Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
De noodtoestand in Frankrijk betekent niet per se dat je er niet op vakantie zou kunnen. Na de aanslagen in 2015 heeft Hollande ook twee jaar lang de noodtoestand aangehouden, maar daar heeft de gemiddelde vakantieganger ook niet veel van gemerkt (wel al die mensen die zonder enige reden werden opgepakt op verdenking van terrorisme).
Ze zijn daar nogal autoritair ingesteld naar mijn idee. Plus dat de Franse regering schofterig gebruik gemaakt heeft van de angstkaart. Fransen schijnen van alle Europeanen het meest bang voor het virus te zijn en daarom iedere idiote maatregel te accepteren. Als ik naar het buitenland ga deze zomer, dan uit principe in ieder geval niet naar Frankrijk.
Ze zijn daar nogal autoritair ingesteld naar mijn idee. Plus dat de Franse regering schofterig gebruik gemaakt heeft van de angstkaart. Fransen schijnen van alle Europeanen het meest bang voor het virus te zijn en daarom iedere idiote maatregel te accepteren. Als ik naar het buitenland ga deze zomer, dan uit principe in ieder geval niet naar Frankrijk.
Iets met openheid en transparantie? T’s nogal wat er zo tussen neus en lippen word beslist.
Er worden ministers weggestuurd om een bonnetje, nu word er en passant een heel land stil gelegd met grote gevolgen.
Lijkt me een normaal dat dat dan in alle openheid gebuurt, t’s hier (nog) geen China.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@sio2: wij hebben een camping geboekt staan. Puur ivm de locatie om te kunnen hiken&biken. De stelling “frankrijk is een prachtig land, maar jammer dat er fransen wonen” is mij bekend ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar uiteraard zijn er ook goede fransen, ik ken ze alle 4![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar uiteraard zijn er ook goede fransen, ik ken ze alle 4
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Less is bore
Daniel dat in Frankrijk is niet zo ernstig als dat het lijkt. Of je nog met vakantie naar Frankrijk kunt weet ik ook niet.
Hetgeen in maart besloten is was niet grondwettelijk. Om te voorkomen dat er eerst weer te lang gedebatteerd zou moeten worden als er toch plots een verslechtering op zou treden heeft ertoe geleid dat de noodtoestand tot juli goedgekeurd is.
Edit: ik zie pas later dat SiO2 ook in deze richting geschreven heeft.
Dat van die angst zie je volgens mij al aan vooral dames met mondkapjes. Een meter afstand in de winkels is dan weer lastig.
Waarom wij in Frankrijk wonen? Het weer en de natuur. We hebben ook aardige buren hoor.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hetgeen in maart besloten is was niet grondwettelijk. Om te voorkomen dat er eerst weer te lang gedebatteerd zou moeten worden als er toch plots een verslechtering op zou treden heeft ertoe geleid dat de noodtoestand tot juli goedgekeurd is.
Edit: ik zie pas later dat SiO2 ook in deze richting geschreven heeft.
Dat van die angst zie je volgens mij al aan vooral dames met mondkapjes. Een meter afstand in de winkels is dan weer lastig.
Waarom wij in Frankrijk wonen? Het weer en de natuur. We hebben ook aardige buren hoor.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Laatst gewijzigd door Jans op 02 mei 2020 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bedoel, welke les is er uit de geschiedenis te leren die ons gaat helpen bij de aanpak van de crisis? Mevrouw Knoeff toetert wel maar ik zie niet wat ze wil inbrengen mocht ze aanschuiven bij het OMT bijvoorbeeld. Ja dat mensen maatregelen die hun vrijheid beperken niet zo lang leuk vinden en dat dat sociale onrust kan geven. Wat helpt die inbreng?
Dat Rutte (niet alleen hij maar het kabinet) vaart op het OMT lijkt me logisch. Is in het leven geroepen om hen te adviseren. Maar dat zegt toch niet dat hij niet naar anderen luistert, hij is toch niet doof ofzo? Hij doet er in de beleidsvorming vooralsnog niets mee (als jullie dat met "luisteren" bedoelen).
Je kunt het CPB vragen allerlei scenario's door te rekenen, maar verwacht niet dat ze binnen 3 weken een rapport uitbrengen. Dan nog moet je het afwegen tegen een grote onbekende factor: het virus. Daar kun je ook onderzoek naar laten doen door instellingen etc. Dit krijg je ook niet binnen 3 weken. Dus ja, welk debat wil je voeren? De openheid is dat ze zeggen dat 50% weten en op zicht moeten varen met een olietanker.mao schreef: ↑02 mei 2020 17:08Iets met openheid en transparantie? T’s nogal wat er zo tussen neus en lippen word beslist.
Er worden ministers weggestuurd om een bonnetje, nu word er en passant een heel land stil gelegd met grote gevolgen.
Lijkt me een normaal dat dat dan in alle openheid gebuurt, t’s hier (nog) geen China.
@joseba, mevrouw hoeft er niet perse zelf bij, het gaat om de diversiteit. Rutte is zeker niet doof maar hoort bij de OMT wel een geluid.
@EmPeHa,
Omdat de OMT vergaderingen besloten zijn, weet je dus niet wat de overwegingen zijn, en dus geen debat.
Daarbij is de vraag nog of het grondwettelijke allemaal mag.
@EmPeHa,
Omdat de OMT vergaderingen besloten zijn, weet je dus niet wat de overwegingen zijn, en dus geen debat.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Tja, als het artikel lees, kan ik ze ook nog geen ongelijk geven;
Hebben we als fietsers dan weer mooi aan ons zelf te danken.Maar op drukke dagen werden de regels compleet genegeerd. Het niet houden aan de anderhalve meter, het maximumaantal fietsers dat aan boord mag en de discussies met passagiers die dit telkens oplevert, zijn de veermannen helemaal zat.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
De OMT adviseert alleen. De uiteindelijke beslissingen worden in de ministerraad genomen. Daarvan worden notulen nooit naar buiten gebracht. Ook dat grondwettelijke verhaal ligt bij de regering, niet bij het OMT. Zoals het bekeuren achter de voordeur of samenscholing komt natuurlijk niet uit het OMT. Het waren vooral burgemeesters die een middel wilden om te handhaven. Volgens mij is virusbestrijding vrij "basic". Mensen niet te dicht bij elkaar laten komen en goede hygiëne. Alle situaties waarbij één van de twee niet te realiseren is, moet je dan bekijken en risico inschatten.mao schreef: ↑02 mei 2020 19:25 @joseba, mevrouw hoeft er niet perse zelf bij, het gaat om de diversiteit. Rutte is zeker niet doof maar hoort bij de OMT wel een geluid.
@EmPeHa,
Volgens mij is er wel over de risico's gecommuniceerd, zowel in gastoptredens op tv als door de mp.
Gisteren was het hoofd IC van het UMC Groningen bij Jinek. Hij vertelde dat het overgrote percentage van de IC patiënten met Corona aldaar te kampen heeft met (ernstig) overgewicht.
Daarnaast is het bekend dat de meeste mensen die overlijden onderliggend lijden hebben.
Als ik dan naar de grafiek van het RIVM kijk ten aanzien van de leeftijd waarop de patiënten overlijden (waarbij niet aangegeven is of er sprake is van onderliggend lijden dan wel overgewicht) is grof gezegd 6% jonger dan 65:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Een groot deel van de overledenen onder de 65 zal ook last hebben gehad van onderliggend lijden dan wel overgewicht.
Op basis daarvan is de conclusie toch eenvoudig: iedereen die ouder is dan 65 en kampt met overgewicht en / of onderliggend lijden gaat in quarantaine en de rest gaat verder met gewoon leven?
Het klinkt misschien hard of dom, maar morgen kan ik onder een bus komen of Meningokokken oplopen en overlijden, ik schat het risico op overlijden aan Corona als gezonde veertiger even hoog of laag in.
Ik ben er van overtuigd dat als je gezond bent er niks aan de hand is. Dat hebben de cijfers de afgelopen weken wel bewezen. In feite wordt de gehele samenleving gegijzeld door een paar gezonde jonge mensen die overleden zijn aan Corona. Dat haalt het nieuws, niet de 80-plussers.
Ik weet het: de jonge vent van 40 die overlijdt zal je man of broer of zoon maar zijn. Ik schrijf het nu keihard op, maar ik vind dat er te weinig begrip en ruimte is voor kritische dan wel realistische geluiden.
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen!
Daarnaast is het bekend dat de meeste mensen die overlijden onderliggend lijden hebben.
Als ik dan naar de grafiek van het RIVM kijk ten aanzien van de leeftijd waarop de patiënten overlijden (waarbij niet aangegeven is of er sprake is van onderliggend lijden dan wel overgewicht) is grof gezegd 6% jonger dan 65:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Een groot deel van de overledenen onder de 65 zal ook last hebben gehad van onderliggend lijden dan wel overgewicht.
Op basis daarvan is de conclusie toch eenvoudig: iedereen die ouder is dan 65 en kampt met overgewicht en / of onderliggend lijden gaat in quarantaine en de rest gaat verder met gewoon leven?
Het klinkt misschien hard of dom, maar morgen kan ik onder een bus komen of Meningokokken oplopen en overlijden, ik schat het risico op overlijden aan Corona als gezonde veertiger even hoog of laag in.
Ik ben er van overtuigd dat als je gezond bent er niks aan de hand is. Dat hebben de cijfers de afgelopen weken wel bewezen. In feite wordt de gehele samenleving gegijzeld door een paar gezonde jonge mensen die overleden zijn aan Corona. Dat haalt het nieuws, niet de 80-plussers.
Ik weet het: de jonge vent van 40 die overlijdt zal je man of broer of zoon maar zijn. Ik schrijf het nu keihard op, maar ik vind dat er te weinig begrip en ruimte is voor kritische dan wel realistische geluiden.
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen!
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
. Volgens mij is virusbestrijding vrij "basic"
Het is maar wat je basic noemt, horeca dicht, toerisme 0, sporten not, reguliere zorg op hold, om maar te noemen.
Er wordt gewoon even beslist dat je de zaak maar “even” moet sluiten, en dat is dan nog op macro nivo.
Het is maar wat je basic noemt, horeca dicht, toerisme 0, sporten not, reguliere zorg op hold, om maar te noemen.
Er wordt gewoon even beslist dat je de zaak maar “even” moet sluiten, en dat is dan nog op macro nivo.