Tubeless
Zojuist de Continental 5000 TL op mijn non-TR Bora's gemonteerd.
Ze zitten heel wat strakker dan de Schwalbe Ones TL die erop zaten. Had een bandenknecht nodig maar was op zich zo gepiept. Aangezien 't de vorige keer ook nodig was, zeepsop gebruikt en ploppen met de compressor. Meteen raak.
Ventiel eruit, sealant erin, ventiel weer terug en pompen maar. Probleemloos. 5 minuten werk per wiel. Morgen rijden.
De hamvraag: hoe snel worden ze vierkant....
Ze zitten heel wat strakker dan de Schwalbe Ones TL die erop zaten. Had een bandenknecht nodig maar was op zich zo gepiept. Aangezien 't de vorige keer ook nodig was, zeepsop gebruikt en ploppen met de compressor. Meteen raak.
Ventiel eruit, sealant erin, ventiel weer terug en pompen maar. Probleemloos. 5 minuten werk per wiel. Morgen rijden.
Ik moet erbij zeggen dat ik sterke handen heb. Gebruik eigenlijk zelden een bandenlichter waar fietsmaten altijd moeite hebben. Ik denk dat de Conti's geen aanrader zijn voor NTR velgen!
Filmpje heb ik als story op de Insta van Cyclokalender gezet
Filmpje heb ik als story op de Insta van Cyclokalender gezet
Zo kan het kennelijk ookhavana schreef: ↑07 apr 2020 15:46 Zojuist de Continental 5000 TL op mijn non-TR Bora's gemonteerd.
Courir c'est mourir un peu
Bij mij in elk geval niet. Heerlijke banden. Blijven langer goed dan de Schwalbes.
-
- Forum-lid HC
Ik bedenk nu dat ik ook nog de speciale schwalbe sop heb gebruikt op de hieldraad van de band. Zat in het tubeless pakket. Dat heeft bij mij wellicht wel geholpen, want de band waarbij ik dat niet heb gebruikt was wel lastiger op druk te krijgen
Synapse, heb je eigenlijk de juiste breedte van velglint gemonteerd?
Ik was gisteren filmpjes aan het bekijken en daar stond er op dat als je een te breed velglint hebt dat je band er dan moeilijker in gaat en er blijft uit schieten.
Ik was gisteren filmpjes aan het bekijken en daar stond er op dat als je een te breed velglint hebt dat je band er dan moeilijker in gaat en er blijft uit schieten.
Hoi Djemz, ja het is de bij de breedte van de velg passende lint.
Enig probleem is dat de band bij het leeglopen weer uit de velg schiet.
Ik heb gisteren een kort stukje gefietst over klinkers. Ik wil dat vandaag nog eens doen en dan hoop ik dat de band inmiddels goed vast zit.
De vorige draadband kreeg ik ook nauwelijks los omdat hij zo goed vast zat in de velgrand.
Enig probleem is dat de band bij het leeglopen weer uit de velg schiet.
Ik heb gisteren een kort stukje gefietst over klinkers. Ik wil dat vandaag nog eens doen en dan hoop ik dat de band inmiddels goed vast zit.
De vorige draadband kreeg ik ook nauwelijks los omdat hij zo goed vast zat in de velgrand.
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
Als het al lastig gaat, dan gaat het met een bredere band nog wel iets lastiger.
Je hebt dan veel meer lucht nodig voor de eerste "plop" nu zal dat bij een 28mm nog gaan, maar bij een MTB band merk je dat wel. Dan heb je best wat volume nodig.
Ik heb Banden gehad, race en mtb die met twee vingers in de neus en een voetpomp er zo oplagen. Ik heb ook banden gehad, waar ik echt een uur mee heb staan tobben, vooral de oudere schwalbe MTB banden.