Ik heb begrepen eind april.
Gravel-racers
Ik hoop het. Maar ik vrees dat alles wat vertraging gaat hebben nu.
Ik wilde 2 maanden geleden al de Diverge Comp bestellen, maar die was niet meer leverbaar.
Ik hoop het ook. Liefst met een 'knik' in de onderste liggende achtervork voor meer 'tyreclearance' en een uitvoering met de GRX-groep. Ben benieuwd.
Hi, ik ben op zoek naar een gravelfiets als tweede fiets naast mijn Trek Emonda SL wegfiets. Ik wil met name over de vele grindweggetje van de Heuvelrug fietsen, en meedoen met wat vette georganiseerde gravelritten.
Na het zien van deze video over het upgraden van de fraai ogende Cannondale Topstone Sora, werd ik enthousiast over een zelfde project. Echter denk ik dat het vervangen van, met name, een nieuwe groepset flink wat gedoe is en ook aardig in de kosten kan lopen. Zeker wanneer je ook de wielen en cockpit wil vervangen
Het alternatief is dus een volledig afgemonteerde fiets, waar ik mogelijk later nog een keer een upgrade op kan uitvoeren, waarschijnlijk in de vorm van nieuwe wielen. Ik heb twijfel tussen 4 modellen en ben benieuwd naar jullie ideeën achter deze keuze
Cannondale Topstone Tiagra vs Giant Revolt 0
Beide fietsen zijn ongeveer voor hetzelfde bedrag te krijgen. Ik ben gecharmeerd van, en lees veel goede verhalen over het frame van de Cannondale, maar de Giant heeft een betere afmontage, inclusief een extra kransje achter.
Cannondale Topstone 105 vs Giant Revolt Advanced 2
Aluminium vs. Carbon, waarbij de Cannondale in de praktijk zo’n 250 euro goedkoper is. Het design + kleurstelling van de Giant vind ik wel heel vet. Maakt dat, plus het voordeel van Carbon en het iets lichtere gewicht het verschil?
Andere opties?
Ik heb veel andere fietsen bekeken, maar ben niet zo gecharmeerd van bijvoorbeeld de fietsen van Cube of Scott, en ik vind de modellen van Trek iets te duur voor wat je ervoor krijgt. Ergens vind ik een on-one wel interessant vanwege de specs. Heeft iemand hier ervaring mee?
Na het zien van deze video over het upgraden van de fraai ogende Cannondale Topstone Sora, werd ik enthousiast over een zelfde project. Echter denk ik dat het vervangen van, met name, een nieuwe groepset flink wat gedoe is en ook aardig in de kosten kan lopen. Zeker wanneer je ook de wielen en cockpit wil vervangen
Het alternatief is dus een volledig afgemonteerde fiets, waar ik mogelijk later nog een keer een upgrade op kan uitvoeren, waarschijnlijk in de vorm van nieuwe wielen. Ik heb twijfel tussen 4 modellen en ben benieuwd naar jullie ideeën achter deze keuze
Cannondale Topstone Tiagra vs Giant Revolt 0
Beide fietsen zijn ongeveer voor hetzelfde bedrag te krijgen. Ik ben gecharmeerd van, en lees veel goede verhalen over het frame van de Cannondale, maar de Giant heeft een betere afmontage, inclusief een extra kransje achter.
Cannondale Topstone 105 vs Giant Revolt Advanced 2
Aluminium vs. Carbon, waarbij de Cannondale in de praktijk zo’n 250 euro goedkoper is. Het design + kleurstelling van de Giant vind ik wel heel vet. Maakt dat, plus het voordeel van Carbon en het iets lichtere gewicht het verschil?
Andere opties?
Ik heb veel andere fietsen bekeken, maar ben niet zo gecharmeerd van bijvoorbeeld de fietsen van Cube of Scott, en ik vind de modellen van Trek iets te duur voor wat je ervoor krijgt. Ergens vind ik een on-one wel interessant vanwege de specs. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik rijd zelf op een Merida Silex 300 met 105, ik ben er erg over te spreken. Kan hard over de weg, maar is in mijn ervaring vooral erg comfortabel over gravel/milde trails.mtvanb schreef: ↑03 mei 2020 22:49 Het alternatief is dus een volledig afgemonteerde fiets, waar ik mogelijk later nog een keer een upgrade op kan uitvoeren, waarschijnlijk in de vorm van nieuwe wielen. Ik heb twijfel tussen 4 modellen en ben benieuwd naar jullie ideeën achter deze keuze
Andere opties?
Ik heb veel andere fietsen bekeken, maar ben niet zo gecharmeerd van bijvoorbeeld de fietsen van Cube of Scott, en ik vind de modellen van Trek iets te duur voor wat je ervoor krijgt. Ergens vind ik een on-one wel interessant vanwege de specs. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet wat voor maat je nodig hebt, maar in de outlet van Merida staat een 2019-model in maat S met carbon frame/ultegra afmontage voor een vergelijkbare prijs met de Topstone 105/Revolt Advanced 2 die je zelf noemde. Anders zijn de nieuwe Silex-en met GRX groepset verkrijgbaar, heb ik zelf geen ervaring mee maar ik lees goede berichten over de GRX shifters.
Ik heb al veel gravelfietsen voorbij zien komen, maar deze nog niet. De 300 verkopen ze niet meer (?), maar wel de 400. Die is kwa prijs vergelijkbaar met de Cannondale Topstone.
Helaas.. Mijn wegfiets is 56 cm met verlengde zadelpen, dus denk dat ik voor Merida-begrippen een XL nodig heb.jvee schreef: ↑04 mei 2020 12:39 Ik weet niet wat voor maat je nodig hebt, maar in de outlet van Merida staat een 2019-model in maat S met carbon frame/ultegra afmontage voor een vergelijkbare prijs met de Topstone 105/Revolt Advanced 2 die je zelf noemde.
Ik rijd op mijn wegfiets ook een 56cm frame, maar mijn Merida is een M (met verlengde zadelpen; niet op de wegfiets). Mocht het haalbaar voor je zijn en je bereid bent om te wachten tot de corona maatregelen wat afgenomen zijn, word je goed te woord gestaan en geholpen om achter de juiste maten e.d. te komen in het Merida experience center in Apeldoorn. Moet wel een beetje in de buurt liggen dan natuurlijk
Bij mij hetzelfde verhaal. SRAM Red stap HRD, fiets zelf opgebouwd. Remmen aantal keren gesteld en ontlucht en ze bleven maar schuren. Bij Serge langs geweest en ook na stellen liepen ze nog steeds aan. Toen heb ik mijn fiets achter gelaten en heeft hij ze nog een aantal keer ontlucht. Daar hebben fietsenmakers blijkbaar trucjes voor. Perfect? Nog niet helemaal, maar 10 keer beter dan het was.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Zes jaar later is de gravelfiets in allerlei soorten en maten verkrijgbaar. Vele mooi exemplaren al voorbij zien komen. Toch snijdt de vraag van Amclassic-fan nog steeds hout. Ik rijd nog steeds met veel plezier “gravelritten” op mijn ouwe trouwe Empella Bonfire uit 1999 ( een cyclocrosser).amclassic-fan schreef: ↑14 nov 2014 08:07 Ik ben nog altijd benieuwd wat het verschil nu is met een crossfiets. Mij bekruipt het gevoel dat dit enkel verzonnen is door marketing luitjes aan de andere kant van de grote plas zonder dat iemand er op zit te wachten, een nieuwe naam voor een oud beestje en het verkoopt op eens veel beter.
Met een paar Continental Sportcontact banden eronder kun je overal vooruit.
Deels eens, alleen denk ik dat een 'echte' gravelracer meer comfort biedt dan een crosser. Zelf rijd ik op Colnago world cup, een alu crosser. Als ik daarmee op asfalt rijdt met 28mm is nu ie merkbaar minder comfortabel dan mijn carbon endurance racer met dezelfde banden. Nu heb ik er 35mm terreno zero onder gezet. Die rijd ik uiteraard met lagere druk, dat scheelt een hoop. Offroad doet zo'n crosser het natuurlijk ook prima.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Noob vraag:
Ik heb een Grail AL SL met de sram 10-42 cassette achter die ik ook op mijn Kickr wil plaatsen. Heb dus een extra cassette nodig.
Moet ik perse die 10-42 hebben om niet mijn derailleur opnieuw af te hoeven stellen, of zou ik ook eentje met iets minder groot bereik kunnen doen zodat ik die eventueel ook op de fiets kan zetten? Zoals een 11-36?
Ik heb een Grail AL SL met de sram 10-42 cassette achter die ik ook op mijn Kickr wil plaatsen. Heb dus een extra cassette nodig.
Moet ik perse die 10-42 hebben om niet mijn derailleur opnieuw af te hoeven stellen, of zou ik ook eentje met iets minder groot bereik kunnen doen zodat ik die eventueel ook op de fiets kan zetten? Zoals een 11-36?