![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Ik realiseer mij ook dat we niet veel verder dan één flinke hoestbui in een druk etablissement verwijderd zijn geweest van die overstroming van de IC capaciteit. De maatregelen zoals ze in eerste instantie genomen zijn, waren dus hard nodig. Niet alleen om die ruimte op de ic's te creëren maar ook om mensen er van bewust te maken dat er een ander tijdperk is aangebroken.
Veel van de maatregelen zijn gelukkig tijdelijk en die mogen van mij z s.m. opgeheven worden. Ik ga er vanuit dat het merendeel de ernst van de situatie wel doorheeft.
Andere dingen zullen waarschijnlijk voorgoed veranderen. In je hand niezen, handen schudden, in een druk zaaltje dansen, springen en hossen, ziek naar het werk gaan en noem maar op, zijn allemaal zaken waar veel mensen geen trek meer in zullen hebben.
Ik verwacht eigenlijk dat dat voldoende zal zijn om toekomstige uitbraken van dergelijke virussen minder heftig te maken. Ook denk ik dat dat voldoende moet zijn om de huidige situatie het hoofd te bieden.
Daarbij zal z.s.m. ook de IC capaciteit groter moeten worden en eigenlijk zouden er een soort zorgreservisten moeten komen.