Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Wel apart om te zien wat volgens Garmin effecten van een wereldwijde pandemie op een actieve levensstijl zijn
https://www.garmin.com/nl-NL/blog/effec ... 2C%2013590
Helaas geen gegevens van Nederland in de grafieken
https://www.garmin.com/nl-NL/blog/effec ... 2C%2013590
Helaas geen gegevens van Nederland in de grafieken
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Waarom zouden we niet alles open kunnen gooien zoals het was?hopjes schreef: ↑07 mei 2020 15:30Wat kan men anders? Het is afwachten hoe het virus zich gedraagd en hoeveel mensen er besmet worden danwel IC-bezetting. Ik ben het volledig met je eens dat er veel niet duidelijk is. Maar het is een feit dat men die lockdown zat is maar dat we niet alles open kunnen gooien zoals het was.daniel1975 schreef: ↑07 mei 2020 15:18 Hoe meer ik er vandaag over nadenk en hoor, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik naar een schertsvertoning heb zitten kijken gisteren.
1 juni de horeca open; vaniddag zit Van Dissel ijskoud te vertellen dat dat helemaal nog niet zeker is en dat dat nog niet onderbouwd is.
Gister werd om het goede gevoel vast te houden ook even niet verteld dat alle grote evenementen worden verboden tot er een vaccin is.
Zwembaden open: ja leuk, alleen voor gecontroleerd baantjes zwemmen met een minimale bezetting. Dus nog geen zwembad voor de kinderen als het warm wordt, iedereen lekker naar het strand. Oh wacht, daar wordt het dan te druk, dus gaan we weer afsluiten....
Sporten met 10 m/v mag, maar op 1.5m afstand. Met z'n 2-en NAAST elkaar is IMHO minder "gevaarlijk" dan met 10 man ACHTER elkaar. En gaat een BOA die met het verkeerde been uit bed is gestapt dan met een meetlintje controleren?
Die anderhalve meter regel hangt als een zwaard van damocles boven ELKE versoepeling die gemeld wordt.
Het hele beleid lijkt het meest op net zo lang burgertjes pesten tot er voldoende draagvlak is om de 70+ ballast overboord te kiepen en weer z.s.m. door te gaan met het normale leven.
Vooral het met alle winden mee waaien is opvallend. Het zou zomaar eens kunnen dat de mensen die nu pal achter Rutte en zijn beleid staan nog bedrogen uit gaan komen.
Een anderhalvemetersamenleving tot er een vaccin is, lijkt mij in ieder geval niet houdbaar, tenzij dat vaccin heel snel komt. Een kudde gnoes of een school vissen lukt het ook niet om langdurig anderhalve meter afstand te bewaren en in feite zijn wij niet anders.
Vooral het met alle winden mee waaien is opvallend. Het zou zomaar eens kunnen dat de mensen die nu pal achter Rutte en zijn beleid staan nog bedrogen uit gaan komen.
Een anderhalvemetersamenleving tot er een vaccin is, lijkt mij in ieder geval niet houdbaar, tenzij dat vaccin heel snel komt. Een kudde gnoes of een school vissen lukt het ook niet om langdurig anderhalve meter afstand te bewaren en in feite zijn wij niet anders.
Campagnolo Ultra Dork
Omdat er nog steeds een virus is en geen vaccin. Het is makkelijker om alles gecontroleerd/gefaseerd weer te openen en eventueel weer te sluiten als blijkt dat er toch weer ineens meer slachtoffers vallen. Veel is nog onbekend, ook in italie, azie enz. Ook in singapore/zuid-korea niet, echter hebben zij wel meer ervaring met een epidimie... Lees; mensen daar realiseren zich dat er WEER een epidimie is en willen zij niet direct weer de risico's opzoeken (andere cultuur/gezonder?!).
Bedrijven zitten ook totaal niet te wachten dat nu ineens alles weer open moet maar er een kans is dat het over 6 weken weer dicht moet.
Van mij mag alles open, echter realiseer ik me dat dat te opportunistisch is. Overigens moeten we ook niet doen alsof er nu niets kan, ik ken niemand die een bekeuring heeft gehad.
Jij kunt gewoon bij jou in de tuin gaan zitten met 10 man en als jij geen overlast veroorzaakt denk ik niet dat jij een bekeuring krijgt. Overlastgevers worden aangepakt, tja, waarom ook niet!?
Wat bedoel je nu precies? Jij denkt dat er te weinig draagvlak is om het normale leven weer op te pakken. Er zit niemand te wachten op een anderhalvemetersamenleving denk ik. Maar wat is het alternatief??Ernie C. schreef: ↑07 mei 2020 15:49 Het hele beleid lijkt het meest op net zo lang burgertjes pesten tot er voldoende draagvlak is om de 70+ ballast overboord te kiepen en weer z.s.m. door te gaan met het normale leven.
Rutte gaat iig af op wetenschap/experts. Godzijdank hebben we begin maart niet de adviezen van wilders/baudet/lockdown opgevolgd. Dan de linkerkant... schreeuwen dat er bezuinigd is, ziekenhuizen gesloten, dat het ook ligt aan de grote varkenstallen in brabant en aan de co2/stikstof. Alsof de nederlanders graag meer zorgpremie wilden betalen of meer belasting. Alsof de mensen die verantwoordelijk zijn voor de zorg(inkoop) enz niet blij zijn dat de onrendabele ziekenhuizen gesloten werden.
Het wijzen naar zweden, godvergeten afstandelijk en kil, veel minder inwoners per kilometer, geen kussen/knuffels/handjes. Het verwijzen naar china, waar je lang niet alles van hoort en waar mensen opgesloten werden. Het verwijzen naar zuid-korea waar een totaal andere cultuur is, met camera's, controles. Wat denk je waarom de bitcoin daar destijds zo belangrijk was.
Op de achtergrond staat bij mij het kamerdebat aan en dominee Rutte begint te preken.
Hij heeft het over een bezoek vanochtend aan een jong persoon in de kracht van zijn leven die getroffen is door corona. De patiënt is aan de beterende hand maar moet weer opnieuw leren lopen, heeft een verhoogde hartslag en een saturatie die te laag is.
Dan komt de preek, "denk niet dat als je jong bent dat je onschendbaar bent".
Het Calvinisme is weer helemaal terug van niet weggeweest.
En wat is dat toch dat mensen Rutte niet zien voor wat hij is, een demagoog.
Hij heeft het over een bezoek vanochtend aan een jong persoon in de kracht van zijn leven die getroffen is door corona. De patiënt is aan de beterende hand maar moet weer opnieuw leren lopen, heeft een verhoogde hartslag en een saturatie die te laag is.
Dan komt de preek, "denk niet dat als je jong bent dat je onschendbaar bent".
Het Calvinisme is weer helemaal terug van niet weggeweest.
En wat is dat toch dat mensen Rutte niet zien voor wat hij is, een demagoog.
Het gaat niet om de mensen die besmet raken... het gaat om de besmette mensen die zorg nodig hebben!
Ik ken gezonde mensen die corona gehad hebben, de een heel ziek en de andere bijna niets. Ik wil het ook best krijgen, mits ik maar wel een klein beetje ziek word en niet na 6 weken nog last van luchtwegen. Kun jij dat regelen voor me.
Ken je het verhaal van die gozer van redbull die zn formule 1 team wilde infecteren met corona...
[/quote]
Het liefst had ik die mogelijkheid gehad vóórdat ze vanuit de EU 450 miljoen naar Marokko overmaakten en nu weer 4 miljard naar KLM terwijl het MKB, ZZP'ers en de pensioenfondsen zware verliezen lijden.
[/quote]
Tja verdeelsleutel regeltje van de EU en maar afvragen waarom er minder draagvlak.
Steun geld voor een dictatuur waar de lokale bevolking 0,0 van ziet en het Geld is rechtstreeks in de zakken van de verkeerden gaat.
Autoriteiten lopen allen tegen te werken,tegen het treiteren aan. laten ze eerst de kansloze asielzoekers maar eens terug nemen.
Het liefst had ik die mogelijkheid gehad vóórdat ze vanuit de EU 450 miljoen naar Marokko overmaakten en nu weer 4 miljard naar KLM terwijl het MKB, ZZP'ers en de pensioenfondsen zware verliezen lijden.
[/quote]
Tja verdeelsleutel regeltje van de EU en maar afvragen waarom er minder draagvlak.
Steun geld voor een dictatuur waar de lokale bevolking 0,0 van ziet en het Geld is rechtstreeks in de zakken van de verkeerden gaat.
Autoriteiten lopen allen tegen te werken,tegen het treiteren aan. laten ze eerst de kansloze asielzoekers maar eens terug nemen.
-
- Forum-lid HC
*Zucht*
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 08 mei 2020 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De kans dat je als gezond persoon <70 jaar ernstig ziek wordt van een corona-infectie is zeer klein, maar inderdaad niet nul. Dat geldt overigens ook voor een gewone griep, daarmee belanden ook gezonde mensen (ook kinderen) op de IC. Ik zou de gok wel aandurven, alle statistieken zijn in mijn voordeel. En dat geldt voor de grote meerderheid van de Nederlanders.hopjes schreef: ↑07 mei 2020 16:12Het gaat niet om de mensen die besmet raken... het gaat om de besmette mensen die zorg nodig hebben!
Ik ken gezonde mensen die corona gehad hebben, de een heel ziek en de andere bijna niets. Ik wil het ook best krijgen, mits ik maar wel een klein beetje ziek word en niet na 6 weken nog last van luchtwegen. Kun jij dat regelen voor me.
Ken je het verhaal van die gozer van redbull die zn formule 1 team wilde infecteren met corona...