Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 mei 2020 12:54

RVV schreef: 10 mei 2020 09:20 Ik vraag me even af wie hier persoonlijk nou zoveel last van het beleid van de lokale overheden heeft gehad in deze tijd?
Persoonlijk waarnemingen (dus niet uit app groepjes oid)

Voorbeeld 1:
Bij ons in het Hitland bos hadden ze de parkeerplaatsen afgesloten.
Resultaat: wandelaars zetten nu hun auto bij de manege waar de auto's bijna opgestapeld stonden.
Mensen die hun paard kwamen verzorgen konden meermaals hun auto niet kwijt.
Maar vooral onnodig veel mensen op een kleine plek.
Wandelaar vertrokken en arriveerde nu allemaal op dezelfde plek in plaats dat dat verdeeld was. Foute keuze.

Voorbeeld 2:
Bij de Noord AA waren een paar weken geleden de Parkeerplaatsen afgesloten. Resultaat: mensen gingen hun auto's parkeren op fietspad waardoor er onnodig gevaarlijke situaties ontstonden. Foute keuze.

Voorbeeld 3:
Afgesloten fietspad in Lopikerwaard. Mensen die een route volgen worden geconfronteerd dat ze ergens niet door kunnen.
Voor de meeste van ons maakt het niks uit als je even 10km om moet fietsen. Maar mensen die een rondje frisse neus doen van 30-40km is zo'n afgezet pad lastig.
Resultaat: ophoping van mensen bij afzetting die een alternatieve route gaan zoeken.
Met elkaar gaan staan overleggen. Komt een auto aan moeten ze allemaal op elkaar in de berm.
Teveel mensen op elkaar en tevens een gevaarlijke verkeerssituatie. Foute keuze.

Voorbeeld 4:
In onze gemeente is 1 van de 2 gemeentewerven begin maart gesloten onder mom mensen doen minder. Dit terwijl er heel veel woningen in de gemeente zijn opgeleverd en dat levert veel bouwafval op.
Zeer lange wachtrijen bij de gemeentewerf die wel open was en bovenal werd verkeer wat op het industrieterrein moest zijn zwaar gehinderd. Tevens iedere middag gevaarlijke verkeerssituaties met al diverse ongelukken.

Alle vier bovenstaande maatregelen hebben geen enkele zak bijgedragen aan voorkoming verspreiding virus. Sterker met wat pech juist vergroot door onnodige veel mensen op 1 plen en vooral een aantal gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaakt.
Met daarbovenop een vermindering van draagvlak bij bevolking.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2020 12:56

Geen carnaval, geen festivals, niet hossen in een kroeg en last but not least; bewustzijn!! Liefst ook nog de kerken gesloten houden, kan prima digitaal of met max 50% bezetting.
Ik kan niet bedenken waar het nu alsnog grof mis kan gaan. Iedereen is zich er van bewust, de zorgverleners zijn alert, evenals een groot deel van de bevolking.
En volgens mij is er geen enkele case van grootschalige besmetting in de buitenlucht. Behalve voetbalstations, maar dat is wel een heel andere situatie.
Dus gewoon zsm naar een soort van normaal aub.
, Individueel denk ik dat veel mensen bereid zijn een deel van hun verworvenheden in te leveren.
Dat weet ik zo net nog niet.
Wij werken er hard voor, krijgen goed maar niet bijzonder salaris en hebben er genoeg voor geïnvesteerd (tijd, studiekosten).
Waarom zou ik dat deels in moeten leveren?
We betalen serieus veel belasting (meer dan de helft van de hoogste schijf!) daar kunnen de ECHT noodbehoevenden prima mee worden geholpen. Zolang er nog een flinke groep handophouders woont in NL die geen noodzaak hebben om aan de slag te gaan, voel ik mij totaal niet geroepen om nog meer bij te dragen.

En +1 voor GG. Ophoping op andere plaatsen agv afsluitingen. Waterbedeffect.
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2020 12:56

Ik geloof er niets van dat een deel van de mensheid hun verworvenheden in willen leveren. Als we alleen al zien hoeveel mensen moeite hebben met een jaar niet op vakantie kunnen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2020 13:05

Jans schreef: 10 mei 2020 12:56 Ik geloof er niets van dat een deel van de mensheid hun verworvenheden in willen leveren. Als we alleen al zien hoeveel mensen moeite hebben met een jaar niet op vakantie kunnen.
En waarom zou ik het in moeten leveren?
Obv welke argumentatie?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 mei 2020 13:16

Een flink deel van de Nederlanders zal de komende jaren wat materiele welvaart in moeten leveren.
Niet zo heel moeilijk te voorspellen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2020 13:29

daniel1975 schreef: 10 mei 2020 13:05
Jans schreef: 10 mei 2020 12:56 Ik geloof er niets van dat een deel van de mensheid hun verworvenheden in willen leveren. Als we alleen al zien hoeveel mensen moeite hebben met een jaar niet op vakantie kunnen.
Obv welke argumentatie?
Jouw gezinnetje heeft ongeveer 700€ uitgeleend aan de KLM. Ik denk niet dat je die ooit nog terugziet. Daar komt nog een heleboel bij wat ook betaald zal moeten worden
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2020 13:39

Nee, ja, wel, niet, veel, weinig,hoog, laag,
Alles is ondertussen de revue gepasseerd.
Nu is dit vooral een zeurtopic geworden.
Ik hoop echt dat dit topic in het fietscafé niet wordt meegenomen naar het echte café. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 10 mei 2020 13:42

daniel1975 schreef: 10 mei 2020 12:56 Geen carnaval, geen festivals, niet hossen in een kroeg en last but not least; bewustzijn!! Liefst ook nog de kerken gesloten houden, kan prima digitaal of met max 50% bezetting.
Ik kan niet bedenken waar het nu alsnog grof mis kan gaan. Iedereen is zich er van bewust, de zorgverleners zijn alert, evenals een groot deel van de bevolking.
En volgens mij is er geen enkele case van grootschalige besmetting in de buitenlucht. Behalve voetbalstations, maar dat is wel een heel andere situatie.
Internationale vrouwendag van 8 maart in Madrid wordt nog wel eens genoemd als grote verspreider.
protestmars van 120 000 vrouwen in de buitenlucht.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2020 13:47

daniel1975 schreef: 10 mei 2020 13:05
Obv welke argumentatie?
Ik was niet diegene die het verzon, ik was diegene die er vraagtekens bij zette.
Maar goed, we weten nu niet wat we ooit wel of niet in moeten leveren. Wij hebben op een andere manier al wat ingeleverd. 7 weken niet fatsoenlijk kunnen fietsen. Vanaf morgen weer de vrijheid.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2020 13:57

EmPeHa schreef: 10 mei 2020 13:42
daniel1975 schreef: 10 mei 2020 12:56 Geen carnaval, geen festivals, niet hossen in een kroeg en last but not least; bewustzijn!! Liefst ook nog de kerken gesloten houden, kan prima digitaal of met max 50% bezetting.
Internationale vrouwendag van 8 maart in Madrid wordt nog wel eens genoemd als grote verspreider.
protestmars van 120 000 vrouwen in de buitenlucht.
Zeverende vrouwen, dan gaat het wat sneller... :oops:

Maar even serieus: een protestmars waar schouder aan schouder wordt geschreeuwd en gezongen is heel wat drukker dan een gemiddeld strand op een zomerdag.
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid

senior 10 mei 2020 14:10

Na het lezen van meer dan 200 pagina's hier kom ik tot de conclusie dat de titel niet klopt. Die had moeten luiden "Hoe corona mijn leven totaal verkloot".

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 10 mei 2020 14:15

Het had moeten zijn "hoe ik denk dat Corona mijn leven totaal heeft verkloot, omdat ik geen oog heb voor wat er in Nederland nog wel allemaal kan"

Gesloten