Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

fox rp23 achterdemper

piepie
Forum-lid

piepie 19 feb 2010 23:36

Hallo,

Heb een probleem met mijn achterdemper de fox 23rp,er zit behoorlijk wat speling op en dan gaat het met name over de aansluiting met het achterste scharnierpunt.
Ik heb de vulbussen er al van tussen gehaald en het lijkt er op dat die niet zijn ingesleten dus het zit hem in de ring van de demper zelf.
Vraag* Heeft iemand dit ook al eens gehad en zoja hoe heb je het opgelost?

Heb ook al van de fm begrepen dat er revisie setjes in de handel zijn maar die zijn er vanaf 175eurie.
pvr

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 23 feb 2010 06:51

maar dat moet toch wel het busje of asje/boutje zijn? dat ringetje is toch puur vulling?
bij een andere fox was toen mijn probleem van speling opgelost met nieuwe busjes en boutjes. die busjes kosten ongeveer 5 -10 euro voor setje, nog een zelfborgend moertje en bout....
dat is goedkoper om te proberen lijkt me dan die revisieset
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

mm
Forum-lid

mm 23 feb 2010 21:14

Klinkt als dat er een set nieuwe bushings in moet, is het deel waar de bout en de busjes in zitten.
Nieuwe set bij (goede) Fm erin laten persen en klaar
Gr

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 24 feb 2010 07:36

goede fm kan, maar met de goede maat busjes en boutjes is het ook een prima dhz klus. het verwijderen is soms lastiger (evt. uitboren of er uit tikken) dan het plaatsen.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

piepie
Forum-lid

piepie 28 feb 2010 20:09

Inderdaad heren dit was ook wat de fm er van maakte ik breng hem volgende week weg,vindt dat ik er zelf niet ervaren genoeg voor ben en weet niet precies welk gereedschap ik nodig heb met persen etc.
Bedankt voor jullie reactie
pvr

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 01 mar 2010 19:15

het lastigste van de klus is de goede maat busjes vinden voor die demper en jouw frame. als de fm ze bestelt is die ook verantwoordelijk voor de goede busjes: dat is een groot voordeel. persen hoeft, ze gaan er met de hand in. het gaat goed komen.

noname
Forum-lid

noname 23 jul 2010 19:33

Hallo, ik heb een vraag over nagenoeg dezelfde demper namelijk de RP2. Als ik na een ritje in droge omstandigheden mijn FOX32 voorvork en achterdemper schoonmaak, dan zit er op de voorvork altijd mooi droog stof en zand en op de achterdemper zit altijd een mix van olie, stof en zand. Is het normaal dat de achterdemper niet zo droog is als de voorvorken? Ik heb nu ongeveer 600km met de fiets gereden en de dempers ook al meerdere malen ingevet met het juiste vet (dus vet dat geen rubber aantast)

Plaats reactie