordt door de MELDINGSDATUM ipv de daadwerkelijke opname datum. Op dinsdag zijn de cijfers altijd een correctie op het weekend.
In onderstaande link staan de echte cijfers.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Het pdfje eronder wordt dagelijks bijgewerkt en is ook wel interessant.
Ik snap niet dat de media nog steeds die sensatiecijfers roeptoetert om 14.00.
Less is bore

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 16:35

EmPeHa schreef: 07 apr 2020 16:31 In februari was er al Corona op Tenerife. Toen moest jij nog die kant op gaan.

Dat maak ik toch verdorie zelf wel uit?! Stelletje moraalridders.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 apr 2020 16:39

@Daniel, ik had er wel eerder over gelezen, maar nooit echt naar gekeken. Dus ga ik dat vanavond even op mijn gemak doen. Zit nogal wat data in.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 16:44

Wat voor mij het meest zegt is de grafiek met het aantal ziekenhuis opnames. Dan zie je in 1 oogopslag hoe de situatie "buiten" is. Als die zakt zal de rest (ic, sterfgevallen) 2 weken later ook dalen.

En speciaal voor 53x11: ;-)
"In vergelijking met gisteren zijn er 15 extra coronapatiënten opgenomen op de intensive care. "Dat is opnieuw een verdere afname van de stijging, dat is gunstig", zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg op de persconferentie in Rotterdam. Gisteren was de toename 24, zondag 25, zaterdag 36, vrijdag 51 en donderdag 82."
Less is bore

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 16:57

53x11 schreef: 07 apr 2020 16:13 Als je punt het ontlasten van de zorg is, dan snijdt dat weinig hout.
Nou het is niet "mijn" punt maar het punt achter overheidsbeleid. Ook de reden waarom er in veel landen "extreme activiteiten" waaronder wielrennen niet meer zijn toegestaan. Of dat hout snijdt weet ik eigenlijk niet. Jij wel dus misschien even toelichten waarom niet?

Marcopfiets schreef: 07 apr 2020 16:19 Dan is je eigen morele overwicht dus net even wat belangrijker dan piëteit met de nabestaanden van deze mensen wiens overlijden je op cynische wijze te meerdere eer een glorie van je morele superioriteit in de strijd werpt.
Zeker niet. Zoals je zelf al aangeeft is cynisch bedoeld.

EmPeHa schreef: 07 apr 2020 16:31 In februari was er al Corona op Tenerife. Toen moest jij nog die kant op gaan.
Is natuurlijk een gevalletje "hindsight bias" oftewel de koe in de kont kijken. Met de kennis van toen zou ik zeker gaan. Met de kennis van nu zeker niet meer. Met de kennis van nu zouden we denk ik carnaval ook een jaartje overslaan. Ik heb terwijl op Tenerife zelfs nog een week bijgeboekt omdat de uitbraak in NL toenam, iedereen verplicht thuis moest werken etc. Op Tenerife was het een beperkte uitbraak, hotel was direct geisoleerd en ver van onze standplaats. Waande me op Tenerife toen veiliger dan in NL.

daniel1975 schreef: 07 apr 2020 16:32 In onderstaande link staan de echte cijfers.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Het pdfje eronder wordt dagelijks bijgewerkt en is ook wel interessant.
Ik snap niet dat de media nog steeds die sensatiecijfers roeptoetert om 14.00.
Interessante link, ga ik eens bekijken. Dat toeteren begrijp ik ook niet, had ook even het idee dat men er mee op was gehouden. Hoe lang wil je dat nog volhouden? Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het effect is van het mooie weer nu op de cijfers over twee weken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 apr 2020 17:01

Wil je dan nu nog even uitleggen hoe ik iemand besmet met 100km fietsen? Ik heb regelmatig op 60km geen Flyby's. Regelgeving om regelgeving te maken gaat nergens over. En dat is het geval in Frankrijk. Mensen mogen niet meer in hun volkstuintjes werken, vissen mag niet meer. Oh ja, het weer is hier prachtig. Maar dat is het in Nederland nu ook.

Plaats reactie