Tubeless
Ik zou Schwalbe (service@schwalbe.nl) daar eens over benaderen, ben benieuwd wat zij er over zeggen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb dat wel eens 1 keer eerder gezien. Toen hadden ze latex in NIET tubeless banden gedaan, om te proberen ze toch tubeless te maken.Philippos schreef: ↑02 mei 2020 10:40 Ik heb hier eerder een vraag gesteld over mijn schwalbe pro one tle banden die aan de zijkant sealant lekken. Het schijnt normaal te zijn. Het wordt wel steeds erger. Wat ik zorgelijk vind is dat het langs de randen is van de verschillende delen van de band. Is dit normaal? Dit is mijn 2e set tubeless, met mijn vorige set (Mavics) had ik dit nooit.
7B51948B-43F9-4FE4-BB37-741D2A123990.jpegA0723283-D824-4D49-AE9E-5E251D5A4CD7.jpegDC52BB2A-DDA9-4AB2-ABBF-DB5514934827.jpegDBB03CF6-48DB-4300-BB17-88E79B5EE291.jpeg
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Mijn pro one's hebben dit in elk geval niet. Die waren ook zonder sealant al volledig luchtdicht trouwens. Maar volgens mij zijn dat nog wel de oude versie, want ik heb geen oranje letters
Nu ik dit lees valt m'n kwartje ook... Mijn conti gp5000's blijven ook lekken aan de zijwanden.
Blijken dit de 'gewone' niet-TL versie te zijn. Ik ben er stomweg steeds vanuit gegaan dat het de TL versie was.
De FM waar ik de fiets gekocht heb heeft ze er tubeless op gelegd.
Ik had hem een paar keer gecontacteerd om te vragen waarom de banden dag op dag zoveel druk bleven verliezen.
"Ga er eens een paar keer op rijden, dat moet zich zetten' of 'ja, je kan wat latex bijvullen als het blijft lekken'.
Inmiddels 1000 km op gereden en 3 keer latex bijgevuld en de zijwanden tonen nog steeds de bubbeltjes en drukverlies blijft...
Is het verantwoord dat de FM me op deze manier fietsen stuurt?
Blijken dit de 'gewone' niet-TL versie te zijn. Ik ben er stomweg steeds vanuit gegaan dat het de TL versie was.
De FM waar ik de fiets gekocht heb heeft ze er tubeless op gelegd.
Ik had hem een paar keer gecontacteerd om te vragen waarom de banden dag op dag zoveel druk bleven verliezen.
"Ga er eens een paar keer op rijden, dat moet zich zetten' of 'ja, je kan wat latex bijvullen als het blijft lekken'.
Inmiddels 1000 km op gereden en 3 keer latex bijgevuld en de zijwanden tonen nog steeds de bubbeltjes en drukverlies blijft...
Is het verantwoord dat de FM me op deze manier fietsen stuurt?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Verantwoord is het niet. Want naast dat een tubeless band dus wel luchtdicht hoort te zijn, is de hieldraad van een tubeless band ook een stuk dikker aangezet. Hierdoor plant deze zich strak in het tubeless velgbed en sluit deze veiliger en dichter af. Met een niet tubeless band is de kans groot dat de band zich toch eens van de velg zal ploppen. En op een niet tubeless velg zou dit al gebeurt zijn. Dus dat is niet erg veilig! Dat de sealant blijft lekken is niet echt het probleem. Op een bepaald moment zal het wel luchtdicht zijn.
Aantal jaar geleden was het in de mtb wereld nog wel redelijk normaal om niet tubeless banden toch tubeless om te leggen. Een reden daarvan was dat de tubeless banden toen nog wel erg veel zwaarder waren.
P.S. Ik moet toch wel lachen dat dit dan een fout de fietsenmaker betreft
Aantal jaar geleden was het in de mtb wereld nog wel redelijk normaal om niet tubeless banden toch tubeless om te leggen. Een reden daarvan was dat de tubeless banden toen nog wel erg veel zwaarder waren.
P.S. Ik moet toch wel lachen dat dit dan een fout de fietsenmaker betreft
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik zou zelfs willen zeggen dat dit levensgevaarlijk is. Je solliciteert naar een nieuw gebit. Onmiddellijk mee ophouden!
How bedoel je dat? Je zou toch verwachten dat een fiets gewoon fatsoenlijk afgeleverd wordt zoals besteld.thestudent schreef: ↑02 mei 2020 23:54P.S. Ik moet toch wel lachen dat dit dan een fout de fietsenmaker betreft
Misschien vindt de FM het wel normaal op deze manier...
Ik heb er tenslotte ook al meer dan 1000 km mee gereden waaronder een ritje in Zuid Limburg met snelheden boven 70 km/u. Gelukkig is er toen niets verkeerd gegaan.
Ik baal nu wel dat de grens dicht is... Ik woon in NL en FM zit in BE... Ik kan het wel zelf gaan oplossen maar eigenlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de FM als je het mij vraagt. Morgen maar eens bellen en kijken wat hij ervan te zeggen heeft.
Tubeless is een vak apart, daar moet je voor gestudeerd hebben. Remmen afstellen kunnen zelfs Belgische fietsenmakers dus daar zou ik niet bang voor zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb dit ook al voor gehad met Schwalbe G-one gravelbanden, ook aan een "naad".Philippos schreef: ↑02 mei 2020 10:40 Ik heb hier eerder een vraag gesteld over mijn schwalbe pro one tle banden die aan de zijkant sealant lekken. Het schijnt normaal te zijn. Het wordt wel steeds erger. Wat ik zorgelijk vind is dat het langs de randen is van de verschillende delen van de band. Is dit normaal? Dit is mijn 2e set tubeless, met mijn vorige set (Mavics) had ik dit nooit.
Zou niet mogen met tubeless ready banden. Heb ze teruggestuurd en nieuwe set gekregen.
Reactie van Schwalbe gehad. Ze willen dat ik de banden opstuur zodat ze ze kunnen bekijken. Ik wacht eerst de reactie van Mantel af, waar ik deze gekocht heb.Orlok schreef: ↑02 mei 2020 16:25 Ik zou Schwalbe (service@schwalbe.nl) daar eens over benaderen, ben benieuwd wat zij er over zeggen.
TBC