ypuh schreef: ↑07 mei 2020 11:25
vermeulen schreef: ↑07 mei 2020 10:46De enige uitweg die ik geloofwaardig vind is pappen en nat houden totdat een vaccin of medicijn beschikbaar is. Het draait dan allemaal om besmettingshaarden vroeg op te sporen en in te dammen. Daarvoor is de discipline nodig om bij klachten echt thuis te blijven, ook als dat betekent dat je in financiele nood komt.
Lekker makkelijk praten. Iemand de financiële nood induwen om 0.0017% van de Nederlandse bevolking te sparen.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, wellicht kan er ook steun vanuit de overheid komen voor kleine ondernemers die nu vaker thuis moeten blijven wegens verkoudheidsklachten?
Lijkt me heel wat beter dan dit:
Ik zou er ook geen moeite mee hebben als ze gewoon alles geforceerd open gooien (eigen verantwoordelijkheid). 3 weken even afzien, de bezem door de risicogroep en dan het normale leven weer oppakken. Waar ik juist tegen ben is zonder uitzicht, blind zijn voor de gevolgen en vasthouden aan het streven dat iedereen hier levend uitkomt. Dan durf je de realiteit gewoon niet te accepteren en maak je in feite geen beslissing (met alle gevolgen van dien).
De bezem door de risicogroep klinkt mij in ieder geval erg akelig in de oren; zeg maar een beetje richting genocide.
Oudere mensen aan hun lot overlaten is gelukkig niet de manier waarop we dingen doen in Nederland.
En dit:
Er overlijden naar mijn weten nog altijd meer mensen in het verkeer, aan hart en vaat ziekten, obesitas, roken, stikstof, klimaatverandering etc. Daar zitten ook jonge en gezonde mensen tussen.
Pleit toch juist voor de maatregelen? Het werk, en daarom vallen er niet extreem veel slachtoffers.
Een beetje alsof je fornuis in de fik gaat, waarna je sprinkler systeem aanslaat en het vuur dooft, en dan achteraf zeggen: Die sprinklers zijn nergens goed voor, want ik heb een brandje gehad en dat viel heel erg mee.