Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese wielershirts

tomboo
Forum-lid

tomboo 23 apr 2020 15:14

Een tijdje geleden kwam ik bij een fietsenwinkel een rek met fietsshirtjes tegen, leuke printjes en op het oog prima kwaliteit. Echter viel het mij ook gelijk op dat deze merkloos waren, niet westers ogende labels in de kraag hadden en 1 a 2 maten kleiner uitvielen (aziatische maten dus). Deze werden verkocht ergens tussen de €35/40. Nu zette dit mij aan het denken en ben gelijk is gaan googelen en kwam direct uit op Ali express waar ik twee van deze shirts heb kunnen traceren voor +-€10/15,-. Nu gun ik natuurlijk elke fietswinkel zijn marge, maar als ik het zelf kan importeren, waarom niet?

Dus ik vraag me af, wie heeft er ervaring met fietsshirts van bv ali expess? Heeft iemand goede/slechte ervaringen met een bepaald model/aanbieder? Tips waar ik op moet letten?

Djemz
Forum-lid

Djemz 23 apr 2020 15:25

Ik ben er wel tevreden over. Er is natuurlijk een verschil met de shirts van goeie merken (meer ademen, betere afwerking). Maar voor dat geld kun je natuurlijk niks mis doen. Ik neem altijd 1 maat groter en dat is bij mij goed.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 apr 2020 15:27

tomboo schreef: 23 apr 2020 15:14 .......Dus ik vraag me af, wie heeft er ervaring met fietsshirts van bv ali expess? Heeft iemand goede/slechte ervaringen met een bepaald model/aanbieder? Tips waar ik op moet letten?
Heb je de zoekfunctie op dit forum al eens gebruikt?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 23 apr 2020 15:51

ik wel ;) viewtopic.php?f=13&t=80787

Heb diverse shirts en jersey's.. vaak koop ik elk jaar wel een setje voor een euro of 20.
Vind de kwaliteit prima, wel altijd de maattabel bekijken. maat groter bestellen is niet altijd nodig namelijk.
Als je de maattabel bekijkt, en je meet je borstomtrek dan zit je goed.

thominator_cycling
Forum-lid

thominator_cycling 23 apr 2020 16:52

Mijn ervaringen zijn wisselend, in de zin dat niet alle shirts even lekker zaten, al is dat een minderheid (2 tegen 8). Ik bedoel dan dat 2 van de 10 shirtjes pofmouwen hebben en een rits die niet over het hele shirt loopt, terwijl de foto anders deed vermoeden. Die shirtjes jeukten ook na een uurtje fietsen.
De kwaliteit is echter prima, ritsen en dergelijke gaan niet kapot. Soms wisselen de zakjes in grootte terwijl de shirts even strak om je middel zitten. In eentje kan ik vier peperkoeken en een banaan kwijt in een zak (veel stretch) terwijl ik in de andere echt alleen mn telefoon, portemonnee en een plaksetje kwijt kan (een item per zakje).
Wat betreft verkopers is het voor mij een beetje trial en error, of ik kijk niet goed waar dat op de pagina staat.
IG: _superver

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 apr 2020 19:45

Flipmoehoe schreef: 23 apr 2020 15:51 ik wel ;) viewtopic.php?f=13&t=80787

.........
:like:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie