Ik heb gelezen dat er een lithium-polymeer accu in de Edge zit. Elke accu gaat na verloop van tijd minder goed presteren.
Is het mogelijk om over bijv 2 of 3 jaar de accu te vervangen?
Via batteryupgrade.com heb ik wel een vervangend exemplaar gevonden van 1250 mAh voor 28 Euro. Je zou dus zeggen dat vervanging mogelijk moet zijn. Maar is de Edge daarna nog spatwaterdicht?
Dank voor je reactie.
Vervanging accu Edge 705?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De accu is zover ik weet een lithium-ion accu. Die gaan op zich al behoorlijk lang mee. De levensduur wordt verlengd indien er aan een paar simpele regeltjes wordt gehouden:
- Bij lang niet gebruiken is het beter om de accu op ca. 40-50% spanning te hebben, dus niet leeg of 100% vol;
- Beter om de accu niet helemaal leeg te trekken, maar bij minimaal 10-15% te laden;
- Niet opladen tot 100% (dit is lastig uiteraard) maar tot 95%
- Vermijd langdurige blootstelling aan hoge temperaturen.
Mijn ervaring mijn Lithium ion accu''s is dat de levensduur zeer acceptabel is. Ik denk persoonlijk dat je eerder toe bent aan een nieuw GPS apparaat dan een nieuwe accu.
- Bij lang niet gebruiken is het beter om de accu op ca. 40-50% spanning te hebben, dus niet leeg of 100% vol;
- Beter om de accu niet helemaal leeg te trekken, maar bij minimaal 10-15% te laden;
- Niet opladen tot 100% (dit is lastig uiteraard) maar tot 95%
- Vermijd langdurige blootstelling aan hoge temperaturen.
Mijn ervaring mijn Lithium ion accu''s is dat de levensduur zeer acceptabel is. Ik denk persoonlijk dat je eerder toe bent aan een nieuw GPS apparaat dan een nieuwe accu.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006