Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mei 2020 12:17

Van boerenzoon die de maximale gift kreeg qua studiebeurs (voor de niet-wetenden; die kreeg je in de jaren ‘90 als je ouders geen cent verdienden) naar HBO diploma en salesmanegement functie.
Kansen krijg je niet, die moet je pakken. En soms wat geluk dat je de IQ hebt meegekregen en dat er zich kansen voor doen.
Maar zeggen dat een dubbeltje nooit een kwartje wordt is een klassiek gevalletje kansloos calimero gedrag.
Less is bore

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 mei 2020 12:38

MarkVeenstra schreef: 04 mei 2020 10:32 Maar ik snap wel de discussie over het gevoel van opdraaien van de kosten. En niet alleen nu van de corona crisis. Waarin overigens de minister stelt dat studenten in financiele nood maar meer moeten bijlenen. :(
Maar denk aan leenstelstel en impact op je situatie na je studie. En pensioenen die nu niet gekort worden waar dat (misschien) wel nodig zou zijn, dat komt later een keer terug.
Over die studenten, ik had gisteren mijn dochter aan de lijn.
Sinds corona is een heel groot deel colleges voor haar weggevallen inclusief het contact met mede studenten. Niks Teams, Skype whatever. Er is dus helemaal niks meer van gezamenlijk aan vakken werken.
Voor het komend collegejaar is voor het weekend aangekondigd dat er alleen opgenomen hoorcolleges zullen worden ingezet. Weer geen begeleiding, Vanaf juli kan ze niks meer doen voor haar studie. Daar maakte zij zich ernstige zorgen over.
Haar bijbaan is al weggevallen, dat helpt ook niet echt mee natuurlijk.

Ik hoor van steeds meer studenten dat zij serieuze studievertraging oplopen. sommigen vermoedelijk al een heel collegejaar! Heel vele studenten die te maken hebben met een substantiële terugval in inkomen door het wegvallen van hun bijbaan. Dat inkomensverlies levert hel veel stress op. aankloppen bij ouders die het mogelijk ook steeds zwaarder krijgen?
Dit gaat heel veel studenten een burn out opleveren tijdens of direct na afstuderen. Dat nog los van oplopende studieschulden.

Vorig jaar vonden docenten nog dat ze te weinig betaald kregen.
Waar zijn ze nu? Juist in deze tijd is de begeleiding van je studenten super belangrijk.,
In de zorg draaien ze 12 uurs diensten, in het onderwijs is iedereen awol lijkt het wel.

De minister van onderwijs hoor ik ook niet, die kan het waarschijnlijk allemaal niet meer volgen, de volgende minister Bruins schat ik zo in.

En kan iemand mij even helpen? Waarvoor doen we dit ook allemaal weer?
Om de kwetsbaren in alle eenzaamheid te laten versterven zodat ze wensen dat corona ze uit hun lijden verlost?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 mei 2020 12:53

Joseba schreef: 04 mei 2020 11:54
mao schreef: 03 mei 2020 17:44 https://www.brainwash.nl/bijdrage/psych ... ge-termijn

En vanavond op npo 2 om 19:20
Over elitair gesproken..... wat een fijn clupje vrinden zat er bij die uitzending op het podium zeg...

Mooi hoe Gijs Scholten van Asschot zich afvroeg waarom we wel de KLM redden maar niet miljarden in de zzp-ende kunstsector stoppen. Om vervolgens te vertellen over de mooiste expositie die hij ooit had beleefd in Japan... (daar was ie denk ik met de trein heengereisd)..
Ja die Gijs, dat elitaire cultuur mannetje.
Ik vond het zelf frapant hoe hij vond dat KLM geholpen moest worden omdat de kunst en cultuur sector leeft van de ingevlogen toeristen die hier komen kijken.
Cultuur dat grotendeels drijft op subsidie. Cultuur dat veelal links georiënteerd is en vind dat we iets moeten doen voor het klimaat. Als het maar niet de luchtvaart is blijkbaar.
Dus 2 belangrijke sectoren van de economie die allen kunnen bestaan dankzij extractie van centjes uit andere delen van de economie. Snel stoppen dan met die onzin.

Cultuur was ook belangrijk voor steden om aantrekkelijk te zijn voor internationale ondernemingen, je weet wel, clubjes van de Dutch Sandwich.

Baarsma viel mij onverwacht mee.
Die psycholoog zakte voor mij compleet door het ijs.
Vooral dat stuk over controle, nee je hebt veel dingen in het leven niet in de hand. Waar het om gaat is dat je vanuit een sterk eigen bewustzijn beter in staat bent om met onzekerheden om te gaan dan wanneer je jezelf niet kent en dan vanuit angst probeert je leven onder controle te houden.

Die vrouw van de MU moeten ze verplicht drie maanden op een kleine studietoelage zetten. Heeft werkelijk geen idee hoe studenten de eindjes aan elkaar moeten knopen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2020 14:59

Volgens mij is het vooral de generatie kinderen van boomers die massaal van een dubbeltje een kwartje zijn geworden.
Dat we dat aan de PvdA en de vakbonden te danken hebben, willen we liever niet meer horen want dankzij onze ouders (die links stemden en lid waren van de bond) hebben we het zo goed dat we massaal rechts kunnen stemmen :mrgreen:

Zelf ben ik niet als dubbeltje begonnen, zoals een paar van de verhalen hierboven maar als minderjarige dakloze die letterlijk heeft moeten kiezen tussen bedelen, uit de vuilnisbak eten of stelen.
Ik weet niet of ik nu een Dubbeltje of een kwartje ben maar het voelt als minimaal een euro.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid

el_loco 04 mei 2020 16:18

NicoNB schreef: 04 mei 2020 12:38
MarkVeenstra schreef: 04 mei 2020 10:32 Maar ik snap wel de discussie over het gevoel van opdraaien van de kosten. En niet alleen nu van de corona crisis. Waarin overigens de minister stelt dat studenten in financiele nood maar meer moeten bijlenen. :(
Maar denk aan leenstelstel en impact op je situatie na je studie. En pensioenen die nu niet gekort worden waar dat (misschien) wel nodig zou zijn, dat komt later een keer terug.
...

Vorig jaar vonden docenten nog dat ze te weinig betaald kregen.
Waar zijn ze nu? Juist in deze tijd is de begeleiding van je studenten super belangrijk.,
In de zorg draaien ze 12 uurs diensten, in het onderwijs is iedereen awol lijkt het wel.

De minister van onderwijs hoor ik ook niet, die kan het waarschijnlijk allemaal niet meer volgen, de volgende minister Bruins schat ik zo in.

...
Niet het hele onderwijs over één kam scheren graag. Ik werk zelf op een middelbare school en de docenten zijn gewoon de hele dag druk met lessen geven op afstand.

Feit is wel dat je minder lesstof kwijt kunt op deze manier dan in een normale lessituatie en dat het voor leerlingen enige extra inzet kost om vragen te stellen. En ook niet alle docenten gaan even makkelijk met de situatie om, maar gemiddeld gesproken gaat het goed. We hebben echt geen vakantie omdat het gebouw dicht is!

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 04 mei 2020 20:11

Nog iemand die behoorlijk wat last heeft van corona: https://www.ad.nl/wielrennen/gert-jan-t ... ~abe0fd6d/

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 04 mei 2020 20:22

Hij heeft over een bedrag van 6 nullen in 2014, toen lag de koers zo tussen €102-€106. Vandaag €98 per certificaat dus als ie er gewoon een paar verkoopt dan komt ie de winter (zomer) wel door.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mei 2020 20:52

Tja alles op rood inzetten is niet zonder risico. Weinig medelijden als je zulke domme keuzes maakt, nu in de media de bank de schuld geven en zielig doen is wel een best zwaktebod.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 04 mei 2020 21:09

Geen idee wat die certificaten precies inhouden, maar het ruikt enigszins naar woekerpolisachtige constructies.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

csgman
Forum-lid

Gebruikersavatar csgman 04 mei 2020 21:59

Op zich is het een prima product als onderdeel van een uitgebalanceerde portefeuille, spreiding dus. Faillissement van een systeem bank is erg onwaarschijnlijk, maar je kan slachtoffer worden van punt 10...

https://www.iex.nl/Column/258857/Raboba ... ragen.aspx

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2020 07:47

Morgen waarschijnlijk persconferentie met als insteek wat er wél kan ipv de huidige situatie.
Less is bore

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 mei 2020 16:28

Willen die anti-lock down demonstranten aan het werk? :twisted:

Gesloten