Hallo allen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe fiets; ik heb nu mijn zinnen gezet op een Bianchi Aria disc.
Afgelopen vrijdag proefgereden op een maat 57. Ik ben zelf 1.83m.
Volgens de verkoper zou dit voor mij de perfecte maat zijn; echter tijdens de proefrit merkte ik dat ik net iets te diep zat. De verkoper zei dat dit op te lossen is met een schuine ( met andere hoek) en kortere stuurpen. Zelf dacht ik eerder aan een maatje groter. (59) Dan is het balhoofd hoger waardoor je nog iets rechterop zit.
Een Bikefitting komt uit op maat 58. De verkoper bleef volhouden dat ik moet gaan voor een 57. Vond hij ook beter staan.
Nu heb ik dit gedoe ook al eens gehad met mijn vorige fiets. Die is nu maat 59.
Wat zouden jullie aanraden? Ik wil natuurlijk zonder rugklachten fietsen, en met maat 57 kan ik minder rechtop zitten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Jan Pieter
Fietsmaat
+1
En fietsenmakers die willen verkopen wat ze nog hebben staan met een schuine stuurpen -1
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Wij waren niet bij het gesprek,maar als jij een bbl van 86-87cm ongeveer hebt dan kan de 59.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Als hij op de 57 al een kortere, omgekeerde stuurpen nodig heeft, is een 59 te lang. Dus juist op basis van het gesprek waar ik niet bij was, trek ik mijn conclusie.
Maar als je nu al op een vergelijkbare 59 fietst en die heeft een normale lengte stuurpen en hij fietst fijn, dan kan het kwartje de andere kant opvallen. Maar dan heb je weer geen fietsenmaker of forum nodig om zelf te bedenken wat je nodig hebt.
Maar als je nu al op een vergelijkbare 59 fietst en die heeft een normale lengte stuurpen en hij fietst fijn, dan kan het kwartje de andere kant opvallen. Maar dan heb je weer geen fietsenmaker of forum nodig om zelf te bedenken wat je nodig hebt.
Campagnolo Ultra Dork
Goede raad: luister niet al te nauw naar de verkoper. Jullie hebben tegenstrijdige belangen. De verkoper wil van die fiets af. Jij wilt een fiets die goed bij je past. En het lijkt er op dat deze fiets geen goede match is tussen die twee werelden
Live fast; die young. mijn blog