Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

racefiets onder €2500

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 29 apr 2020 18:09

amclassic-fan schreef: 29 apr 2020 17:05 Laag gewicht en dan kom je met 3 fietsen met schijven, lijkt mij niet de meest logische keuze.
Met schijven kan je ook kiezen tussen de 8 en 12 kg. (ja nog lichter kan ook).
Lijkt mij dat je dan liever dichter bij de 8 dan de 12 gaat zitten.

Suggestie:
https://www.merida.nl/racefiets/scultur ... llow/2020/
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Pelep
Forum-lid

Pelep 29 apr 2020 23:28

Lcsmet schreef: 29 apr 2020 16:29 Zeker de Canyon niet.
Want.....?

Djemz
Forum-lid

Djemz 30 apr 2020 08:22

Pelep schreef: 29 apr 2020 23:28
Want.....?
Want hij is anti canyon omdat hij lang ging moeten wachten op de zijne ;)

Bij canyon heb je over het algemeen meer bang for buck.. Als je vergelijkt met de andere merken moet je wel ook goed opletten dat de andere ook de volledige groep hebben. Er wordt vaak gezegd 105, maar dan zit er een andere trapas op en andere remhoeven.

Als alles hetzelfde is dan kies je gewoon de mooiste, dat is ook heel belangrijk natuurlijk.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 30 apr 2020 08:29

Ik denk bang-for-buck dat je dan best af bent met de Giant (In Oosterhout tot 20% korting als ik me niet vergis, maar zelfs zonder korting)

Zelf bijna 30.000km op een TCR gereden en daar is echt niets op aan te merken (als je lichaam de sportieve zit aankan)
Afbeelding

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 30 apr 2020 09:13

Een giant tcr is gewoon een heel compleet en goed pakket. Ook niet echt duurder dan een canyon. Er was een tijd dat canyon relatief veel goedkooper was. Maar de laatste jaren zijn de prijzen daar rap gestegen, net als de levertijd, dus bespaar je nauwelijks nog wat. Zeker niet als er in de winkel nog wat korting op een Giant te regelen valt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 30 apr 2020 09:56

thestudent schreef: 30 apr 2020 09:13 Een giant tcr is gewoon een heel compleet en goed pakket. Ook niet echt duurder dan een canyon. Er was een tijd dat canyon relatief veel goedkooper was. Maar de laatste jaren zijn de prijzen daar rap gestegen, net als de levertijd, dus bespaar je nauwelijks nog wat. Zeker niet als er in de winkel nog wat korting op een Giant te regelen valt.
Mee eens. Een Giant is waarschijnlijk wel met de nodige korting te krijgen in Oosterhout. En 15% moet je in je eigen regio sowieso ook wel kunnen krijgen. Canyon is afgelopen jaren duurder geworden en daar krijg je 0% op.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 apr 2020 11:53

Djemz schreef: 30 apr 2020 08:22
Pelep schreef: 29 apr 2020 23:28
Want.....?
....
Bij canyon heb je over het algemeen meer bang for buck.. ............;
Voor mij is Canyon gewoon een, weliswaar goed, internetmerk dat de lokale fm helemaal niets laat verdienen.

Ik ga gewoon in tegen de aanname die zovelen hebben dat een Canyon prijs/kwaliteit niet te kloppen is en dan ook telkens een Canyon naar voor schuiven.

Er zijn bij de lokale fm's, bij de ene meer dan bij de andere, ook koopjes te scoren en dan heb je ook nog eens echte service en een aanspreekpunt voor het geval er iets fout gaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

brentvanherck
Forum-lid

brentvanherck 30 apr 2020 13:47

nu zie ik dat veel mensen hier zeggen dat je korting kan regelen op giant, weet iemand hoe dit moet?
Als ik dan korting zou kunnen krijgen dan zou mijn keuze gaan tussen de:
- giant tcr advanced 1 disc
- giant tcr advanced pro 3 disc
Iemand ervaring met 1 van deze fietsen en weet wat nou net het verschil is?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 apr 2020 14:21

brentvanherck schreef: 30 apr 2020 13:47 nu zie ik dat veel mensen hier zeggen dat je korting kan regelen op giant, weet iemand hoe dit moet?
...................
Je gaat een fietsenzaak binnen en vraagt wat de prijs is voor een bepaald fiets.
En dan vraag je welke korting mogelijk is. :)
Om je een idee te geven, op een nieuw te bestellen Giant kan je tot 20% korting krijgen. Op een Giant uit de winkel kan dat nog merkelijk meer zijn.

Het is echt niet zo moeilijk hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 30 apr 2020 14:48

Ik heb een TCR Advanced disc gehad. Die viel een beetje tussen beiden modellen die je op het oog hebt. Was Ultegra (behalve de shifters) en had alu-wielen (wel goedkoper ook)
Ik heb hem omgebouwd met DI2, carbonwielen en carbon cockpit (Ritchey)

Als de diepere zit je kan bekoren, kan je hier niets mis aan kopen (als je de juiste maat koopt)
Erg agiel raceframe, makkelijk te sturen door enkel je gewicht te verplaatsen, scherp. Ideaal om heel sportief mee te rijden.

Verschil tussen beiden is de groep en de vermogenmeter op de duurste (en andere bandjes)
Persoonlijk zou ik altijd voor de duurdere gaan (als het budget het toelaat natuurlijk) omwille van DI2 (en dat rood is mooier)

Ik heb nauwelijks korting gehad op mijn fiets en de service was ook al niet top. Moest ik nu een Giant kopen, ik kocht hem in Oosterhout ook al is dat 1.5u rijden (enkel) van bij mij thuis.
Afbeelding

brentvanherck
Forum-lid

brentvanherck 30 apr 2020 16:46

TL@ schreef: 30 apr 2020 14:48 Ik heb een TCR Advanced disc gehad. Die viel een beetje tussen beiden modellen die je op het oog hebt. Was Ultegra (behalve de shifters) en had alu-wielen (wel goedkoper ook)
Ik heb hem omgebouwd met DI2, carbonwielen en carbon cockpit (Ritchey)

Als de diepere zit je kan bekoren, kan je hier niets mis aan kopen (als je de juiste maat koopt)
Erg agiel raceframe, makkelijk te sturen door enkel je gewicht te verplaatsen, scherp. Ideaal om heel sportief mee te rijden.

Verschil tussen beiden is de groep en de vermogenmeter op de duurste (en andere bandjes)
Persoonlijk zou ik altijd voor de duurdere gaan (als het budget het toelaat natuurlijk) omwille van DI2 (en dat rood is mooier)

Ik heb nauwelijks korting gehad op mijn fiets en de service was ook al niet top. Moest ik nu een Giant kopen, ik kocht hem in Oosterhout ook al is dat 1.5u rijden (enkel) van bij mij thuis.

wat bedoel je juist met diepere zit?
een meer sportieve/aero houding?

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 30 apr 2020 18:18

Inderdaad sportiever, stuur een stuk lager en verder weg dan op een 'endurance' fiets.

Het stuur zal dus een heel stuk lager staan dan het zadel, bij mij was dat 11cm (iets meer) verschil. Ik reed de TCR zonder spacer en met een lagere topcap (het stukje onder het stuur)

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie