Vermogenmeter
Ik ga er eens goed over nadenken.Bedankt voor de info
Dat was idd ook mijn ervaring met Left only. Verschil was niet altijd gelijk.ypuh schreef: ↑12 feb 2020 16:24 Ik hoef het de meesten hier waarschijnlijk niet uit te leggen, maar het nadeel van een left only meting is niet (alleen) het verschil in je L/R balans, maar vooral dat je L/R balans varieert.
Als je rond FTP rijdt kan dit 51/49 zijn, als je vermoeid bent 55/45 en als je sprint 53/47. Even er vanuitgaande dat alle problemen zich verdubbelen, vermenigvuldigd met de standaard afwijking, zit je zo 15-20+ watt van je werkelijke vermogen af.
Voor wie daar mee kan leven, geen probleem. Voor gemiddeldes en TSS ook niet denk ik en voor pacing waarschijnlijk ook niet (tenzij het een lange klim rond je FTP is).
Het verhaal van consistentie gaat alleen niet op doordat je L/R balans niet consistent is.
Bij sommige mensen is de balans wel mooi 50-50 (zoals bij mezelf, onder alle omstandigheden) en dan is een left-only wel goed. Punt is natuurlijk dat je dan wel eerst een meter nodig hebt die links-rechts meet om te weten of je die meter nodig hebtypuh schreef: ↑12 feb 2020 16:24 Ik hoef het de meesten hier waarschijnlijk niet uit te leggen, maar het nadeel van een left only meting is niet (alleen) het verschil in je L/R balans, maar vooral dat je L/R balans varieert.
Als je rond FTP rijdt kan dit 51/49 zijn, als je vermoeid bent 55/45 en als je sprint 53/47. Even er vanuitgaande dat alle problemen zich verdubbelen, vermenigvuldigd met de standaard afwijking, zit je zo 15-20+ watt van je werkelijke vermogen af.
Voor wie daar mee kan leven, geen probleem. Voor gemiddeldes en TSS ook niet denk ik en voor pacing waarschijnlijk ook niet (tenzij het een lange klim rond je FTP is).
Het verhaal van consistentie gaat alleen niet op doordat je L/R balans niet consistent is.
Hoi,
Via de zoekfunctie op dit draadje terechtgekomen.
Ik hoef me blijkbaar geen zorgen te maken als beginnende fietser als mijn vermogensmeter aangeeft na een rit dat mijn verschil L/R op 51,6/48,4 zit....?
Ik weet niet wat een aannemelijk verschil is in deze materie.
Groetjes
Bossi
Via de zoekfunctie op dit draadje terechtgekomen.
Ik hoef me blijkbaar geen zorgen te maken als beginnende fietser als mijn vermogensmeter aangeeft na een rit dat mijn verschil L/R op 51,6/48,4 zit....?
Ik weet niet wat een aannemelijk verschil is in deze materie.
Groetjes
Bossi
Jemig. Dit klinkt niet goed hoor. Waarschijnlijk moet een van de twee benen er af!