Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke frame nieuwe racefiets

gertjetop
Forum-lid

gertjetop 24 apr 2020 20:23

Hallo,

Vorig jaar is mijn racefiets overleden middels een gescheurd frame. Nu rijd ik op een leenfiets van een vriendin van mij. Verre van ideaal. Ik ben dus op zoek naar een andere. Alleen weet ik niet zo goed wat wijsheid is. Fietsenmaker in deze periode met uitgebreid advies vragen niet bepaald ideaal. En ik zie 2e hands regelmatig goeie aanbiedingen voorbij komen, alleen weet ik niet zo goed welk frame echt handig voor mij is. Ik heb vorig jaar mijn maten op laten meten en wat ik me er van herinner is dat mijn armen en romp relatief lang waren.

Lengte 178cm
Bbl 83.5cm
Romplengte 61.3cm
Armlengte 69.5cm
Schouderbreedte 42.1

Hebben jullie advies voor mij, welke frames evt handig zijn om te checken en welke fietsenmakers regio Utrecht goeie deals zouden kunnen hebben (of via MP)?

gertjetop
Forum-lid

gertjetop 25 apr 2020 19:17

Goed om te weten is nog dat ik op mijn huidige fiets (die ik leen) snel last krijg van mijn nek en schouders en dit had ik voorheen bij mijn horige fiets ook relatief snel.

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 26 apr 2020 08:29

Als je enkel je frame wilt vervangen. Heb ik hier een cinelli saetta maat m dat is 54 op zolder hangen. Het is in gebruikte en zeer bruikbare staat.
Heb je je oude onderdelen nog in bezit?

T helpt misschien als je niet enkel je lichaam maten geeft maar ook de maten van je gebroken fiets. Iedereen zit anders op zn fiets.

Plaats reactie