nieuwe bandjes
Hoi hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, vooral meegelezen maar nu toch een vraagje:
Gisteren bij een ritje gemerkt dat er een bobbel in m'n voorband zit. Thuis heb ik geprobeerd deze eruit te halen door de binnen- en buitenband opnieuw te plaatsen maar helaas.. Bij inspectie van de band aan de binnenzijde zie ik verscheidene scheurtjes en voelt die plek zwakker aan.
Conclusie: tijd voor nieuwe bandjes vrees ik (het loopvlak is ook al bijna kaal )
Nu heb ik Continental Ultra sport (1) erop zitten, in maat 700 x 23. Bij navraag bij een medefietser zou ik op m'n velgen ook 25mm banden kunnen monteren (ruimte genoeg aan vork).
Wie kan me een setje degelijke bandjes aanraden in 25mm? Ik ben een beginner, fiets ongeveer 100km/week (bedoeling is wel dat dit toeneemt). Rijden doe ik vooral op de weg (vaak in mindere staat hier in België) maar soms kruipt er al eens een stukje grind of bosweg tussen.
Zelf vind ik de Continental Ultra sport III, de Grand Prix of de Michelin Pro4 Endurance of Service Course.
Iemand ervaring met deze bandjes? Of kies ik liever voor iets anders? Ik denk dat een budget van een 50-60eur voor 2 bandjes wel ok is?
Ik ben nieuw op dit forum, vooral meegelezen maar nu toch een vraagje:
Gisteren bij een ritje gemerkt dat er een bobbel in m'n voorband zit. Thuis heb ik geprobeerd deze eruit te halen door de binnen- en buitenband opnieuw te plaatsen maar helaas.. Bij inspectie van de band aan de binnenzijde zie ik verscheidene scheurtjes en voelt die plek zwakker aan.
Conclusie: tijd voor nieuwe bandjes vrees ik (het loopvlak is ook al bijna kaal )
Nu heb ik Continental Ultra sport (1) erop zitten, in maat 700 x 23. Bij navraag bij een medefietser zou ik op m'n velgen ook 25mm banden kunnen monteren (ruimte genoeg aan vork).
Wie kan me een setje degelijke bandjes aanraden in 25mm? Ik ben een beginner, fiets ongeveer 100km/week (bedoeling is wel dat dit toeneemt). Rijden doe ik vooral op de weg (vaak in mindere staat hier in België) maar soms kruipt er al eens een stukje grind of bosweg tussen.
Zelf vind ik de Continental Ultra sport III, de Grand Prix of de Michelin Pro4 Endurance of Service Course.
Iemand ervaring met deze bandjes? Of kies ik liever voor iets anders? Ik denk dat een budget van een 50-60eur voor 2 bandjes wel ok is?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een topband voor een bodemprijs is de
PANARACER RACE TYPE-A EVO 3 voor 18,49 Euro/stuk niet te kloppen.
De opvolger die weer "beter" zou zijn
PANARACER RACE TYPE-A EVO 4 voor 23,90 Euro/stuk
Alternatieven zijn
VITTORIA OPEN CORSA CX III voor 25,90 Euro/stuk
PANARACER RACE TYPE-A EVO 3 voor 18,49 Euro/stuk niet te kloppen.
De opvolger die weer "beter" zou zijn
PANARACER RACE TYPE-A EVO 4 voor 23,90 Euro/stuk
Alternatieven zijn
VITTORIA OPEN CORSA CX III voor 25,90 Euro/stuk
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik denk dat de continental gp 4000s2 of gp 5000 de beste banden zijn voor toerfietsers. Ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat: Lage rolweerstand, goede grip en toch bijna nooit lek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05 jun 2014 10:50
Conti Grand Prix is prima allround net als Schwalbe Durango en Vittoria Rubino. Wil je minder rolweerstand, dan kom je in de hogere prijsklasse. Die rijden lekkerder, maar vaak ook iets eerder lek. Op onverhard niet aan te raden(alhoewel ik dat zelf wel doe)
LOL, alsof dat de enige goede banden zijn. GP4000S2 wordt zo snel vierkant dat het gewoon niet leuk meer is, ook scheurende hielen zijn een bekend probleem bij deze band. De 5000 ben ik nu aan het testen (weliswaar tubeless versie), bevalt tot dusver goed.HarryuitHilversum schreef: ↑10 mei 2020 13:30 Ik denk dat de continental gp 4000s2 of gp 5000 de beste banden zijn voor toerfietsers. Ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat: Lage rolweerstand, goede grip en toch bijna nooit lek.
Maar er is niet zoiets als "de beste band voor toerfietsers". Alles staat of valt met je wensen en dan nóg zijn er talloze banden die zéér vergelijkbaar zijn. Bijvoorbeeld een Schwalbe One doet echt niks onder voor een GP5000. Conti fanboys roeptoeteren vaak heel hard over hun band, maar als je vraagt ze of ze wel eens wat anders geprobeerd hebben blijft het vaak lang stil.
Hoe het ook zij.... bovengenoemde banden zijn alleskunners en geen trainingsbanden en dat is, ook gezien het budget, waar de TS naar vraagt. In deze categorie zou ik de Rubino's van Vittoria adviseren. Durano's van Schwalbe vallen ook die categorie, maar daar heb ik zelf mindere ervaringen mee.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als TS een budget van 50-60 Euro aangeeft dan zijn de Conti's met minimum 34,95 Euro per stuk minimum 16 tot 40% boven budget.
Maar je hebt gelijk dat je in eerste instantie voor goed lopende banden moet gaan. Als ze dan ook nog eens lekbestendig en niet zo duur zijn is dat meegenomen.
Daarom dat ik de Panaracer's aangaf, deze banden kosten normaal >30 Euro/stuk en voor mensen waar budget een issue is een echte aanrader.
Maar je hebt gelijk dat je in eerste instantie voor goed lopende banden moet gaan. Als ze dan ook nog eens lekbestendig en niet zo duur zijn is dat meegenomen.
Daarom dat ik de Panaracer's aangaf, deze banden kosten normaal >30 Euro/stuk en voor mensen waar budget een issue is een echte aanrader.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik ga in mijn adviezen af op tests. Die zijn op bandengebied duidelijk en consistent. De conti’s gp 4000s2 en 5000 steken er bovenuit. (Wat betreft clinchers met biba) Ik ben geen conti fanboy, want koop rustig een ander merk als die betere banden maakt, maar dat doen ze dus niet.havana schreef: ↑10 mei 2020 13:46LOL, alsof dat de enige goede banden zijn. GP4000S2 wordt zo snel vierkant dat het gewoon niet leuk meer is, ook scheurende hielen zijn een bekend probleem bij deze band. De 5000 ben ik nu aan het testen (weliswaar tubeless versie), bevalt tot dusver goed.HarryuitHilversum schreef: ↑10 mei 2020 13:30 Ik denk dat de continental gp 4000s2 of gp 5000 de beste banden zijn voor toerfietsers. Ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat: Lage rolweerstand, goede grip en toch bijna nooit lek.
Maar er is niet zoiets als "de beste band voor toerfietsers". Alles staat of valt met je wensen en dan nóg zijn er talloze banden die zéér vergelijkbaar zijn. Bijvoorbeeld een Schwalbe One doet echt niks onder voor een GP5000. Conti fanboys roeptoeteren vaak heel hard over hun band, maar als je vraagt ze of ze wel eens wat anders geprobeerd hebben blijft het vaak lang stil.
Hoe het ook zij.... bovengenoemde banden zijn alleskunners en geen trainingsbanden en dat is, ook gezien het budget, waar de TS naar vraagt. In deze categorie zou ik de Rubino's van Vittoria adviseren. Durano's van Schwalbe vallen ook die categorie, maar daar heb ik zelf mindere ervaringen mee.
Het klopt wel dat ze boven budget van de TS zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05 jun 2014 10:50
Als je oude banden 622x23 zijn, moet dat probleemloos passen. Gewoon 28inch wielen, toch?
Klopt!Janwillembike schreef: ↑10 mei 2020 14:17
Als je oude banden 622x23 zijn, moet dat probleemloos passen. Gewoon 28inch wielen, toch?
Ik vind de kwaliteit van de Senso's niet constant genoeg, een bekend probleem bij Vredestein. Zitten goede series tussen maar ook series die na 3k versleten zijn. Dat is althans mijn ervaring na 3 sets Senso's (1 goede, 2 matige).