Perfect uitgelegd
Het grote domme vragen topic
Misschien mag je wel stellen dat om een A-merk 'status´ te bereiken de fietsen binnen Europa of wereldwijd te verkrijgen moeten zijn. Apex, Sensa en Isaac vallen dan af, zijn volgens mij alleen in NL en misschien beperkt in Belgie en Duitsland te kopen.En is Apex een B of een C merk? Sensa koopt ook ergens frames in maar als ik morgen een fietsen merk begin kan ik die waarschijnlijk niet kopen om ze op de West-europese/Nederlandse markt te brengen. Bij Apex ben ik daar niet zo zeker van.
Vind het vreemd dat sommige een merk als Canyon nog als een B-merk zien. Als je ziet welke profs er op rijden en overwinningen op hebben behaald. Wat moet je dan als merk nog doen om de A status te krijgen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is een begin, er komt meer bij kijken. Binnen de wielerwereld bekend worden is i.g.v. een voorwaarde.amclassic-fan schreef: ↑03 mei 2020 21:20 Dus het enige dat je moet doen om een 'A' merk te worden is een wereldwijd distributienetwerk opzetten en een ProTour team sponsoren?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Er is geen definitie van een A-merk, er is dus ook geen set randvoorwaarden beschikbaar. Het label wordt eraan gehangen door de klanten.
Voor de 1 is een a merk, als de prijs hoog is, maar toch ervoor betaald wordt.
Voor de ander is het merkbeleving aanwezig.
Weer een ander stelt wereldwijd verkrijgbaar.
Dan weer dat profs erop rondfietsen.
Ofwel kwaliteit... Danwel eigen ontwerpen, en geen standaard inkoop.
Sommige van die argumenten stroken niet met elkaar. De prijs zegt niets over de kwaliteit, als we fietsmerken vergelijken in de range boven de 2.000 euro althans.
Eigen geometrie ontwerpen is leuk, maar maakt dat een fiets per definitie beter?
Donkervoort heeft een eigen fiets laten maken/spuiten en opbouwen. Extreem duur, super merkbeleving (voor eigenaren van dat automerk), maar toch geen a merk fiets?
Ergo, je hebt a merken en b merken en misschien c merken. Maar de grenzen trek je zelf en de argumenten die je daarbij gebruikt zijn voor eigen rekening.
Voor de 1 is een a merk, als de prijs hoog is, maar toch ervoor betaald wordt.
Voor de ander is het merkbeleving aanwezig.
Weer een ander stelt wereldwijd verkrijgbaar.
Dan weer dat profs erop rondfietsen.
Ofwel kwaliteit... Danwel eigen ontwerpen, en geen standaard inkoop.
Sommige van die argumenten stroken niet met elkaar. De prijs zegt niets over de kwaliteit, als we fietsmerken vergelijken in de range boven de 2.000 euro althans.
Eigen geometrie ontwerpen is leuk, maar maakt dat een fiets per definitie beter?
Donkervoort heeft een eigen fiets laten maken/spuiten en opbouwen. Extreem duur, super merkbeleving (voor eigenaren van dat automerk), maar toch geen a merk fiets?
Ergo, je hebt a merken en b merken en misschien c merken. Maar de grenzen trek je zelf en de argumenten die je daarbij gebruikt zijn voor eigen rekening.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Als je je powermeter aan je Garmin-unit koppelt moet dat geen probleem zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Volgens mij is het andersom. Je vraagt een A-merk prijs, je geeft een hoop uit aan marketing en dan ben je vanzelf een A-merk. Als genoeg klanten dat met je eens zijn, dan overleef je en anders niet.MarkVeenstra schreef: ↑03 mei 2020 21:59
Ergo, je hebt a merken en b merken en misschien c merken. Maar de grenzen trek je zelf en de argumenten die je daarbij gebruikt zijn voor eigen rekening.
De enige uitzonderingen hierop in de fietsindustrie zijn wat mij betreft de stickermerken.
Campagnolo Ultra Dork
Goedemorgen allemaal,
Eerst maar de domme vraag: Hoe verwijder je een pompslangetje van een mini pomp zonder druk te verliezen of je ventiel kapot te trekken?
Afgelopen weekend reed ik voor het eerst dit jaar lek. Verkoper van mijn nieuwe fiets had me schwalbe extra light binnenbanden aangeraden. Ok, na ongeveer 1000 km eerste lek. Kan gebeuren. Wel kapot gescheurd bij ventiel en twijfel over duurzaamheid van dit product. Echter, waar het om gaat, ik moest hem dus vervangen. Probleem 1 was dat ik het slangetje van mijn pomp niet los kreeg. Toen het bloed op mijn vingers stond uiteindelijk gelukt met mijn kies. Au! Maar, ik kon gelukkig verder. Ik draai het slangetje op mijn ventiel en pomp de band flink op. Zat denk ik op ongeveer 6 a 7 bar. Ik draai het slangetje los en bam, ventiel in twee stukken en band leeg. Daarna heb ik hem maar opgepompt zonder vast te draaien en hield met 1 hand de slang op het ventiel en de slang/pomp vast. Nou dat is dus geen succes. Ik drukte mijn ventiel krom en ben met een half zachte band maar gestopt en heb de laatste 20 km rustig naar huis gefietst.
Toen ik thuis aangekomen na een lekkere douche de irritaties van me af had gespoeld ben ik op internet opzoek gegaan naar andere binnenbandjes. Ik kwam uit bij de Michelin airstop A1. Iemand schreef daarover dat er geen schroefdraad op het ventiel zit en dat daardoor het probleem van in twee stukken trekken wordt voorkomen. Nu denk ik dat je het slangetje vast draait op het schroefdraad van het dopje, maar zou het kunnen dat dit ventiel uit 1 stuk bestaat en dat je daardoor deze niet in twee stukken kunt trekken?
En als dat zo is, dan ben ik ook benieuwd hoe je de slang het best weer los kunt draaien zonder daarbij veel druk te verliezen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen?
Groet, Bartaspin
Eerst maar de domme vraag: Hoe verwijder je een pompslangetje van een mini pomp zonder druk te verliezen of je ventiel kapot te trekken?
Afgelopen weekend reed ik voor het eerst dit jaar lek. Verkoper van mijn nieuwe fiets had me schwalbe extra light binnenbanden aangeraden. Ok, na ongeveer 1000 km eerste lek. Kan gebeuren. Wel kapot gescheurd bij ventiel en twijfel over duurzaamheid van dit product. Echter, waar het om gaat, ik moest hem dus vervangen. Probleem 1 was dat ik het slangetje van mijn pomp niet los kreeg. Toen het bloed op mijn vingers stond uiteindelijk gelukt met mijn kies. Au! Maar, ik kon gelukkig verder. Ik draai het slangetje op mijn ventiel en pomp de band flink op. Zat denk ik op ongeveer 6 a 7 bar. Ik draai het slangetje los en bam, ventiel in twee stukken en band leeg. Daarna heb ik hem maar opgepompt zonder vast te draaien en hield met 1 hand de slang op het ventiel en de slang/pomp vast. Nou dat is dus geen succes. Ik drukte mijn ventiel krom en ben met een half zachte band maar gestopt en heb de laatste 20 km rustig naar huis gefietst.
Toen ik thuis aangekomen na een lekkere douche de irritaties van me af had gespoeld ben ik op internet opzoek gegaan naar andere binnenbandjes. Ik kwam uit bij de Michelin airstop A1. Iemand schreef daarover dat er geen schroefdraad op het ventiel zit en dat daardoor het probleem van in twee stukken trekken wordt voorkomen. Nu denk ik dat je het slangetje vast draait op het schroefdraad van het dopje, maar zou het kunnen dat dit ventiel uit 1 stuk bestaat en dat je daardoor deze niet in twee stukken kunt trekken?
En als dat zo is, dan ben ik ook benieuwd hoe je de slang het best weer los kunt draaien zonder daarbij veel druk te verliezen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen?
Groet, Bartaspin
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
"een mini-pomp"...... welke?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
1e les bij nieuwe binnenbandjes met verwijderbare kern: Met een tangetje de kern goed vastdraaien voordat ie als reservebandje in je tasje gaat.
Geldt uiteraard ook voor de bandjes die al op je velgen zitten.
Voorkomt dat je de kern eruitdraait wanneer je dat slangetje op je ventiel draait.
2 Gebruik Co2 patronen, gaat sneller en voorkomt lamme arm bij het pompen....
Geldt uiteraard ook voor de bandjes die al op je velgen zitten.
Voorkomt dat je de kern eruitdraait wanneer je dat slangetje op je ventiel draait.
2 Gebruik Co2 patronen, gaat sneller en voorkomt lamme arm bij het pompen....