Gravel-racers
Mooi hoor!
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Tegenwoordig zie je meer en meer stalen fietsen op de markt komen, maar waarom kiezen voor staal?
Puur uit comfort-overweging? Of...?
De Bombtrack Hook 2 staat alvast heel hoog op mijn verlanglijstje:
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
Staal heeft de naam comfortabeler te zijn. Maar of dat in deze tijden echt zo is, dat betwijfel ik. Ze kunnen zoveel met carbon, en daarnaast zijn bij gravellen de brede banden de echte comfort makers. Wat ik zelf bij staal en titanium erg fijn vind is de “Laufruhe”. Die fietsen zijn veel stiller dan een fiets van carbon. En dat vind ik erg fijn.
Volgens mij liggen de andere redenen om staal te kiezen meer het emotionele vlak. Bij mij althans wel.
Die Bombtrack heeft ook op mijn shortlist gestaan. Net als de Ribble CGR in staal.
Volgens mij liggen de andere redenen om staal te kiezen meer het emotionele vlak. Bij mij althans wel.
Die Bombtrack heeft ook op mijn shortlist gestaan. Net als de Ribble CGR in staal.
Ik merk dat ik in de "gravel"stand wat hakkelig schakel, in de "vrijloop"stand schakelt het prima. Als het stoffiger wordt, lijkt het allemaal iets lastiger te gaan. Dus wellicht moet ik er ook nog eens heen kijken.
Eindelijk de SRAM remklauwen de deur uitgedaan. Hopelijk met deze Hope RX4 minder gedoe en meer plezier.
Helaas ook een nieuwe schijf achter nodig want in flatmount is de minimum grootte 160mm IPV de 140mm die erop zat.
Nu nog wachten op de rode borecaps om ze af te maken.
Helaas ook een nieuwe schijf achter nodig want in flatmount is de minimum grootte 160mm IPV de 140mm die erop zat.
Nu nog wachten op de rode borecaps om ze af te maken.
Ik kan nog niks vertellen behalve de ruimte tussen blokken en schijf. Die is inderdaad een stuk ruimer, meer zoals bij een mountainbike.
Ik ga nu ff een rondje om om ze lekker heet te stoken.
Nou ze zijn een paar keer goed heet geworden. Zelf kreeg ik het er ook goed heet van. Ze worden merkbaar beter maar ben nog gematigd positief.
Het voordeel van de extra ruimte om de schijven is ook direct een nadeel, ik heb nu veel meer loze ruimte in de hendels. Aangezien de Force rempompen alleen maar reach adjustment hebben heb ik nu de hendels maar wat verder afgezet, wordt een beetje krap in de beugels.
Het blijkt dat Hope ook een setje bijpassende schijven heeft gemaakt. Je raadt al, die zijn iets dikker.
Ik ga eens rustig bestuderen over wat voor een oplossingen er zijn. Het is nog lang niet op het niveau van Shimano.
Het voordeel van de extra ruimte om de schijven is ook direct een nadeel, ik heb nu veel meer loze ruimte in de hendels. Aangezien de Force rempompen alleen maar reach adjustment hebben heb ik nu de hendels maar wat verder afgezet, wordt een beetje krap in de beugels.
Het blijkt dat Hope ook een setje bijpassende schijven heeft gemaakt. Je raadt al, die zijn iets dikker.
Ik ga eens rustig bestuderen over wat voor een oplossingen er zijn. Het is nog lang niet op het niveau van Shimano.
Met ontluchten geen problemen gehad maar altijd gedoe gehad met de SRAM Force remklauwen. Zuigers die blijven steken, zuigers die niet gelijktijdig naar buiten komen. Dan maak je alles weer schoon, gaat het een paar weken goed en ja hoor daar begint het gezeik weer.
Echt vanaf dag één alleen maar gezeik mee gehad.