Vandaag geklust aan de fiets
ze
Beide wel mooie lintjes, ik ga ook een lint aanschaffen en vind dit er goed uit zien. Die Galaxy is 3 mm (wel heel tof met die sterren). Jij adviseert 1.8 van Lizardskins. Zou je de keuze van dikte kunnen toelichten? Ik heb nog geen ervaring met aanbrengen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer je geen grote handen hebt en het stuur is bv van het type wing, dan is Lizardskins 1.8 een heel fijn lint om te wikkelen en omdat het heerlijk vasthoudt, onder alle omstandigheden grip.
Lizardskins heb je in 3 verschillende diktes, 1.8, 2.5 en 3.2.
Het dunste lint, 1.8, rekt het meest en wikkelt het makkelijkst, naarmate je dikker neemt wikkelt het ook wat moeilijker en rekt het wat minder.
Supacaz is er in 1 dikte, ik meen iets van 3, en houdt ook prettig vast, alleen het wikkelen gaat wat moeizamer vanwege die dikte.
Supacaz is van de zoon van oprichter van Specialized, Anthony Sinyard, vandaar waarschijnlijk die premium prijs die je voor zo'n lintje betaald....
Bij Cyclewear in Budel hebben ze Lizardskins voor een aantrekkelijke prijs, kijk daar maar eens of er wat bijzit...
Een stuurlint met een prijs van tussen de €33,- en €40,- (Supacaz) is eigenlijk bezopen!
Lizardskins heb je in 3 verschillende diktes, 1.8, 2.5 en 3.2.
Het dunste lint, 1.8, rekt het meest en wikkelt het makkelijkst, naarmate je dikker neemt wikkelt het ook wat moeilijker en rekt het wat minder.
Supacaz is er in 1 dikte, ik meen iets van 3, en houdt ook prettig vast, alleen het wikkelen gaat wat moeizamer vanwege die dikte.
Supacaz is van de zoon van oprichter van Specialized, Anthony Sinyard, vandaar waarschijnlijk die premium prijs die je voor zo'n lintje betaald....
Bij Cyclewear in Budel hebben ze Lizardskins voor een aantrekkelijke prijs, kijk daar maar eens of er wat bijzit...
Een stuurlint met een prijs van tussen de €33,- en €40,- (Supacaz) is eigenlijk bezopen!
Persoonlijk blijkbaar, ik had geen probleem met het wikkelen, genoeg aan trekken en het gaat met gemak.
Wat de prijs betreft, achja nu we toch niet op café kunnen kan je wel een tientje extra uitgeven aan dergelijke dingen...
Vandaag de ATB eens TLC geven. Dit jaar nog niet mee gereden....
In elk geval de banden eraf, oude latexmelk eruit en nieuwe Doc Blue erin gieten. Voor- en achterdemper hebben recent onderhoud gehad, dus daar is geen werk.
O ja, seatpost dropper eens de olie verversen. Die zakte vorig jaar al ietsje in op de hoogste stand.
Edit: En dan begin je met demonteren. Dropper was al snel klaar, natuurlijk vergis je je twee keer waardoor je weer een gedeelte opnieuw kunt doen.....bandjes is altijd een vies klusje. Oude melk opvegen, bandje weer op de velg. Nieuwe melk erin. Naja, kleinigheidjes.
Owww, ja, grootste kettingwiel was aan vervanging toe. Had ik al een nieuwe voor gekocht. Dan moet wel even het crankstel los . Ach, bottombracket is ook gaar en dat wist ik niet. PF30 bottom bracket, dus dat is eigenlijk zó vernieuwd. Ik heb echter lagertjes uit China laten komen. Toch even proberen en dat is altijd wat meer werk dan gedacht.
Zo ging de middag wel voorbij. Morgen de heuvels eens trotseren.
In elk geval de banden eraf, oude latexmelk eruit en nieuwe Doc Blue erin gieten. Voor- en achterdemper hebben recent onderhoud gehad, dus daar is geen werk.
O ja, seatpost dropper eens de olie verversen. Die zakte vorig jaar al ietsje in op de hoogste stand.
Edit: En dan begin je met demonteren. Dropper was al snel klaar, natuurlijk vergis je je twee keer waardoor je weer een gedeelte opnieuw kunt doen.....bandjes is altijd een vies klusje. Oude melk opvegen, bandje weer op de velg. Nieuwe melk erin. Naja, kleinigheidjes.
Owww, ja, grootste kettingwiel was aan vervanging toe. Had ik al een nieuwe voor gekocht. Dan moet wel even het crankstel los . Ach, bottombracket is ook gaar en dat wist ik niet. PF30 bottom bracket, dus dat is eigenlijk zó vernieuwd. Ik heb echter lagertjes uit China laten komen. Toch even proberen en dat is altijd wat meer werk dan gedacht.
Zo ging de middag wel voorbij. Morgen de heuvels eens trotseren.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 02 mei 2020 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Ja in de tijd waar dat frame en nok vandaan komt had je in een kwartier alle vier de kabels op maat en afgesteld
Blijft trouwens een mooi fietsje
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vandaag. De grote crank wisseltruc.
Ik heb vandaag de power2max crank uit mijn Ridley noah gehaald en vervangen door een opgeknapte FSA carbon megaexo. Bij beide cranks heb ik deze week de logos verwijderd. Verder zijn ze natuurlijk opnieuw in de blanke lak gezet, een stuk mooier dan dat lelijke FSA in koeienletters.
De Power2max FSA crank ging nu naar de oude Bianchi D2 tijdritfiets. Dat vereiste natuurlijk een passend bottom bracket. Dus dat hebben we er vandaag snel even ingezet.
In principe zijn de beide cranks nu volledig uitwisselbaar tussen beide fietsen. Dus powermeter installeren is nu een kwestie, crank los, crank vast en fietsen maar.
Toch is het plan om binnenkort de Ridley Noah te verkopen.
Ik heb vandaag de power2max crank uit mijn Ridley noah gehaald en vervangen door een opgeknapte FSA carbon megaexo. Bij beide cranks heb ik deze week de logos verwijderd. Verder zijn ze natuurlijk opnieuw in de blanke lak gezet, een stuk mooier dan dat lelijke FSA in koeienletters.
De Power2max FSA crank ging nu naar de oude Bianchi D2 tijdritfiets. Dat vereiste natuurlijk een passend bottom bracket. Dus dat hebben we er vandaag snel even ingezet.
In principe zijn de beide cranks nu volledig uitwisselbaar tussen beide fietsen. Dus powermeter installeren is nu een kwestie, crank los, crank vast en fietsen maar.
Toch is het plan om binnenkort de Ridley Noah te verkopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Good job!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
All in a days work for.... Hahaha
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!