Hallo Allemaal,
Sinds enige dagen heb ik een Tacx Genius T2000 helemaal compleet met alle toebehoren in mijn bezit. Alleen kan ik net als, blijkbaar vele andere hier, geen gebruik meer maken van de software.
Heb al contact gehad met Tacx/Garmin en die zeggen doodsimpel "helaas, pindakaas", software is niet meer beschikbaar en licentiecodes geven we niet meer af om die reden.
Mijn Genius heeft geen bleutooth en heeft ook de aanpassing niet gehad (kon in het verleden een ombouwset op gezet worden maar deze is ook niet meer leverbaar!).
Tacx is wel sociaal door 20% korting op een nieuwe te geven ! NOT.
Vraag is hoe kan ik alsnog zonder teveel te investeren alsnog optimaal gebruik maken van dit systeem ? Ook in Zwift kan hij de ant+ niet vinden. Zou graag ergens op de een of andere manier in Zwift of tacx willen rijden en dan koppelen aan strava.
Wie heeft de oplossing ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Bas
Tacx Genius T2000
Ik denk dat het inderdaad einde verhaal is.
De Genius gebruikt geen open ANT+ (of Bluetooth) protocol, maar een ouder, Tacx eigen, ANT protocol.
Het is heel irritant dat dit op veel plekken ANT+ wordt genoemd, aangezien het wel ANT de netwerk technologie, maar niet ANT+, de standaard-protocollen bovenop ANT gebruikt.
De Genius gebruikt geen open ANT+ (of Bluetooth) protocol, maar een ouder, Tacx eigen, ANT protocol.
Het is heel irritant dat dit op veel plekken ANT+ wordt genoemd, aangezien het wel ANT de netwerk technologie, maar niet ANT+, de standaard-protocollen bovenop ANT gebruikt.