Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Trainerroad en Sufferfest: verschil in watts?

SSSander
Forum-lid

SSSander 11 apr 2020 14:21

Met deze coronacrisis had ik goesting om eens iets anders te proberen. Zwift en Trainerroad gebruik ik afwisselend en met een 30-dagen proefcode van GCN wou ik Sufferfest wel eens proberen. Vandaag geïnstalleerd en meteen de 4DP full frontal test gedaan. Nou, dat viel tegen.

FTP resultaat 291 watt
Tijdens mijn laatste ramp test op zwift in december haalde ik een FTP van 307 watt. In tussentijd heb ik echt niet stilgezeten, integendeel, en op 26 maart deed ik nog een 3x20 SS sessie op Trainerroad aan 281-292-287 watt op dezelfde Elite Direto smart trainer.

De afgelopen 5 dagen reed ik in totaal 5 uur enkel in Z1 of Z2 en nam 2 dagen totale rust.
Ik snap het dus niet ... Kan dit resultaat de vuilbak in of mis ik hier iets essentieel?

Ik vond het niet in ERG kunnen rijden bovendien wel erg kut, tijdens de 20min viel mijn gewenste power tussen 2 versnellingen in maar tegen het einde was ik toch compleet stuk.

SSSander
Forum-lid

SSSander 11 apr 2020 15:40

Ondertussen zelf misschien wat gevonden: de 5 min MAP waarde is 'very good' en de 1 min AC waarde 'good'. Sufferfest geeft als mijn weakness 'repeated' aan. 'The final 1-minute effort shows that you are not good at quickly refilling your anaerobic tank and hit it again.

Mijn ftp waarde kan dus wat onderschat zijn omdat de boven-treshold waardes er gewoon meer bij mij inhakken en ik dus niet hersteld was. Hierop zou ik dus meer moeten focussen om beter te worden?

Nu moet ik zeggen dat ik ook veel beter op 5km Vogezen hellingen presteer dan op echte cols. Ik blijf sowieso altijd mijn eigen tempo rijden ipv snel-traag-aanvallen-...

Misschien dan toch niet zo een gefaalde test :!:
Laatst gewijzigd door SSSander op 11 apr 2020 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 11 apr 2020 15:48

Dan is je Sufferfest FTP waarschijnlijk correcter dan de andere.

Mijn FTP is in Sufferfest iets hoger (+5W tov de 20' test in Zwift), ik word onder tijdrijder gezet. Heel lang redelijk veel vermogen maar weinig anaerobe capaciteit.

Afbeelding

Ondertussen trouwens mijn abo voor Sufferfest in orde gebracht. Zwift vind ik maar aan de saaie kant, dit is leuker :mrgreen:
Volgende week begin ik aan het Speeddemon plan. Duurt 4 weken en hopelijk mogen we daarna terug clubritjes doen :D
Afbeelding

SSSander
Forum-lid

SSSander 11 apr 2020 19:18

Ja, laat ons hopen! Ik was net 2x met een snellere groep meegegaan om nog beter te worden ... Al is alles relatief nu natuurlijk :?

Verandering van spijs doet altijd eten :D En de koersbeelden en aangepaste muziek zijn gewoon goed uitgewerkt!
Voor diegenen die het ook willen uitproberen, dit is de code 'ALLINSUFPLAN': 30 dagen free trail

Dit is mijn 4DP profiel:
Afbeelding

Plaats reactie