Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 apr 2020 09:48

i-mac schreef: 15 apr 2020 16:59
Theo V schreef: 15 apr 2020 09:31
i-mac schreef: 12 apr 2020 16:31 ......
En voor één keer nog eens de oortjes in, en lekker headbangen op de fiets met Studio Brussel's Zwaarste Lijst.
Het gemiddelde lag in het tempo van de beukende beats. Wat is Metal toch héérlijke muziek \,,/
Leuk. :winkthumb: :twisted:
Is die lijst ergens terug te vinden?
(spotify?)
https://stubru.be/music/herbeluisterdez ... tintegraal
THNX

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 17 apr 2020 12:56

Theo V schreef: 17 apr 2020 09:46 Gisteren weer thuiswerken.
Dus tussendoor maar de fiets op.
De wind vond ik wa te veel van het goede dus ik was niet van plan om ver van huis te gaan.
Beetje draaien en keren in de polder(s).
Daarna lekker de tuin in om in het zonnetje de mails te checken en te beantwoorden.
https://www.strava.com/activities/3306359202
Leuke route, Theo! Overigens reed je nabij Barsingerhorn vlak langs de Gouwweg. Heb je dat geinige weggetje (3,5 km lang, inclusief 2 km gravel) ook weleens meegepikt?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 apr 2020 19:35

Vandaag vanuit Almere een rondje Lelystad van 76 km, heen door de bossen vanwege de koude noordoostenwind (4Bf) en terug via de dijk.

https://www.strava.com/activities/3311409707
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 apr 2020 19:11

Omdat de weersvooruitzichten niet echt super waren voor de motor (haal ik morgen hopelijk in), toch maar een tochtje vandaag gepakt.
Vanaf het web de "Rock City gravelride 2019" geplukt die vanaf Amersfoort ging.
Rond 09:00u vanaf Soest naar Amersfoort en vanaf daar de 122 km tocht rijden op GPS. In begin nog frisjes en armstukken geen overbodige luxe.
Na zo'n 36 km een incident met hondenliefhebster, want 2 van de 3 honden hadden blijkbaar trek in stukje vlees of iets dergelijk. In ieder geval op 2 plekken rond de enkel de tanden er in.
-Gestopt en de vraag "waarom niet aan de lijn?".
-Antwoord: Dit is mijn privé terrein.
-Fredje: Dit is een openbaar pad, dus mag hier fietsen
-Antwoord: Wij heb dit beschikbaar gesteld, maar is wel ons bezit.
-Einde "discussie" wat mij betreft en maar doorgegaan want beet alles behalve diep. Zal nog wel aangifte doen in de hoop dat de vrouw haar honden in de toekomst aan de lijn houdt en anderen niet gebeten worden. Honden neem ik niets kwalijk en belangrijkste was dat ik het restant lekker kon trappen.
Aantal paden enorm mul na de droogte van afgelopen weken en kwam zelfs 1x even vast te staan.
Verder paar drupjes aan het einde, maar mocht geen naam hebben.
Na 5:22u stond er 135 km op de teller en voelde beentjes goed, maar voldaan gevoel. https://www.strava.com/activities/3315858968

Afbeelding
Heerlijk rustig onderweg

Afbeelding
Inderdaad, soms heel erg mul

Afbeelding
Smalle doorsteekjes tussen de weilanden door

Afbeelding
Plaats delict
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 18 apr 2020 21:12

Ik ben het gewoon om altijd solo op pad te gaan, maar af en toe ga ik toch graag eens mee met de Velomoaten. Gewoon een leuke bende mensen, met dezelfde interesses. Fietsen en plezier maken. Gemiddelde snelheid is van ondergeschikt belang, hoe meer leute, hoe liever. En ik mis die ritten echt wel. Maar goed, de feiten zijn zoals ze zijn, dus kwam er iemand op het idee om een uitdaging te maken. Vorige week mochten we op zoek gaan naar standbeelden die te maken hadden met de RVV. Deze week proberen we zoveel mogelijk windmolens op te zoeken. En volgende week zoeken we "street art". Afstanden spelen geen rol, ieder fiets wat hij/zij wilt. Wie het kan, mag foto's maken van zijn "vondst". En zo krijgen we weer ideeën waar we de volgende ritten kunnen uitstippelen.

Een kleine impressie ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 19 apr 2020 14:19

Donderdag vrij genomen, even snel rondje van een goeie 60km gedaan.
Vandaag Maastricht-Thorn vv. gereden, toch weer goed voor 106km met gemiddelde van boven 30km/h. Niet gek voor een 46jarige met overwegend zittend beroep.
Dogma F

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 19 apr 2020 15:19

Was het tijdens jullie rondje vandaag ook vol met fietsers, lopers, wandelaars? Leek wel of iedereen zoiets heeft van ok er is een afvlakkende curve, tis voorbij lekker genieten.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

rocksoff
Forum-lid

rocksoff 19 apr 2020 16:11

Klein rondje om het dorp vandaag. Niet heel druk hier, zeker gelet op het weer.

Maruss
Forum-lid

Maruss 19 apr 2020 17:45

in de duinen tussen Zandvoort en Scheveningen was het behoorlijk druk vanochtend. Dat zal vanmiddag zeker niet beter zijn geweest.
Maar drukte is op zich niet zon probleem. Vooral de snelheids verschillen maken het soms ingewikkeld, helemaal en gepensioneerde e-bikers, maar ook mtb'ers met hele brede sturen die gezellig naast elkaar blijven rijden wat er ook gebeurd.
Het aantal groepen tot 10man toen viel me ook op.

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 19 apr 2020 18:49

In Eindhoven waren er bizar veel hardlopers en buitenaf viel me met name op dat vrijwel alle wielrenners die samen waren met zijn tweeën naast elkaar fietsten (en niemand groet). Ik heb geen grotere groep dan vier man gezien. Maar het viel me wel op dat mensen vorige week meer afstand hielden dan vandaag.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 19 apr 2020 19:37

MarcFaFo schreef: 19 apr 2020 15:19 Was het tijdens jullie rondje vandaag ook vol met fietsers, lopers, wandelaars? Leek wel of iedereen zoiets heeft van ok er is een afvlakkende curve, tis voorbij lekker genieten.
Nee, niet drukker dan anders. Wel 2 of 3 "groepjes" gezien. Een keer 4 mountainbikers en 1 of 2 keer 2 of 3 racefietsen bij elkaar. Dat is wel weer van de gekke, het is toch al heel vaak gezegd om afstand te houden, maar die mountainbikers reden echt heel dicht bij elkaar.
Dogma F

leon1
Forum-lid

leon1 19 apr 2020 20:54

In het corona topic heb eind maart een bericht geplaatst dat mijn vader vanwege corona nogal slecht lag. Hij heeft het niet gehaald.

Ik had de dag na het overlijden meteen het idee om een mooie fietstocht ter ere van hem in te plannen. Langs alle plekken waar hij en wij hebben gewoond en gewerkt.

Dus vandaag die rit gemaakt, 112km. Vanuit Well Lb naar Horst, door naar Kessel LB, Blerick en door naar Venlo. Daarna nog een paar heuveltjes meegepikt in Duitsland. Daar waar we ooit ook met de mountainbike fietsten.

Eenmaal weer terug in Well voldaan. Mooie rit.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie