Dus je zet de linkershifter in de laagste positie; je begint te shiften en de kabel beweegt totaal niet?
Dan lijkt het eerder dat je kabel aan de shifters er toch foutief ingestopt hebt.
Staat het stuurlint er terug op?
Kabelspanning Derailleur
WM1234 , waar woon je ? Is het bij mij in de buurt ( Middelburg / Vlissingen ) kom dan even langst - los ik het voor je op.WM1234 schreef: ↑29 apr 2020 14:57 Zit er toch zwaar aan te denken om even bij de fietsenmaker langs te rijden, die heeft het waarschijnlijk binnen een minuut boven water. Voor mijn gevoel zit ik er op 95%, alles lijkt te kloppen maar toch gebeurd er niets. Zwaar frustrerend.
Overigens iedereen bedankt voor de tips, wordt zeer gewaardeerd!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Allen, heb hem zojuist naar de fietsenmaker gebracht. Die trok aan de voor derailleur kabel en er zat gelijk beweging in. Kabel controle zag er ook aardig uit.
Hij gaat er naar kijken en het morgen uitleggen, waar het in zit omdat ik er graag van wil leren. Ga ik hier ook terugkoppelen.
@rene Super aardig aanbod, dankjewel! Het is helaas een beetje ver weg!
Hij gaat er naar kijken en het morgen uitleggen, waar het in zit omdat ik er graag van wil leren. Ga ik hier ook terugkoppelen.
@rene Super aardig aanbod, dankjewel! Het is helaas een beetje ver weg!
Hij is weer terug. De FM heeft hem snel kunnen afstellen tegen minimale kosten en ook even een proefrondje gereden, alles nog even nagesteld. Achteraf gezien toch blij dat ik voor het laatste gedeelte toch nog even ben langs geweest, is totaal een andere fiets geworden! Alle kabels moesten ook nog uitgerekt worden en stonden te slap, had ik zelf waarschijnlijk lastig voor elkaar gekregen.
Gelijk even getest:
Iedereen bedankt voor de input, volgende ronde ga ik het weer proberen. Elke keer weer wat bijleren!
Gelijk even getest:
Iedereen bedankt voor de input, volgende ronde ga ik het weer proberen. Elke keer weer wat bijleren!
-
- Forum-lid HC
Wanneer de kabels te slap staan, heb je iets niet goed gedaan...
Nieuwe kabels rekken uit bij gebruik, dus na verloop van een paar 100km verloopt je afstelling een beetje omdat die kabels uitgerekt zijn.
Een FM kan die niet uitrekken, dat doe jij zelf door veelvuldig te schakelen tijdens het fietsen.
Nieuwe kabels rekken uit bij gebruik, dus na verloop van een paar 100km verloopt je afstelling een beetje omdat die kabels uitgerekt zijn.
Een FM kan die niet uitrekken, dat doe jij zelf door veelvuldig te schakelen tijdens het fietsen.