Canyon
Vrijdag men Canyon dan al mogen ontvangen! Hieronder foto.
Ik ben er zeeeeer blij mee.
De wielen die er oorspronkelijk bij waren ga ik nog verkopen. De ffwd's zijn ook meteen goedgekeurd.
Ritje van 100km meteen gedaan en nergens last van, alles voelde en zat goed! Zin in meer km's!
Ik ben er zeeeeer blij mee.
De wielen die er oorspronkelijk bij waren ga ik nog verkopen. De ffwd's zijn ook meteen goedgekeurd.
Ritje van 100km meteen gedaan en nergens last van, alles voelde en zat goed! Zin in meer km's!
Laatst gewijzigd door bartd op 11 mei 2020 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ook wat aan het rondkijken en bij mij staat de Ultimate 7 sl of de Endurance 7 op de shortlist.
Hoe gaat dat bij Canyon. Je kunt geen wielen upgraden volgens mij toch? Of de cockpit?
En je krijgt een bouwpakket, maar wat moet je zelf allemaal nog monteren dan?
Hoe gaat dat bij Canyon. Je kunt geen wielen upgraden volgens mij toch? Of de cockpit?
En je krijgt een bouwpakket, maar wat moet je zelf allemaal nog monteren dan?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!
Je moet enkel voorwiel, zadel en stuur installeren. Dat lukt zelfs mij nog net dus dat komt wel goed.
Verder denk ik niet dat je wielen of cockpit kan wijzigen...
Verder verschillen de endurace en ultimate van zithouding wel wat... Dus let daar ook zeker op wat je past.
Verder denk ik niet dat je wielen of cockpit kan wijzigen...
Verder verschillen de endurace en ultimate van zithouding wel wat... Dus let daar ook zeker op wat je past.
Nice, ik heb dezelfde. De wielen die erbij zitten zijn wel echt goeie wielen.. Ik zou die niet direct weg doen. Ik heb de mijne op mijn winterfiets gezet.bartd schreef: ↑09 mei 2020 13:55 Vrijdag men Canyon dan al mogen ontvangen! Hieronder foto.
Ik ben er zeeeeer blij mee.
De wielen die er oorspronkelijk bij waren ga ik nog verkopen. De ffwd's zijn ook meteen goedgekeurd.
Ritje van 100km meteen gedaan en nergens last van, alles voelde en zat goed! Zin in meer km's!
https://ibb.co/vvft4ZX
Ik heb de Ultimate CF SL 8,0 besteld met de dt swiss p 1800 spline db-wielen. Kan een andere gebruiker bevestigen dat je daar ook een conversie-kit bij krijgt om die gebruiken op een schijfremfiets met QR? Ik zou ze idealiter op mijn winterfiets gebruiken en die heeft nog geen thru-axles.
Afhankelijk van de website en webshop kan je die wielen wél ombouwen of niet. Ik weet het niet meer.
Afhankelijk van de website en webshop kan je die wielen wél ombouwen of niet. Ik weet het niet meer.
Wat een levertijden overigens zeg...
Zit nu serieus te kijken omdat het toch wel erg goede bang-for-bucks lijkt te zijn.... Maar die levertijd.... In de tussentijd kan ik dan niet serieus fietsen... Dat zou voor mij best nog wel eens van invloed kunnen zijn op mijn keuze voor Canyon of niet....
Nog een mening gevraagd hier. Ik heb een budget van € 2.000 (evt kan € 2.099 ook uiteraard). Ik zit nu te kijken naar de Ultimate of de Endurace-series. Neig meer naar de Endurace ivm de comfortabelere geometrie en ik nog een beginner ben. Er gaan hoe dan ook een ligstuurtje op voor mijn (triatlon)wedstrijden.
Nu zit ik met nog twee keuzes:
- Carbon of aluminium; wat zouden jullie adviseren en waarom? Welk frame is stijver en dus minder krachtsverlies in geval van TT/triatlon?
- Schijfrem of velgrem; wat zouden jullie adviseren en waarom?
Budget technisch kan ik beide geval voor de duurste optie kiezen. Maar ik kan ook voor de €1199 kostende Endurace AL 7 gaan en dan € 800 in mijn zak houden of in een snellere wielset steken. Aan de andere kant reken ik af via werkgever en kost alles mij netto ongeveer maar de helft. Heel veel goedkoper "upgraden" naar carbon en schijfremmen ga je niet vinden....
Zit nu serieus te kijken omdat het toch wel erg goede bang-for-bucks lijkt te zijn.... Maar die levertijd.... In de tussentijd kan ik dan niet serieus fietsen... Dat zou voor mij best nog wel eens van invloed kunnen zijn op mijn keuze voor Canyon of niet....
Nog een mening gevraagd hier. Ik heb een budget van € 2.000 (evt kan € 2.099 ook uiteraard). Ik zit nu te kijken naar de Ultimate of de Endurace-series. Neig meer naar de Endurace ivm de comfortabelere geometrie en ik nog een beginner ben. Er gaan hoe dan ook een ligstuurtje op voor mijn (triatlon)wedstrijden.
Nu zit ik met nog twee keuzes:
- Carbon of aluminium; wat zouden jullie adviseren en waarom? Welk frame is stijver en dus minder krachtsverlies in geval van TT/triatlon?
- Schijfrem of velgrem; wat zouden jullie adviseren en waarom?
Budget technisch kan ik beide geval voor de duurste optie kiezen. Maar ik kan ook voor de €1199 kostende Endurace AL 7 gaan en dan € 800 in mijn zak houden of in een snellere wielset steken. Aan de andere kant reken ik af via werkgever en kost alles mij netto ongeveer maar de helft. Heel veel goedkoper "upgraden" naar carbon en schijfremmen ga je niet vinden....
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!
Alu frame, 105 groep velgrem met eventueel nog hoge wielen via MP en alu remrand is voor een beginner op een vlakke Triathlon goed genoeg.sanger schreef: ↑10 mei 2020 16:28 Wat een levertijden overigens zeg...
Nu zit ik met nog twee keuzes:
- Carbon of aluminium; wat zouden jullie adviseren en waarom? Welk frame is stijver en dus minder krachtsverlies in geval van TT/triatlon?
- Schijfrem of velgrem; wat zouden jullie adviseren en waarom?
Budget technisch kan ik beide geval voor de duurste optie kiezen. Maar ik kan ook voor de €1199 kostende Endurace AL 7 gaan en dan € 800 in mijn zak houden of in een snellere wielset steken. Aan de andere kant reken ik af via werkgever en kost alles mij netto ongeveer maar de helft. Heel veel goedkoper "upgraden" naar carbon en schijfremmen ga je niet vinden....
Het verschil in stijfheid tussen alu of carbon is voor TT of triathlon ook niet zo interessant. Je hoeft niet elke bocht vol aan te zetten.
Aërodynamica wel. Maar als beginner kun je waarschijnlijk nu nog het meeste winnen op de training.
Je kunt beter voor die 800€ (Of iets minder) nog een goede fietstrainer (tacx*) kopen. Zodat je in de winter niet buiten hoeft te trainen. Dan heb je helemaal geen schijfremmen nodig.
Als je met een ligstuur gaat zitten hoef je geen comfortabele geometrie te nemen.
Edit: *of een ander merk trainer.
Wanneer is carbon dan wel interessant? Ik las juist dat door de stijfheid van carbon de input van kracht meer output levert?
Een Tacx heb ik overigens al, en ik weet niet of die geschikt is voor schijfremmen. Dat speelt ook wel een beetje mee.
Als ik jouw advies dus goed begrijp komt het op de Endurace AL 7.0 uit? Dat is dan wel de comforatabele geometrie want de Ultimate is er alleen in carbon.
Een Tacx heb ik overigens al, en ik weet niet of die geschikt is voor schijfremmen. Dat speelt ook wel een beetje mee.
Als ik jouw advies dus goed begrijp komt het op de Endurace AL 7.0 uit? Dat is dan wel de comforatabele geometrie want de Ultimate is er alleen in carbon.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!
Carbon is interessant als je een heel licht of aerodynamisch frame wilt. Dan heeft carbon als materiaal de beste stijfheid tot gewicht verhouding. Met carbon kunnen ook andere vormen gemaakt worden om het aero te krijgen.
Rationeel advies: Als je geen gram meer kunt verliezen op je lichaam of je strijd in de top mee met fysiek even sterke concurrentie dan heeft beter (lichter/aerodynamischer) materiaal pas nut. Tot die tijd is goed, goed genoeg.
Een goed alu frame zoals die canyon of het budget carbon frame de canyon SL doen niet heel veel voor elkaar onder.
Dan zou ik inderdaad de AL 7.0 (velgrem) adviseren. De cf is 300 gram lichter en €300 duurder.
Rationeel advies: Als je geen gram meer kunt verliezen op je lichaam of je strijd in de top mee met fysiek even sterke concurrentie dan heeft beter (lichter/aerodynamischer) materiaal pas nut. Tot die tijd is goed, goed genoeg.
Een goed alu frame zoals die canyon of het budget carbon frame de canyon SL doen niet heel veel voor elkaar onder.
Dan zou ik inderdaad de AL 7.0 (velgrem) adviseren. De cf is 300 gram lichter en €300 duurder.
Dat zou ik niet zo zeggen.. Ik heb een bmc teammachine in alu en een carbon canyon ultimate. Die ultimate is echt 10x comfortabeler dan die bmc. (en die laatste is toch ook geen cheap alu fietsje).
Die fiets voelt ook totaal anders aan door het verschil in gewicht. Had er vandaag nog eens mee gereden en gisteren met mijn canyon. Vooral bij het recht staan op de trappers is dat een compleet ander gevoel.
Nu de bmc heeft wel nog de oude 105 groep en canyon de nieuwe ultegra. In gewicht scheelt dat ook nog eens. Maar het totaal verschil in gewicht met alles er op en er aan is toch bijna 3kg.
Die fiets voelt ook totaal anders aan door het verschil in gewicht. Had er vandaag nog eens mee gereden en gisteren met mijn canyon. Vooral bij het recht staan op de trappers is dat een compleet ander gevoel.
Nu de bmc heeft wel nog de oude 105 groep en canyon de nieuwe ultegra. In gewicht scheelt dat ook nog eens. Maar het totaal verschil in gewicht met alles er op en er aan is toch bijna 3kg.