Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mei 2020 22:07

Waar lees jij dat? Dat ze het vanuit wetenschappelijk oogpunt alles tegelijk vrijgeven niet wenselijk achten is iets anders dan altijd in een strikte lock-down blijven.

Onderzoeken of mensen immuun geworden zijn is technisch gezien niet moeilijk. Genoeg mensen die inmiddels Corona gehad hebben, besmet ze opnieuw en je kunt testen of ze immuun zijn. Maar of dat nu zo ethisch is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 10 mei 2020 22:42

Uit “ wetenschappelijk” oog punt word in mijn mening nogal krampachtig gedaan.
Zoals ik aangeef wat is het probleem om 50- vrij te laten?
Ik ben nog geen goede argument tegen gekomen.

Waar lees jij dat ik een voorstander ben van opnieuw (opzettelijk) te besmetten?
Ik zou alleen graag van van de heren (of dames) die het “allemaal zo goed weten”, willen weten hoe het zit met de immuniteit nadat je voor de eerste keer ben besmet... Dat is nogal een dingetje.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 mei 2020 08:28

Ernie C. schreef: 10 mei 2020 18:56 375.000€ is met de huidige rentestand nu ook weer niet zo gek. Ik ken er genoeg met een hogere maandlast die in een huis van minder dan 250.000€ wonen.
Dat bedoelde ik dus met de huidige hypotheek.

Mijn oude hypotheek was 400 euro per ton, waarbij 300 rente was, die je dan weer kon aftrekken (dat had er allang af gemoeten). De 100 euro ging in een spaar en levert in het begin amper wat op,

Mijn huidige hypotheek is 350 euro per ton (met een 20 jaar looptijd ipv 30). En daar gaat 250 meteen van mijn schuld af maandelijks en maar 100 euro naar de bank.

Nadeel van die eerste is dat als je binnen 10 jaar verkoopt het risico op een restschuld veel groter is dan met de tweede en er dus mensen in de problemen komen door scheidingen, werkloos etc.

Daarnaast is versie twee veel gezonder voor de economie en vooral voor jezelf.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2020 09:24

Blijft nog steeds staan dat veel mensen veel te gek hebben gedaan en zich tot de nek toe in de schulden hebben gestoken.
Less is bore

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 mei 2020 09:55

De aflossingsvrije hypotheken zijn ouderwets, en niet slim en niet goed. Maar als je gelukt had, heb je er enorm van kunnen profiteren. Als je pech had.., had je een probleem.

Waarom steken mensen zich in de schulden voor een huis? waarom willen we eigenlijk zo graag een eigen huis bezitten..., voer voor psychologen.
Waarom is er krapte op de woningmarkt.. waarom bouwen we niet meer huizen? Of hergebruiken we bestaande gebouwen niet meer? En waar zit de concurrentie? Als (buitenlandse) investeerders met diepe zakken de boel opkomen, en daarna verhuren.., is dat dan een betere optie dan onze eigen landgenoten kansen te geven zelf een woning te kopen? Dus moet er voldoende aanbod zijn, waardoor de prijsdruk en daarmee de leendruk enigszins omlaag kan. Maar dat dat is niet zomaar gerealiseerd, en er zijn waarschijnlijk te veel partijen die daar nadeel van ondervinden (bouwers/project ontwikkelaars etc), dat regelgeving en afspraken in die richting toch niet rond gaan komen. Voor hen maakt het niet uit wat of wie die woning uiteindelijk betaald.

Maar Laten we huizenmarkt en hypotheken even parkeren..,
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 mei 2020 09:59

Lijkt mij ook allemaal maar weinig met Corona te hebben maken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2020 10:25

Niet met het virus zelf, wel met de aanstaande "coronacrisis".
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2020 10:54

Maar je weet dat er na goede tijden altijd weer een crisis komt. Dat het nu een virus is, maakt niet zo veel.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 11 mei 2020 11:14

mao schreef: 10 mei 2020 22:42 Uit “ wetenschappelijk” oog punt word in mijn mening nogal krampachtig gedaan.
Zoals ik aangeef wat is het probleem om 50- vrij te laten?
Ik ben nog geen goede argument tegen gekomen.
- deze categorie is gewoon vatbaar voor infectie,met uitzondering van kinderen, die minder vatbaar, maar niet immuun, blijken te zijn. Maar met beperkte IC-opnames en overlijdens.
-Het vrijlaten van deze groep mensen zou wel degelijk een tweede infectiegolf veroorzaken.
-Mensen in de kwetsbaarste categorie zijn vaak afhankelijk van verpleeghuiszorg, mantelzorg, een schoonmaker etc. Dit zijn voornamelijk mensen in de 50- categorie.
-Mensen in de 50- categorie met onderliggende aandoeningen moeten ook boodschappen doen.

We hebben in de eerste golf bijvoorbeeld al gezien dat het in verpleeghuizen enorm hard toeslaat.
Het vrijlaten van de 50- categorie vormt alsnog een groot gevaar, als het niet gekoppeld wordt aan een hermetische afzondering van de 50+ (en 50- met risicofactoren) en de 50- categorie. Hoe zou je dat voor elkaar willen krijgen?

Waar lees jij dat ik een voorstander ben van opnieuw (opzettelijk) te besmetten?
Ik zou alleen graag van van de heren (of dames) die het “allemaal zo goed weten”, willen weten hoe het zit met de immuniteit nadat je voor de eerste keer ben besmet... Dat is nogal een dingetje.
Met "de heren (of dames) die het “allemaal zo goed weten” bedoel je denk ik de virologen die in 5 maanden tijd alles moeten leren van een nieuwe coronavirus variant, en bij alles wat ze niet weten of verkeerd zeggen uitgehoond mogen worden?

Dit kunnen ze je niet vertellen, tenzij ze opzettelijk ex-patienten gaan proberen te besmetten, en dat is ethisch niet verantwoord. De tijd zal het moeten uitwijzen, door cases waarbij iemand het een tweede keer krijgt. Als dit soort cases uitblijven kunnen ze deduceren dat je langere tijd immuun blijft.
Maar hopelijk begrijpen jullie ook dat ze 5 maanden na ontdekking van een virus nog niet weten of je een jaar na infectie nog immuun bent.

De vraag is trouwens ook of je zelf na een jaar nog immuun bent, of dat het virus na een jaar misschien immuun is voor jouw antilichamen.

walter-
Forum-lid HC

walter- 11 mei 2020 11:30

Al 6 weken geleden een koersfiets verkocht. Maar de koper mag omwille van corona de fiets nog steeds niet ophalen....

codex
Forum-lid

codex 11 mei 2020 11:49

@vermeulen Prima stuk geschreven.

@walter Hier mag je eigenlijk niet met de bus reizen (zonder noodzaak) en die moet ik wel gebruiken om terug te komen van de fietsdealer.(Hij moet eens goed worden nagekeken bij de crank.).
Ik heb geen auto vandaar. Ik kijk het zo ook al een week of 8 even aan ,hoe het nu komt met de Corona maatregelen en de ontwikkeling.
Ik heb gelukkig nog een tweede goede fiets die ik gebruik.
De bussen zitten hier echt voor het grootste deel de gehele dag helemaal leeg en de chauffeur zit afgezonderd.

Per 1 juni mag je weer met de bus maar dan moet je een mondkapje op.

Ik denk niet dat ze het "erg vinden"dat ik even achterin de bus ga zitten, want als alles weer open gaat en de scholen met pubers en iedereen gaat weer aan het werk,dan zitten de bussen ook veel voller.Het is nu juist mooi rustig.Zeker in het midden van de dag.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 11 mei 2020 12:46

Wat Nostradamus niet kon weten.

De puntschoen trekt een sleepnet vol onschuld naar Grote Broer.

De mammoettanker drijft bij kroon A. Koers De stip aan de horizon waar bomen tot in de hemel zouden blijven groeien, raakt uit zicht. Non credo tuti. Stilstand als optimum om koers te wijzigen naar: schoonoord.

De pantalon zit ruim genoeg als delen vermenigvuldigen blijkt, met diepe zakken loopt niemand in z'n blote reet.

Gesloten