Garmin Edge 830
Ik heb mijn Garmin 1000 ingewisseld voor een Garmin 830. De Garmin 830 bevalt goed. De gegevens van ritten worden netjes in Garmin Connect weergegeven en via een koppeling doorgestuurd naar mijn Strava account.
Het valt op dat in Strava mijn gemiddeld vermogen (watt) bij mijn ritten bij de Garmin 830 consequent veel lager is dan bij de ritten die ik met de Garmin 1000 reed.
Bij mijn Garmin 1000 was het gemiddeld vermogen 125 watt bij mijn ritten, bij mijn nieuwe Garmin 830 is dat 100 watt. Snelheid, afstand e.d. zijn grotendeels gelijk.
Instellingen ( gewicht e.d.) zijn hetzelfde.
Iemand enig idee waardoor het verschil veroorzaakt wordt?
Het valt op dat in Strava mijn gemiddeld vermogen (watt) bij mijn ritten bij de Garmin 830 consequent veel lager is dan bij de ritten die ik met de Garmin 1000 reed.
Bij mijn Garmin 1000 was het gemiddeld vermogen 125 watt bij mijn ritten, bij mijn nieuwe Garmin 830 is dat 100 watt. Snelheid, afstand e.d. zijn grotendeels gelijk.
Instellingen ( gewicht e.d.) zijn hetzelfde.
Iemand enig idee waardoor het verschil veroorzaakt wordt?
Geen idee hoe ze het berekenen,zal wel met parameters zijn.
Kan je beter op je hartslag letten als je geen vermogensmeter aan boord hebt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dat vermogen dat Strava 'berekend' klopt voor geen meter. Wil je vermogen zien, koop een vermogenmeter. Anders beter naar hartslag kijken (zoals nijkie al zegt)
Om het duidelijk te maken: Met 300W rijdt ik 36km/u als ik het stuur bovenaan vast heb en iets meer dan 40km/u wanneer zo aero mogelijk op de fiets zit. Hoe gaat Strava weten welke positie je op de fiets hebt? Nemen ze dan altijd 300W voor de 36km/u of altijd 300W voor de 40km/u? Kan dus nooit kloppen.
Om het duidelijk te maken: Met 300W rijdt ik 36km/u als ik het stuur bovenaan vast heb en iets meer dan 40km/u wanneer zo aero mogelijk op de fiets zit. Hoe gaat Strava weten welke positie je op de fiets hebt? Nemen ze dan altijd 300W voor de 36km/u of altijd 300W voor de 40km/u? Kan dus nooit kloppen.
Functies volgens mij gelijk inmiddels.
830 veeeeeeeeeeeel mooier, 1030 is een bakbeest.
830 veeeeeeeeeeeel mooier, 1030 is een bakbeest.
+1....inderdaad helemaal eens. Met de 1030 heb je een soort koelkast op je stuur . Bij dat formaat zou ik gaan kijken naar een Hammerhead!
Laatst gewijzigd door tomtom op 29 apr 2020 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Heb zelf nog een 810 en wil eigenlijk wel een nieuwe. Vindt zelf de 1030 ook te groot. Voor op de racefiets lijkt mij daarom de 830 prima, maar op de ATB op een bochtig en technisch parcours merk ik dat fietsmaatjes met een 1030 een veel beter overzicht op het grotere scherm hebben. Ze zien eerder de afslagen. En gezien mijn ogen niet meer de beste zijn, vraag ik me af of (het inmiddels sterk verbeterde scherm van de 830 t.o.v. de 810) de 830 wel geschikt is voor technisch offroad navigeren.
Dus: Iemand met ervaring met de 830 + ATB'en?
Dus: Iemand met ervaring met de 830 + ATB'en?