Banden wisselen voor gelijke slijtage voor en achter
- razenderoeland
- Forum-lid
Bij mij heeft het wisselen van banden van voor naar achter niet zo veel zin. Ik rijdt met continental GP banden, voor 23 mm en achter 25 mm breed. Ik vervang ze pas wanneer het canvas zowat te zien is, wanneer ze totaal afgevlakt loopvlak hebben of wanneer er een behoorlijke snee inzit vanwege fietsen door glas o.i.d.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Wat is de reden dat je ze pas vervangt als ze zover versleten zijn?razenderoeland schreef: ↑02 mei 2020 10:52 Bij mij heeft het wisselen van banden van voor naar achter niet zo veel zin. Ik rijdt met continental GP banden, voor 23 mm en achter 25 mm breed. Ik vervang ze pas wanneer het canvas zowat te zien is, wanneer ze totaal afgevlakt loopvlak hebben of wanneer er een behoorlijke snee inzit vanwege fietsen door glas o.i.d.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Toch ga ik ze nog even omdraaien....nieuwe naar achteren en een wat mindere voor. En dan nieuw setje kopen. Geen Vittoria meer.
Ik vind een allround belangrijk. Rij wel op wat minder strakke wegen. Veel beton ipv asfalt en soms wat steentjes.
- michelin power endurance
- continentaal gp5000?
- ????
Wat zouden jullie doen?
Ik vind een allround belangrijk. Rij wel op wat minder strakke wegen. Veel beton ipv asfalt en soms wat steentjes.
- continentaal gp5000?
- ????
Wat zouden jullie doen?
Vredenstein Senso all weather.Aspide83 schreef: ↑02 mei 2020 11:31 Toch ga ik ze nog even omdraaien....nieuwe naar achteren en een wat mindere voor. En dan nieuw setje kopen. Geen Vittoria meer.
- continentaal gp5000?
- ????
Wat zouden jullie doen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Maandagmorgenmodel van Vittoria?
Ik heb al aardig wat banden van Vittoria versleten maar dit soort scheuren nog nooit gezien. Mijn voorband (Rubino Pro) ligt er nu al 10.000km op. Ziet er nog perfect uit. Achterband (Rubino Pro Speed) is in de regel na 3.500km weg. Ik ruil niet om. In de winter rijd ik trouwens andere banden (Rubino Pro Control) die wel na 1 seizoen al vervangen worden (vaak door de vele sneetjes in het loopvlak - ongeveer 2.500/3000km voor een setje dus).
Dus ik zou alsnog voor Vittoria gaan. Maar misschien ben ik teveel fanboy...
Ik heb al aardig wat banden van Vittoria versleten maar dit soort scheuren nog nooit gezien. Mijn voorband (Rubino Pro) ligt er nu al 10.000km op. Ziet er nog perfect uit. Achterband (Rubino Pro Speed) is in de regel na 3.500km weg. Ik ruil niet om. In de winter rijd ik trouwens andere banden (Rubino Pro Control) die wel na 1 seizoen al vervangen worden (vaak door de vele sneetjes in het loopvlak - ongeveer 2.500/3000km voor een setje dus).
Dus ik zou alsnog voor Vittoria gaan. Maar misschien ben ik teveel fanboy...
Ride bikes, not tanks!
- razenderoeland
- Forum-lid
Voor mij geen reden om ze eerder te vervangen. Ik fiets puur recreatief zonder de grenzen op te zoeken. Dan heeft het voor mij geen zin om de banden eerder te vervangen als dat het echt nodig is.nijkie schreef: ↑02 mei 2020 11:27Wat is de reden dat je ze pas vervangt als ze zover versleten zijn?razenderoeland schreef: ↑02 mei 2020 10:52 Bij mij heeft het wisselen van banden van voor naar achter niet zo veel zin. Ik rijdt met continental GP banden, voor 23 mm en achter 25 mm breed. Ik vervang ze pas wanneer het canvas zowat te zien is, wanneer ze totaal afgevlakt loopvlak hebben of wanneer er een behoorlijke snee inzit vanwege fietsen door glas o.i.d.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Vandaag de Conti 4000S vervangen voor nieuwe 5000, zowel voor als achter. De oude hebben 2 jaar en ruim 9.000 km dienst gedaan. In deze twee jaar achter 5 x lek en voor nooit lek. Voor- en achterband wisselen doe ik nooit. Normaal vervang ik voor en achter op hetzelfde moment.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dan vervang je of de voorband te snel of de achterband te laat.
Alhoewel 9000 km voor een voorband al erg veel is, is het voor een achterband zelfs fenomenaal.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Maar je zoekt wel de grenzen van de band oprazenderoeland schreef: ↑05 mei 2020 10:04Voor mij geen reden om ze eerder te vervangen. Ik fiets puur recreatief zonder de grenzen op te zoeken. Dan heeft het voor mij geen zin om de banden eerder te vervangen als dat het echt nodig is.nijkie schreef: ↑02 mei 2020 11:27Wat is de reden dat je ze pas vervangt als ze zover versleten zijn?razenderoeland schreef: ↑02 mei 2020 10:52 Bij mij heeft het wisselen van banden van voor naar achter niet zo veel zin. Ik rijdt met continental GP banden, voor 23 mm en achter 25 mm breed. Ik vervang ze pas wanneer het canvas zowat te zien is, wanneer ze totaal afgevlakt loopvlak hebben of wanneer er een behoorlijke snee inzit vanwege fietsen door glas o.i.d.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.