Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
-
- Forum-lid
Misschien moet er wat meer naar Zweden worden gekeken. Daar hebben ze nu bijna groepsimmuniteit.
Opschalen naar 100 personen staat ook al in de planning toch?SiO2 schreef: ↑06 mei 2020 21:16Tja, vrij droevig wat mij betreft. Zolang de Jiskefet-achtige "1,5m-samenleving" terug blijft komen schiet het natuurlijk niet op. Wat heb je als bioscoop, theater of restaurant nou aan max 30 gasten. Dan blijf je verlies draaien. En het lijkt er dus op dat ze dit vol houden tot er een vaccin is, wat misschien wel 1,5 jaar kan duren. Of wellicht nog langer. Maar goed, dan weten we in ieder geval zeker dat er geen horeca, geen cultuursector en geen evenementenbranche meer is. Dus dan hoeven we ons daar ook niet meer druk over te maken.daniel1975 schreef: ↑06 mei 2020 19:46 Mijn conclusie: halfwas versoepelingen waar volop vragen open liggen
- Max 30 personen in een restaurant; de ene toko dan aardig vol, de andere grotere 3/4 leeg
- geen info over zwembaden, zelfs niet voor zwemles of sport
- campings pas 1 juli sanitair open; waarom mag dat in de Praxis/Intratuin/etc wel gewoon open zijn?
Uiteraard blij wel met de versoepeling!
Vakantie in eigen land lijkt sowiso min of meer een zekerheidje nu.
Ik heb mijn zoontje van 8, die ook meekeek, wel uit moet leggen wat sexwerkers zijn. Na de uitleg begreep hij wel waarom die niet per direct weer op mogen starten.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Dat lijkt mij sterk. Ik hoorde het bericht ook. Er zou in de regio Stockholm bij 40% corona zijn geconstateerd. Als dat zo is, zouden er toch veel meer IC opnames en doden moeten zijn gevallen?velopierre schreef: ↑06 mei 2020 21:31 Misschien moet er wat meer naar Zweden worden gekeken. Daar hebben ze nu bijna groepsimmuniteit.
Mij verbaast het in ieder geval, en ik zie dit bericht ook nergens bevestigd.
Hmmm, dat zou mij ook verbazen. Anderzijds is het wel zo dat mensen in het ene land/gebied veel zieker lijken te worden dan op andere plekken. Zie alleen al het verschil tussen het westen en oosten van Brabant. Dus ik zou mij best voor kunnen stellen dat in sommige landen het aantal IC opnames en doden een kleiner percentage van het totaal aantal besmettingen is. Ik weet ook niet hoe het met de luchtvervuiling in Zweden is gesteld.robbebopper schreef: ↑06 mei 2020 21:36Dat lijkt mij sterk. Ik hoorde het bericht ook. Er zou in de regio Stockholm bij 40% corona zijn geconstateerd. Als dat zo is, zouden er toch veel meer IC opnames en doden moeten zijn gevallen?velopierre schreef: ↑06 mei 2020 21:31 Misschien moet er wat meer naar Zweden worden gekeken. Daar hebben ze nu bijna groepsimmuniteit.
-
- Forum-lid
Ik heb wel ergens gelezen dat er in Zweden relatief veel doden zijn gevallen per zoveel inwoners. Dus het heeft wel een prijs. Vooral voor de ouderen. Aan de andere kant dat virus zijn we zomaar niet kwijt. En misschien vlakt de curve ook wel af omdat het mooier weer is geworden net zoals dat met een griepepidemie meestal gebeurt. Hoe intelligent is zo’n lockdown dan nog.
Daar denken ze na, oudere en zwakkeren beschermen ( in lockdown) de rest gewoon naar buiten.robbebopper schreef: ↑06 mei 2020 21:36Dat lijkt mij sterk. Ik hoorde het bericht ook. Er zou in de regio Stockholm bij 40% corona zijn geconstateerd. Als dat zo is, zouden er toch veel meer IC opnames en doden moeten zijn gevallen?velopierre schreef: ↑06 mei 2020 21:31 Misschien moet er wat meer naar Zweden worden gekeken. Daar hebben ze nu bijna groepsimmuniteit.
Ps
https://21stcenturywire.com/2020/05/01/ ... wn-policy/
Daar zou ik nog zo zeker niet van zijn.velopierre schreef: ↑06 mei 2020 21:31 Misschien moet er wat meer naar Zweden worden gekeken. Daar hebben ze nu bijna groepsimmuniteit.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/06 ... te-leggen/
Hoe je het nu draait of keert, zolang er geen vaccin is, is het aan ons allemaal om ons om ermee te leren leven. Dus gaan we moeten leren leven met een mondmasker, veel handhygiëne, en vooral de anderhalve meter maatregel. En dat laatste zal niet evident zijn. We zijn het immers gewoon om onze weg te gaan. Bovendien zijn we het gewoon om met zijn alleen dicht bij elkaar te zijn. Niet alleen op café of restaurant, of een concert/festival, maar ook thuis of in de buurt.
Je kan als overheid allerhande drastische en minder drastische maatregelen opleggen, op een keer zal de bevolking zelf wat discipline moeten aan boord leggen. En daar wring het schoentje. In het begin zal men wel voorzichtig zijn, maar na een tijdje komen oude gewoontes terug boven.
Dat het zeker nog niet voorbij is, hebben we gisteren op spoed aan den lijve ondervonden. Een (hopelijk korte) opflakkering van patiënten (en opnames).
Je kan als overheid allerhande drastische en minder drastische maatregelen opleggen, op een keer zal de bevolking zelf wat discipline moeten aan boord leggen. En daar wring het schoentje. In het begin zal men wel voorzichtig zijn, maar na een tijdje komen oude gewoontes terug boven.
Dat het zeker nog niet voorbij is, hebben we gisteren op spoed aan den lijve ondervonden. Een (hopelijk korte) opflakkering van patiënten (en opnames).
Misschien heb ik het onder de berichten onder dit topic over corona gemist.
Maar hoe fietsen we tijdens de corona maatregelen? Dat is voor mij een belangrijke vraag.
De officiële richtlijnen blijven voor ons als racefietsers hetzelfde en geven nogal een grote speelruimte. Van ‘blijf thuis’ naar ‘rij solo’ of ‘met maximaal twee’.
Gelukkig hebben wij in onze trainingsgroep Maartje Dijkstra, racefietster en arts-onderzoeker infectieziekten GGD Amsterdam en Amsterdam UMC. Zij zegt: Rij solo of met een huisgenoot. Rij niet in een groep of met iemand uit een ander huishouden.
Als je met een andere racefietser een paar uur rijdt heb je hetzelfde besmettingsrisico als wanneer je in eenzelfde huishouden leeft. Het inhalen of passeren duurt zo kort dan het besmettingsrisico heel erg klein is.
Ik ben benieuwd:
– Hoe doen jullie dat zelf met “rij solo of met een huisgenoot’?
– Wat zijn jullie waarnemingen hoe andere racefietsers dat doen?
– Hoe combineren jullie het sociale contact met het fietsen?
Allerlei mensen bedenken vormen van Cycling Apart Together. Via Zwift of via trainingsprogramma’s of zelfs tijdritten die individueel gereden worden, met heel veel communicatie via Strava en/of whatssapp groepen. Of het gescheiden fietsen en stilstaand praten langs de kant van de weg enzovoorts.
Theo Heuzen, slimmerfietsen.nl
Maar hoe fietsen we tijdens de corona maatregelen? Dat is voor mij een belangrijke vraag.
De officiële richtlijnen blijven voor ons als racefietsers hetzelfde en geven nogal een grote speelruimte. Van ‘blijf thuis’ naar ‘rij solo’ of ‘met maximaal twee’.
Gelukkig hebben wij in onze trainingsgroep Maartje Dijkstra, racefietster en arts-onderzoeker infectieziekten GGD Amsterdam en Amsterdam UMC. Zij zegt: Rij solo of met een huisgenoot. Rij niet in een groep of met iemand uit een ander huishouden.
Als je met een andere racefietser een paar uur rijdt heb je hetzelfde besmettingsrisico als wanneer je in eenzelfde huishouden leeft. Het inhalen of passeren duurt zo kort dan het besmettingsrisico heel erg klein is.
Ik ben benieuwd:
– Hoe doen jullie dat zelf met “rij solo of met een huisgenoot’?
– Wat zijn jullie waarnemingen hoe andere racefietsers dat doen?
– Hoe combineren jullie het sociale contact met het fietsen?
Allerlei mensen bedenken vormen van Cycling Apart Together. Via Zwift of via trainingsprogramma’s of zelfs tijdritten die individueel gereden worden, met heel veel communicatie via Strava en/of whatssapp groepen. Of het gescheiden fietsen en stilstaand praten langs de kant van de weg enzovoorts.
Theo Heuzen, slimmerfietsen.nl
TheoH
Ik fiets zelf vrijwel altijd solo, maar dat deed ik vóór corona ook al.
Je ziet nu weer heel veel duo's en ook de trio's zijn aan de terugkeer bezig.
Je ziet nu weer heel veel duo's en ook de trio's zijn aan de terugkeer bezig.